ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.564 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:15.551 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:14.958 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:14.411 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Norris | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
A Haas bevallottan keveset változtatott a tavalyi versenygépén, és a csapatfőnök, Günther Steiner már a télen előrebocsátotta, nagy valószínűséggel a mezőny végén találják magukat. Az amerikai csapat nem is kezdett túl jól, hiszen mindkét versenyzője már az időmérő első szakaszában búcsúzni kényszerült a bahreini nyitányon, miközben a többi alakulat legalább egy autóval képviseltette magát a folytatásban.
A pilóták ráadásul szemmel láthatóan küszködnek az instabil VF21-essel: Nyikita Mazepin és Mick Schumacher is többször megforgott már, sőt az elmúlt két évben utolsó erőnek számító Williams is egyértelműen maga mögött hagyta Gene Haas alakulatát.
Miután a Haas már Imolában, vagyis a versenynaptár második helyszínén bevetette az idei első és egyben utolsó fejlesztési csomagját, nagy valószínűséggel ez az év előrehaladtával sem fog változni, sőt tovább nyílhat az olló a két gárda között. Az amerikaiaknak így nem igazán marad ellenfele, s mivel Schumacher eddig határozottan a márkatársa előtt jár, magányosan telnek a futamai.
A Formula–2 tavalyi bajnoka nehezen is éli meg a jelenlegi helyzetet, de elmondása szerint talált magának egy különös megoldást arra, hogy növelje a motivációját.
„Nem igazán tudom, hogy milyenek az érzéseim vagy az arckifejezésem, amikor az autóban ülök. Egyszerűen szeretek vezetni, szóval élvezem, amit csinálok. Azt viszont nem élvezem, amikor nem az elején versenyzek. Pontosan ezért kínzásnak érzem, hogy a mezőny végén körözök valódi ellenfelek nélkül. Szóval alkotok magamnak egy saját nagydíjat, és ha Nicholas (Latifi) vagy George (Russell) van előttem, akkor azt képzelem, hogy ők az éllovasok, és én megpróbálom elkapni őket. Ezt a játékot találtam ki, hogy motivált maradjak, folyamatosan nyomjam, illetve arra törekedjek, hogy száz százalékot nyújtsak" – magyarázta a Channel 4-nek adott nyilatkozatában.
„Nem tehetünk mindenkit boldoggá, de tisztában vagyok az értékeimmel, és tudom, mit tettem azért, hogy eljussak idáig. Ez a vezetéknév jó eséllyel a génekkel is együtt jár. Szóval azt gondolom, elég jó alapcsomaggal rendelkezem, és emellett a világ legjobb tanárával is!" – tette hozzá a pilóta, aki azt is bevallotta, dühből vezetett az Emilia-romagnai Nagydíjon történt incidensét követően.
Mick Schumacher a két verseny közötti szünetben is keményen dolgozik, s csütörtökön a Ferrari privát tesztjének keretein belül több mint 200 kilométert tett meg az SF71-H volánja mögött Fioranóban.