Max Verstappen magabiztosan vette át az irányítást az imolai szombaton, hiszen a pénteki problémák után elsőként és egyedüliként ment be 1:15 alá a mezőnyből. Az előző napon még mindkét szabadedzésen élen záró Mercedes elé eközben a McLaren is befért, s a harmadik helyen végző Lewis Hamilton hátránya már a hat tizedet közelítette, ami tetemesnek mondható a rövid és gyors pályán.
ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.564 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:15.551 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:14.958 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:14.411 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Jól teljesített a Ferrari, valamint az AlphaTauri is, míg a mezőny megint rendkívül szoros volt, így arra lehetett számítani, hogy apróbb hibák is dönthetnek arról, valamely versenyző már a Q1-ben búcsúzik, vagy egészen a Q3-ig jut el, főleg, hogy a pályahatárok komoly problémát jelentettek a hétvége korábbi szakaszában, vagyis mindennél fontosabb volt a tiszta kör.
Az ugyancsak hűvös körülmények között kezdődő időmérő legnagyobb kérdését így az jelentette, hogy az „ezüstnyilaknak” lesz-e válaszuk, vagy a „vörös bikák” újabb pole pozíciót szereznek, ami Imolában különösen fontos, hiszen nehezen lehet előzni a pályán.
Épphogy elkezdődött az első szakasz, máris lengett a piros zászló, miután Cunoda Juki falnak csapta az AlphaTauriját. A pilóta sértetlenül kiszállt, az autó azonban eléggé megsérült, így sok munka vár a faenzaiakra a kvalifikáció után. Azonban ami a hazai pályán futó csapatnak balszerencse volt, az más alakulatnak jó esélyt teremtett arra, hogy továbbmenjen a Q1-ből.
Az első köröket követően Bottas állt az élre, s a finn onnantól kezdve nem is engedte ki a kezéből az első helyet. Mögötte Hamilton zárt a másik Mercedesszel, míg a harmadik Lando Norris lett a McLarennel. A Red Bull eközben a negyedik és a hatodik helyen következett, Verstappen és Pérez közé kisebb meglepetésre Esteban Ocon ékelődött be az Alpine-nal. A Ferrari a 7–8., míg az előrelépő Aston Martin a 9–10. pozíciót könyvelte el.
Rajtuk kívül továbbment az egyetlen állva maradt AlphaTaurival Pierre Gasly, a másik McLarennel Daniel Ricciardo, továbbá Fernando Alonso, valamint nagy meglepetésre mindkét Williams is, miközben az Alfa Romeo kettőse búcsúzott.
Kiesett: Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi, Mick Schumacher, a Giovinazzi ellen nem épp sportszerű megmozdulást bemutató Nyikita Mazepin, illetve Cunoda.
A második szakaszban, ahogyan az várható volt, egyesek a közepesen próbálkoztak. A sárga oldalfalú Pirelli mellett a Mercedes duója, Verstappen, illetve a Williams kettőse tette le a voksát, s utóbbi gárda meglehetősen jó köridővel állt elő az első percekben.
Az első próbálkozásokat követően Norris vezetett 1:14.718-cal, majd mögötte Hamilton, Bottas, Verstappen, Leclerc, Bottas, Pérez, Stroll, Sainz, Gasly és Russell egészítette ki az első tízest, vagyis a williamses továbbjutó helyen állt. Igaz, ez nem tartott sokáig, hiszen a Q2 elején a garázsban várakozó Sebastian Vettel nem sokkal később felzárkózott csapattársa mellé a gyors körével, így a fiatal brit kiszorult a top 10-ből.
Az utolsó körökre természetesen a grove-iak is feltették a lágy abroncsokat, a továbbjutás azonban így sem jött össze. Russell lemaradása amúgy nem volt túl nagy, hiszen mindössze 123 ezred választotta el a tizedik helytől.
Az élre Pérez állt, mögé Norris sorolt be, majd Leclerc, Hamilton, Verstappen, Bottas, Gasly, a végre egy jó kört találó Ricciardo, Ocon, valamint Stroll egészítette ki az első tízest, azaz jócskán átalakult a sorrend az utolsó percekben.
Kiesett: a csapattársától majd' 4 tizedet kapó Sainz, illetve Russell, Vettel, Latifi és Alonso.
A harmadik szakasz elején Hamilton állt az élre 1:14.411-es körrel, előnye 91 ezred volt a második Bottas előtt, akit Pérez, Norris és Leclerc követett az első ötösben, míg Bottas hibázott az első próbálkozásakor, és csak a hatodik helyet foglalta el, ezzel teljesítménykényszerbe került.
Bár Hamilton második köre nem sikerült túl jól, végül senki sem tudta megelőzni, így pályafutása 99. pole pozícióját jegyezhette. A hétszeres világbajnok mögé az utolsó pillanatokban remek kört futó Pérez sorolt be, aki mindössze 35 ezreddel maradt el a rajtelsőséget érő körtől.
A mexikói tehát erős teljesítménnyel válaszolt a bahreini kvalifikáción bemutatott gyengébb szereplése után, és képes volt csapaton belül legyőzni az egész eddigi hétvégén gyorsabb Verstappent. Igaz, a holland lemaradása sem számottevő, hiszen 52 ezredet kapott a márkatársától, vagyis az első hármast mindössze 87 ezred választotta el egymástól.
A negyedik Leclerc lett a Ferrarival, ami mindenképpen fantasztikus eredmény a maranellóiak számára. A monacóit Gasly követte, majd Ricciardo, illetve a végén a második helyre is előreugró, ám a körideje törlése után a hetedik pozícióba visszaszoruló Norris érkezett a McLarennel. Az első tízes sorát a csalódást keltő nyolcadik rajkockát megszerző Bottas, Ocon, valamint Stroll egészítette ki.
Folytatás vasárnap 15 órakor a versennyel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:14.411 | átlag: 6.6 km/ó |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:14.446 | 0.035 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:14.498 | 0.087 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.740 | 0.329 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:14.790 | 0.379 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:14.826 | 0.415 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:14.875 | 0.464 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:14.898 | 0.487 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:15.210 | 0.799 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | idő nélkül | |
11. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:15.199 | 0.483 |
12. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:15.261 | 0.545 |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:15.394 | 0.678 |
14. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:15.593 | 0.877 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:15.593 | 0.877 |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:15.974 | 1.302 |
17. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.122 | 1.450 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:16.279 | 1.607 |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:16.797 | 2.125 |
20. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | idő nélkül |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Bottas | 1:14.672 | 1. | Pérez | 1:14.716 |
2. | Hamilton | 1:14.823 | 2. | Norris | 1:14.718 |
3. | Norris | 1:15.009 | 3. | Leclerc | 1:14.808 |
4. | Verstappen | 1:15.109 | 4. | Hamilton | 1:14.817 |
5. | Ocon | 1:15.385 | 5. | Verstappen | 1:14.884 |
6. | Pérez | 1:15.395 | 6. | Bottas | 1:14.905 |
7. | Sainz | 1:15.406 | 7. | Gasly | 1:14.927 |
8. | Leclerc | 1:15.413 | 8. | Ricciardo | 1:15.033 |
9. | Vettel | 1:15.459 | 9. | Ocon | 1:15.117 |
10. | Stroll | 1:15.522 | 10. | Stroll | 1:15.138 |
11. | Gasly | 1:15.548 | 11. | Sainz | 1:15.199 |
12. | Latifi | 1:15.653 | 12. | Russell | 1:15.261 |
13. | Ricciardo | 1:15.669 | 13. | Vettel | 1:15.394 |
14. | Russell | 1:15.826 | 14. | Latifi | 1:15.593 |
15. | Alonso | 1:15.832 | 15. | Alonso | 1:15.593 |
16. | Räikkönen | 1:15.974 | |||
17. | Giovinazzi | 1:16.122 | |||
18. | Schumacher | 1:16.279 | |||
19. | Mazepin | 1:16.797 | |||
20. | Cunoda | idő nélkül |