MÁRCIUS 26., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.394 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.847 | ||||
MÁRCIUS 27., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.577 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:28.997 | ||||
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 18., 15.00 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | |||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
A Ferrari tavaly teljesítette 1980 óta a legrosszabb idényét, a mostanit azonban egyértelműen jobb formában kezdte. Az időmérőn mindkét versenyzője bejutott az utolsó szakaszba, majd vasárnap Charles Leclerc hatodik és Carlos Sainz Jr. nyolcadik helyének köszönhetően kettős pontszerzést könyvelhetett el.
A riválisok már szombaton arról beszéltek, hogy lenyűgöző a maranellóiak előrelépése, a csapatfőnök, Mattia Binotto viszont úgy véli, valamennyi területen tudnak még fejlődni, így motorerőben is.
„Még nem áll minden adat a rendelkezésünkre, de úgy tűnik, minden területen lemaradásban vagyunk. Megítélésem szerint továbbra is van hátrányunk a motorerő terén, igaz, határozottan kisebb, mint volt. Szóval közeledünk a többiekhez, és remélhetőleg jövőre a teljesen új erőforrással már felérünk az ő szintjükre" – jelentette ki a RacingNews365-nek adott nyilatkozatában, majd kitért az SF21-es további hiányosságaira is.
„Az aerodinamika, illetve a közepes és magas átlagsebességű kanyarokban mutatott leszorítóerő terén is van még hátrányunk, az egész csomagról van szó megint, de folyamatosan csökkentjük a lemaradásunkat. És ami még ennél is fontosabb, az az, hogy a megfelelő eszközökkel a megfelelő irányba haladunk. Megkönnyebbültem, minden bizonnyal azért, mert az emberek megfelelő pozíciókban vannak, ami sokkal egészségesebb légkört teremt a csapatban, segít nyugodtnak és pozitívnak maradni" – utalt az átszervezésekre.
„Jó látni, hogy javult a kocsi, és azt, hogy végre stabilitás van az alakulaton belül, aminek köszönhetően sokkal jobban tudunk dolgozni. Nehéz megmondani, hogy pontosan mennyit jelent az erőforrás, hiszen a riválisok teljesítménye sem állandó, és nem tudjuk, ki és mennyit lépett előre. Mindig az egész csomagot kell figyelembe venni, és nem különálló részekről beszélni" – zárta a gondolatait a csapatfőnök.
A múlt hétvégi versenyt követően az olasz istálló nem utazott el azonnal Bahreinből, hiszen versenyzői a Pirelli 18 colos gumitesztjén vettek részt. Leclerc és Sainz együttesen 141 kört teljesített a 2019-es Ferrarival kedden.