Lewis Hamilton a múlt hétvégi Spanyol Nagydíj időmérőjét követőn jegyezte meg a Sky Sportsnak adott nyilatkozatában, hogy nehéz lesz maguk mögött tartani a Red Bullt, hiszen a rivális a hajlékony hátsó szárnya miatt gyorsabb tud lenni az egyenesekben.
A „vörös bikák" csapatfőnöke, Christian Horner a hétszeres világbajnok kijelentésére reagálva elmondta, szerinte a versenyző nem a saját véleményét osztotta meg, hanem a csapat kérte meg arra, hogy irányítsa a figyelmet az elemre, amit arra alapozott, hogy az ellenfél csapatfőnöke, Toto Wolff egy korábbi privát beszélgetés során már előhozakodott a témával.
Horner ekkor elmondta, eddig minden teszten sikeresen átmentek, így nincs félnivalójuk, ám nem sokkal később az Autosport már arról adott hírt, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) értesített valamennyi istállót, hogy bizonyos alakulatok olyan hátsó szárnyat használnak, amelyek, bár az eddigi teszteket teljesítették, menet közben mégis hátrahajlanak, ami egyrészről tiltott, másrészről jelentős aerodinamikai előnyt jelenthet.
A szabálykönyv szerint az FIA-nak lehetősége van az idény közben változtatni a különböző mérési teszteken, amennyiben erős a gyanú, hogy valamelyik elem menet közben elhajlik. A Red Bull esetében a hátsó szárny jelentheti a problémát, hiszen az elem szemlátomást hátrahajlik nagyobb tempónál, amivel csökken a légellenállás, majd a kanyarokban visszahajlik, így az autó ott nem veszít tapadást.
Az Autosport szerint a szövetség gyors reagálása egyértelművé teszi, hogy már több ideje figyelemmel kíséri a jelenséget, s azt is megosztotta, hogy az értesülései alapján június 15-én lép hatályba a szigorítás, vagyis annak hatásai először a Francia Nagydíjon lesznek érzékelhetők.