ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
2. szabadedzés: 14.30–15.30 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
George Russell jó úton haladt afelé a tavalyi imolai versenyen, hogy megszerezze pályafutása első pontjait, ám a biztonsági autós szakasz alatt nagy hibát követett el, és a hideg gumikon a falat is eltalálta a Williamsszel. A fiatal brit már akkor is ostorozta magát a történtek miatt, s úgy tűnik, a baleset emléke a mai napig kíséri.
„Amikor tavaly kicsúsztam a biztonsági autós szakasz alatt Imolában, akkor pályafutásom legnagyobb hibáját követtem el. Ez olyan pálya, amely minden megingást büntet, de a versenyzésnek pont erről kell szólnia! Már alig várom a hétvégét, és egy jó eredménnyel szeretném kijavítani a tavalyi hibámat" – idézte Russellt a Motorsportweek.
„Az imolai pálya fantasztikus, nagyon gyors, és a kör során nagyon oda kell figyelned. Emellett karakteres is, amit érzel, amikor pattogsz a kerékvetőkön. Pont ez a karakteresség hiányzik néhány új versenypálya esetében. Szóval nagyon örülök, hogy Imola visszatért a versenynaptárba" – mondta lelkesen.
A csapatok közül többen is fejlesztésekkel készülnek az Emilia-romagnai Nagydíjra, köztük van a Williams is, amely néhány tesztelemet is kipróbál a hétvége folyamán.
„Lesz néhány változás a kocsin, ezek hátterében leginkább az áll, hogy ki tudjuk küszöbölni a problémát, ami Nicholas (Latifi) kiesését eredményezte Bahreinben. Emellett van néhány tesztelemünk is, amelyekkel megpróbálunk javítani az autó tulajdonságain, valamint alkalmazkodni az imolai pálya kihívásaihoz" – összegzett a teljesítménymérnök, Dave Robson.