Az F1-es istállók közül utolsóként a csapatbemutatót már tartó Ferrari rendezett autóbemutatót, a maranellóiak két nappal az idény előtti bahreini teszt előtt rántották le a leplet a 2021-es versenygépükről, az SF21-esről, amely kívül és belül is megújult az elődjéhez képest. A 14 órára meghirdetett esemény előtt kiszivárgott képen már jól látható volt, hogy keskenyebb orr-részt kapott kocsi, illetve hogy a beharangozott két vörös árnyalaton kívül a zöld is szerephez jutott a festésben – utóbbi szín a Mission Winnow-logó nyomán tűnt fel a motorborításon.
A megújulásra szükség is volt, hiszen az olaszok csalódáskeltő évet zártak: a Nemzetközi Automobil-szövetséggel (FIA) kötött, a 2020-ban induló motorügyet lezárandó titkos megállapodás következményeként nagy mértékben visszaesett az erőforrásuk teljesítménye, s az SF1000-essel is adódtak problémák, aminek eredményeként a csapat győzelem nélkül a 6. helyen zárta a bajnokságot – top 5-ön kívül ezt megelőzően legutóbb 1980-ban végeztek az olaszok.
A kudarcok után a csapatfőnök, Mattia Binotto már a téli szünetben kijelentette, hogy az átmeneti évre is sok változtatással készülnek, s a konstrukció valamennyi olyan területén javítanak, amelyet a szabályok megengednek, így új hajtáslánccal is készülnek.
Igaz, sajtóhírek szerint a mostani erőforrás inkább az előző évi továbbfejlesztett változata lesz, s átfogó módosításokkal 2022-re készülnek – amikor bevezetik a motorfejlesztési stopot –, az Alfa Romeót irányító Frédéric Vasseur úgy nyilatkozott csapata autóbemutatóján, hogy a Ferrari ledolgozta a teljesítményhátrány nagy részét az idei évre.
A Ferrari emellett elmondása szerint sokat változtatott a konstrukciója hátulján, illetve a felfüggesztésen is, továbbá a Mercedeshez hasonlóan takargatja a padlólemezét is.
Binotto az újabb kudarcot megelőzvén már télen leszögezte, az idei év nemcsak a Formula–1, hanem csapata számára is átmeneti lesz, így a módosítások ellenére sem számolnak azzal, hogy újra esélyük nyílhat a bajnoki címek megszerzésére, főleg annak tudatában, hogy nem terveznek sok időt eltölteni a 2021-es kocsi fejlesztésével, hanem inkább kihasználva a szabályok adta több szélcsatornás tesztlehetőséget a 2022-es nagy szabályváltoztatásokra kívánnak összpontosítani.
Az autón kívül változott a maranellóiak pilótafelállása is: az alakulat hat közös idény után küldte el a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt, s helyére a McLarentől távozó Carlos Sainz Jr.-t ültette a hosszú távú szerződéssel rendelkező Charles Leclerc mellé, aminek eredményeként a Ferrari 1968 óta a legfiatalabb versenyzőpárosával vág neki az évnek.
A pilótákkal kapcsolatban a várhatóan több idei versenyhétvégétől is távol maradó csapatfőnök hamar leszögezte, hogy egyenlő esélyekkel vágnak neki az évnek, ám jelezte, adott esetben alkalmazhatnak csapatutasításokat annak érdekében, hogy maximalizálják a team lehetőségeit.
A minél jobb felkészülés érdekében a Ferrari január végén ötnapos privát tesztet bonyolított le Fioranóban, melynek keretein belül a jelenlegi versenyzői mellett összesen öt másiknak is lehetőséget biztosított. Így ülhetett volán mögé az idén a Haasnál debütáló Mick Schumacher, illetve a Formula–2-es bajnokság tavalyi ezüstérmese, Callum Ilott is, akit később harmadik számú pilótának neveztek ki a maranellóiak.
A fiatal brit a szimulátorban segítheti a Ferrarit a 2022-es autó fejlesztésében, illetve Binotto elmondása alapján a pénteki első szabadedzéseken is szerephez juthat valószínűleg az egyik partnercsapatnál, vagyis a Haasnál vagy az Alfa Romeónál.
A maranellóiaknál más személyi változás is történt, hiszen tovább folytatódtak a cégen belüli átszerveződések: egyes részlegeket összevontak, míg másokat több részre bontottak azzal az indokkal, hogy a jelenlegi és a következő évek teljes összpontosítást igényelnek a technikai és versenyprioritások területén, illetve nagyon világos szerepköröket és felelősségeket.
A Le Mans-i 24 órás autóverseny mezőnybe 2023-ban visszatérő Ferrarihoz több szponzor is érkezett a 2020-as idény után, hiszen amellett, hogy folytatja az együttműködését többek között a Radiobookkal és a Brembóval, együttműködésbe kezdett az Estrella Galicia 0.0-val, illetve a Giorgio Armanival is – utóbbiról maga az elnök, John Elkann tett bejelentést egy nappal a bemutató előtt.
Az egyéni címet legutóbb 2007-ben, míg a csapatbajnokit 2008-ban behúzó Ferrari célja nem lehet más az idén, mint közeledni a Mercedes és Red Bull alkotta kettősre, és megcélozni a konstruktőri harmadik helyet.
Az autóbemutatók sora ezzel lezárult, igaz, egy versenygépről csak pénteken fog lehullni a lepel. A Haas ugyanis a saját eseményén egyedül az azóta sokat bírált 2021-es festését prezentálta. A Mick Schumacher, Nyikita Mazepin duóval induló amerikaiak pénteken, vagyis az idény előtti teszt első napján leplezik le az idei autójukat, az VF-21-est Bahreinben.
CSAPAT | DÁTUM |
MERCEDES | Bemutatkozott a Mercedes 2021-es gépe |
FERRARI | Március 10. |
RED BULL-HONDA | Lehullt a lepel Verstappen és Pérez 2021-es autójáról |
ALPINE | Íme, az Alpine első autója, az A521-es |
HAAS-FERRARI | Leleplezték Schumacherék új versenygépének festését |
MCLAREN-MERCEDES | Bemutatkozott az új McLaren-Mercedes – képek |
ASTON MARTIN-MERCEDES | Megérkezett az Aston Martin 2021-es versenygépe |
ALFA ROMEO-FERRARI | Megújult festéssel mutatkozott be az Alfa Romeo idei gépe |
ALPHATAURI-HONDA | Új külsőt kapott az AlphaTauri 2021-es versenygépe – képek |
WILLIAMS-MERCEDES | Hekkelés után hagyományos módon érkezett meg az új Williams |