MÁRCIUS 26., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.394 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.847 | ||||
MÁRCIUS 27., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.577 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:28.997 | ||||
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 18., 15.00 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | |||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
A 2021-es bajnoki nyitány a pole pozícióból induló Max Verstappen és a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton csatáját hozta. A brit a korábbi kerékcseréinek köszönhetően került a holland elé, aki bár az utolsó körökben a győzelemért támadhatta, majd meg is előzte a mercedesest, a manőver közben kiszélesítette a pályát a sokat emlegetett 4-es kanyarnál, így vissza kellett adnia riválisának a vezetést. Verstappen ezt követően már nem tudott újabb sikeres offenzívát indtani, így a címvédő sikerével zárult a szahíri verseny.
A korábbi Formula–1-es versenyző, Christijan Albers úgy véli, a vasárnapi futam bizonyította, hogy Hamilton gyengébb autóval is képes győzelmet szerezni, és érzése szerint elrontotta mindenki szórakozását.
„Szerintem mindannyian azt szerettük volna, hogy Verstappen nyerjen, aztán Hamilton egyedül elrontotta a bulit. Megmutatta, hogy ő jelenti a különbséget egy kissé gyengébb autóban is. Következetes és nagyon erős volt, és egymaga vetett véget a Verstappen-hétvégének. A győzelem teljes mértékben az ő érdeme" – kezdte a De Telegraafnak, majd kijelentette, megítélése szerint a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) valóban azért hozta a 2021-es szabályváltoztatásokat, hogy visszavesse a Mercedes teljesítményét.
„Amikor bevezették ezeket a szabályokat, nagyon jól tudták, hogy mi fog történni. A Red Bull más filozófiát követ az aerodinamika terén, szóval a szövetség tisztában volt vele, hogy szervezetileg egy ilyen csapatot fog segíteni. Ebben az értelemben a Red Bull ingyen kapta az előnyt" – tette hozzá.
Albers mellett Ralf Schumacher elismerését is kivívta Hamilton a múlt hétvégén, igaz, megemlítette az FIA vitatható pályakiszélesítéses értelmezését, valamint döntését is.
„Lewis meglepett. Hiába volt gyorsabb Max, végül Hamilton okos stratégiája és vezetői képességei jelentették a különbséget, persze a FIA meghatározó döntése mellett" – mondta a Sky Deutschlandnak.