Még a felvezető körre sem indult el a mezőny, máris bőven akadtak izgalmak Imolában. Az eső ugyanis vasárnap megérkezett a pálya környékére, s biztossá vált: a mezőny nedves körülmények között kezdheti meg a 63 körös viadalt. A pole pozícióból Lewis Hamilton, mellőle Sergio Pérez várhatta a piros lámpák kialvását. A második rajtsorba Max Verstappen és Charles Leclerc parkolhatta le az autóját.
A körülmények mellesleg igen trükkösek voltak a pálya egyes részein – voltak szárazabb részek is, és a változékony viszonyok még a legtapasztaltabb versenyzőket is megtréfálták. Fernando Alonso például a rajtrácsra kivezető körén csúszott ki, és találta el az Alpine-ja elejével a gumifalat a Tosában, vagyis mehetett is vissza a bokszutcába, hogy új orrkúpot kapjon az autója.
Az Aston Martinnál duplán jött a balszerencse a futam előtt: Sebastian Vettelnél és Lance Strollnál is fékproblémák jelentkeztek, vagyis a csapat szerelői versenyt futva az idővel próbálták megoldani a problémát és felkészíteni az autókat a rajtra.
Alonso végül fel tudott állni a rajtrácsra, és el is tudta kezdeni a versenyt, ami Strollra is igaz volt. Vettel autójának a megjavításával azonban nem készültek el időben az Aston Martin szerelői, így a német csak a bokszutca végéről kezdhette meg a futamot.
ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.564 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:15.551 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:14.958 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:14.411 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Norris | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
A rajtnál sem lehetett panaszunk az izgalmakra, ugyanis Verstappen és Hamilton nagy csatát vívott az első helyért. Utóbbi végül elveszítette a vezetést, ráadásul az autója is némileg megsérült, amikor az elé kerülő Verstappent visszatámadva kissé eltalálta a Red Bullt. A mezőny hátsó részében is nagyban ment a helyezkedés, amiben Nicholas Latifi húzta a rövidebbet, ugyanis Nyikita Mazepinnel csatázva kicsúszott, eltalálta a gumifalat és csúnyán lebontotta a Williamsét. Rögtön az első körben a pályára kellett küldeni a biztonsági autót!
A safety car végül hat kört töltött a pályán. Még a korlátozás alatt Mick Schumacher gumimelegítés közben csúszott a falnak a bokszutca kijáratánál, így később új orrkúpra volt szüksége. Az újraindításkor Hamilton próbálta visszaszerezni az első helyet, ám Verstappen kiállta a próbát, és megtartotta a vezetést.
Alig három körrel később Hamilton hátránya ráadásul már több mint öt másodperc volt a hollanddal szemben. Ezen később a hétszeres világbajnok tudott faragni, ám Verstapennek mindig volt válasza, és magabiztosan vezette a versenyt.
A 12. körben Sergio Pérezt sújtották 10 másodperces stop & go büntetéssel, amiért a biztonsági autó mögött előzött. Később Vettel is ugyanilyen büntetést kapott – nála az volt az indok, hogy a szerelői öt perccel a felvezető kör kezdete előtt még dolgoztak az autóján. A mezőnyből egyébként a német volt az első, akinek az autójára felkerültek a száraz pályára való abroncsok a 22. körben.
Az élen állók közül először Verstappen követte Vettel példáját, s bár a Mercedesnél az elévágásra játszottak azzal, hogy egy körrel később hívták ki Hamiltont, a brit nem tudott visszajönni az első helyre a kerékcsere után, így ismét Verstappen vezette a versenyt.
A 31. körben (nem sok különbséggel) jött a káosz mindkét Mercedes-versenyzőnél. Először Hamiltont nyelte el majdnem a kavicságy, amikor kicsúszott a középső szektorban, s végül csak a mezőny közepére tudott visszatérni, majd Valtteri Bottas ütközött össze George Russell-lel a Tamburellóban. Rengeteg törmelék került a pálya azon részére, s bár először csak a biztonsági autót küldték be, nem sokkal később piros zászlóval félbeszakították a versenyt, míg a romokat eltakarították.
Az újraindítás repülőrajttal történt, ami előtt közvetlenülVerstappen kicsúszott az első helyről a pálya menti műfűre. Ez azonban végső soron nem okozott nagy problémát a holland számára, hiszen vissza tudott térni a pályára, és az újraindításkor meg tudta tartani az első helyet. Mögötte Leclerc elveszítette a másodikat Norisszal szemben.
A hátralévő 30 körben Hamilton hamar megkezdte a felzárkózást – először Pierre Gasly és Lance Stroll, majd Daniel Ricciardo mellett is elment. Az 50. körben Carlos Sainz Jr.-t is maga mögé utasította, ezután pedig már a dobogós helyekért ment a csata.
Leclerc ellen viszonylag könnyen összejött az előzés, ám Norris már nagyobb falatnak bizonyult. A McLaren versenyzője egészen az utolsó körökig tartotta magát, ám végül Hamilton el tudott menni mellette. Verstappen azonban már túl messze volt, így Hamilton legfeljebb a leggyorsabb körért járó bónuszpont megszerzésével feledtethette még inkább a korábbi hibáját.
A plusz pont végül a brité lett, ám a győzelemért járó 25 pontot Verstappen húzta be. Hamilton a második, Norris a harmadik pozícióban látta meg a kockás zászlót. Pontot szerzett még Leclerc, Sainz, Ricciardo, Stroll, Gasly, Räikkönen és Ocon.
Folytatás két hét múlva a Portugál Nagydíjjal!
FRISSÍTÉS: Räikkönent és Strollt utólag megbüntették, így változott a futam végeredménye, illetve a kiosztott pontok eloszlása is. Erről bővebben itt olvashatnak!
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 2:02:34.598 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 22.000 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 23.702 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 25.579 mp h. |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 27.036 mp h. |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 51.220 mp h. |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 52.818 mp h. |
8. | Lance Stroll * | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 56.909 mp h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:05.704 p h. |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:06.561 p h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:07.151 p h. |
12. | Cunoda Juki * | japán | AlphaTauri-Honda | 1:13.184 p h. |
13. | Kimi Räikkönen ** | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:34.773 p h. |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 2 kör h. |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
17. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
| FELADTÁK | megtett körök | ||
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 30 | |
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 30 | |
Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 0 | |
*: 5 másodperces időbüntetés **:30 másodperces időbüntetés |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 1 | 2 | 2 | 1 | 44 |
2. | Max Verstappen | 1 | 2 | 2 | – | 43 |
3. | Lando Norris | – | 1 | 2 | – | 27 |
4. | Charles Leclerc | – | – | 2 | – | 20 |
5. | Valtteri Bottas | – | 1 | 1 | 1 | 16 |
6. | Carlos Sainz | – | – | 2 | – | 14 |
7. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | – | 14 |
8. | Sergio Pérez | – | – | 1 | – | 10 |
9. | Pierre Gasly | – | – | 1 | – | 6 |
10. | Lance Stroll | – | – | 2 | – | 5 |
11. | Cunoda Juki | – | – | 1 | – | 2 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 1 | – | 2 |
13. | Fernando Alonso | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 60 |
2. | Red Bull-Honda | 53 |
3. | McLaren-Mercedes | 41 |
4. | Ferrari | 34 |
5. | AlphaTauri-Honda | 8 |
6. | Aston Martin-Mercedes | 5 |
7. | Alpine-Renault | 3 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 0 |
9. | Williams-Mercedes | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |