MÁRCIUS 26., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.394 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.847 | ||||
MÁRCIUS 27., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Időmérő: 16.00–17.00 | ||||
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 17.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 18., 15.00 | Emilia Romagna Nagydíj, Imola | |||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
A Red Bull erősen kezdett Bahreinben, hiszen a két héttel ezelőtt kezdődő teszten leggyorsabbnak bizonyuló Max Verstappen zárta az élen az első és a második szabadedzést is. A holland előnye mindkét alkalommal bő két-három tized körül mozgott a Mercedes előtt, ami nagyjából megegyezett azzal, mint amire a felkészülésen mutatott forma alapján lehetett számítani.
A holland elégedetten is nyilatkozott péntek este, elmondása szerint hiába voltak némileg mások a körülmények, az RB16B továbbra is jól viselkedett.
„Rendben volt a mai nap, kicsit mások voltak most a körülmények, mint a teszten, de továbbra is jó érzés vezetni az autót. Néhány területen van még mit javítani, de összességében elégedett vagyok. A szombat azonban új nap, sokkal nagyobb szél várható, ami nehezíti a vezethetőséget" – mondta, majd arra is felelt, mit gondol arról, hogy az idei évtől Mercedes-erőforrással futó McLaren a gyári csapat előtt volt a villanyfényben.
„Még mindig arra számítok, hogy a Mercedes lesz a leggyorsabb a Mercedes-motorral hajtott csapatok közül" – jelentette ki.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is optimistán nyilatkozott, a Servus TV-nek elmondta, eddig úgy tűnik, minden területen elől járnak.
„Összességében elégedettek vagyunk. Persze nem könnyű a folyamatosan változó körülményekhez igazodni, de eddig minden simán ment. Ami a hosszú etapokat illeti, egyelőre nagyon ígéretes a helyzet, hiszen úgy tűnik, azon a területen is mi vagyunk a leggyorsabbak" – összegezte a helyzetet, majd a Red Bull idei versenygépéről is szót ejtett.
„Először is szükséged van egy jó karosszériára. Úgy tűnik, ezt sikerült elérnünk. A kocsi egyensúlya is sokkal jobb lett, s már nem olyan szélérzékeny, mint volt. Ezek az aerodinamikai fejlesztések leginkább a Honda-erőforráshoz kapcsolódnak, aminek köszönhetően optimális megoldásokat tudtunk alkalmazni" – illette dicsérettel a japánok idei hajtásláncát, amely mellett a csapatfőnök, Christian Horner sem tudott szó nélkül elmenni.
„A Honda nagyszerű munkát végzett a tél folyamán, nagyon ambiciózus programot hajtott végre, hiszen minden 2022-re tervezett fejlesztését előrehozta, miután bizrossá vált, hogy az év végén kivonul az F1-ből. Fantasztikus lett az eredmény" – lelkendezett a Sky Italiának.
Míg a Red Bull tehát továbbra is nagyon erősnek tűnik, a Mercedes a tapasztalt előrelépés ellenére sem elégedett. A csapatfőnök, Toto Wolff szerint ugyanis hiába sikerült javítaniuk a kocsi hátulján, még mindig nehezen vezethető a W12-es, tehát van még hová fejlődniük. Ezt az első tréningen negyedik, majd a másodikon a harmadik pozícióban végző Lewis Hamilton is kiemelte Szahírban.
„Nyilván nagyon keményen dolgoztunk az elmúlt időszakban, és úgy hiszem, sikerült is előrelépnünk, de ennél több kell. A Red Bull pont olyan gyors, mint amilyennek gondoltuk, ha nem gyorsabb. Érdekes lesz megvizsgálni a hosszú etapokat" – osztotta meg a gondolatait a címvédő, s hozzá hasonlóan a csapattárs, Valtteri Bottas is azon a véleményen van, hogy van még miben fejlődniük.
A tavaly a Racing Pointnál összesen három versenyhétvégén beugró Nico Hülkenberg megerősítette, hogy az idei évtől nemcsak az Aston Martinnál, hanem bizonyos hétvégéken a Mercedesnél is ellátja a harmadik számú versenyző feladatait. |
„A teszthez képest jobbnak éreztem a kocsit, ami jó jel, ugyanakkor az egyensúly még mindig nem az igazi. De legalább problémamentes napot teljesítettünk. Most csak az foglalkoztat, hogy még mindig van mit tennünk, hogy harcba szállhassunk a pole pozícióért és a győzelemért. Az autó egyensúlyának a kiszámíthatatlansága, valamint a hátsó rész instabilitása jelenti a fő problémát, és most olyan beállításokkal próbálkozunk, amelyek javítanak ezen" – kezdte a Sky Sportsnak adott nyilatkozatában.
„Jelenleg még nem tartunk ott, ahol szeretnénk, de dolgozunk az ügyön. Még mindig ott van előttünk az éjszaka, illetve a szombati szabadedzés, hogy rájöjjünk a megoldásra. Az utolsó hosszú etapom nem volt túl kiegyensúlyozott, és küszködtünk azzal, hogy összerakjuk a köröket. Még péntek van, és csak a szabadedzésekről beszélünk, de egyértelműen a sűrűjében vagyunk. A McLaren nagyon erősnek tűnik, és a Red Bull olyan gyors, amilyennek vártuk. Nem hinném, hogy jelenleg mi lennénk a leggyorsabbak, de nem vagyunk annyira messze, és egyértelmű, hogy mi a célunk" – tette hozzá a finn.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:31.394 | átlag: 213.178 km/ó | 12 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:31.692 | 0.298 | 17 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.897 | 0.503 | 20 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.921 | 0.527 | 15 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:31.993 | 0.599 | 14 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:32.071 | 0.677 | 15 |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:32.195 | 0.801 | 23 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:32.366 | 0.972 | 15 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:32.434 | 1.040 | 20 |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:32.786 | 1.392 | 16 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.134 | 1.740 | 18 |
12. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:33.157 | 1.763 | 21 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:33.233 | 1.839 | 20 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:33.329 | 1.935 | 21 |
15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:33.528 | 2.134 | 20 |
16. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:33.872 | 2.478 | 18 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:34.127 | 2.733 | 22 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:34.340 | 2.946 | 22 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:34.501 | 3.107 | 16 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:34.975 | 3.581 | 16 |
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:30.847 | átlag: 214.461 km/ó | 23 kör |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:30.942 | 0.095 | 25 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.082 | 0.235 | 24 |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:31.127 | 0.280 | 26 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:31.218 | 0.371 | 23 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:31.230 | 0.383 | 22 |
7. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:31.294 | 0.447 | 23 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:31.393 | 0.546 | 24 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:31.483 | 0.636 | 27 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:31.503 | 0.656 | 23 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:31.601 | 0.754 | 24 |
12. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:31.612 | 0.765 | 26 |
13. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:31.740 | 0.893 | 27 |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:31.769 | 0.922 | 26 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:31.770 | 0.923 | 24 |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:31.862 | 1.015 | 15 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:32.331 | 1.484 | 28 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:33.297 | 2.450 | 24 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:33.400 | 2.553 | 28 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:33.449 | 2.602 | 19 |