Lewis Hamilton pályafutása 100. pole pozícióját könyvelhette el a Spanyol Nagydíj időmérőjén, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását. Mellőle a Red Bull-lal századik versenyhétvégéjét teljesítő Max Verstappen, mögüle a csapattársValtteri Bottas rugaszkodhatott el.
MÁJUS 7., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.504 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:18.170 | ||||
MÁJUS 8., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.835 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:16.741 | ||||
MÁJUS 9., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 13. | Török Nagydíj, Isztambul |
A brit 2017 óta verhetetlen a Circuit de Catalunyán, s összességében már öt ízben diadalmaskodott a helyszínen, ugyanakkor az idei kiírásban eddig nem hozott győzelmet a rajtelsőség, így Verstappen bízott benne, hogy sikerül már a rajtnál vagy a kerékcserék alkalmával az élre törnie, és újra nyernie első sikere helyszínén. Bottas eközben abban reménykedett, hogy a tisztább oldalról indulva jó szélárnyékot fog, s az 1-es kanyarig vezető hosszú egyenesben előre tud törni.
A verseny legnagyobb kérdése így az volt, hogy tovább folytatódik-e az „ezüstnyilak” 2014 óta íródó spanyolországi sikerszériája, vagy esetleg a holland egyenlít Hamiltonnal szemben az idei győzelmek tekintetében. Bár a futam előtt jócskán befelhősödött, s a készületek során néhány esőcsepp is leesett, nem volt túl nagy a valószínűsége annak, hogy leszakad az ég a leintésig. Az azonban kérdéses volt, hogy az időjárás-változás milyen hatással lehet a várt stratégiákra.
Hamilton valamivel rosszabbul kapta el a rajtot, az első kanyarban a külső ívre szorult, amit Verstappen azonnal kihasznált, és az élre állt. A két versenyző manővere némileg megzavarta Bottast, aki ennek következményeként egy pozíciót bukott Charles Leclerc-rel szemben. Mögéjük Daniel Ricciardo sorolt be, akit a két pozíciót is javító Sergio Pérez, Esteban Ocon, Carlos Sainz Jr., Lando Norris, valamint Fernando Alonso követett az első tízesben.
Verstappen az első körökben nagyjából két másodpercre növelte az előnyét, míg Bottas Leclerc-t próbálta támadni, ám pozíciócsere nem történt. A 9. körben aztán Cunoda Juki alatt megadta magát az AlphaTauri, s mivel a japán nem tudta túl jó helyre leparkolni az autót, a sárga zászlót biztonsági autó követte.
Ezt a mezőny hátsó részéből páran ki is használták, köztük Antonio Giovinazzi is, az olasz kerékcseréje azonban nem alakult túl jól. A csapat ugyanis hiába készült fel meglelően a kiállásra, az egyik szerelő menet közben vette észre, hogy nincs elég nyomás az egyik abroncsban, így új szettet kellett előszedni a garázsból. Az olasz majd' 40 szekundumot töltött el a bokszban.
Az újraindítást követően Verstappen meg tudta tartani a vezetést, míg Hamilton mögül Leclerc is kikukucskált, előzési manővert azonban nem tudott indítani, így maradt a sorrend. A holland ezúttal nem nagyon tudott elhúzni a 44-es rajtszámú „ezüstnyíl” előtt, Hamilton hátránya végig egy másodperc körül mozgott, aztán a 25. körben a Red Bull-os a kiállás mellett döntött.
Azonban nem Verstappen volt az első az élmezőnyből, aki kereket cserélt, hiszen egy körrel előtte Bottas már megjárta a bokszot. Hamilton viszont nem reagált, s további öt körig maradt kint a lágyakon. A hétszeres világbajnok a 29. körben bő négy szekundumos hátrányban jött vissza Verstappen mögé, míg a brittel egy körben kiálló Leclerc pozíciót vesztett Bottasszal szemben.
A csere utánHamilton hátránya négy másodperc körül mozgott, de ez folyamatosan csökkent, az érezhetően nagyobb tempóba kapcsoló címvédő a 34. körben felért DRS-távolságon belülre! A brit azonban nem igazán tudott offenzívát indítani, csak néha lesett ki az RB16B mögött, a Mercedes ezért úgy határozott, hogy újabb cserére hívja ki a versenyzőt.
Hamilton a 43. körben közepeseken tért vissza a nyomvonalra, lemaradása ekkor 22 mp volt Verstappen mögött, igaz, a brit előtt még ott volt a csapattársa,Bottas is, aki bő tíz másodpercre követte a Red Bull-ost. A hétszeres világbajnok nagy elánnal kezdte meg a felzárkózást, s az 52. körre meg is érkezett a finnre, de a vártnál kevésbé volt sima az „elengedés”, hiszen a két „ezüstnyíl” pár pillanat erejéig nagyon közel került egymáshoz.
A második helyre fellépő Hamilton lemaradása ekkor bő 7 másodperc volt a vezető Verstappen mögött, míg a harmadik pozícióba visszaeső Bottas a következő körben a csere mellett döntött, és Leclerc mögött negyedikként tért vissza a pályára. A ferraris azonban sokáig nem haladt az első hármasban, hiszen a finn az 57. körben visszaszerezte a harmadik helyet.
Hamilton az 59. körben ért fel DRS-távolságon belülre, és a következő kör elején azonnal maga mögé is utasította Verstappent, amivel az élre állt! A holland a pozícióvesztés után inkább kiállt egy újabb cserére, és friss gumikon a második helyen tért vissza, célja a versenyen futott leggyorsabb kör elérése volt. Hozzá hasonlóan tett Leclerc és Pérez is, előbbi a negyedik, utóbbi az ötödik pozícióban haladt.
Hátrébb eközben nagy csata alakult ki az utolsó pontszerző helyért: Alonso mögött kisebb vonat torlódott fel, az Alpine gumijai azonban olyannyira elfogytak a futam végére, hogy rövid időn belül Lance Stroll, Pierre Gasly, valamint Kimi Räikkönen is el tudott menni a hazai pályán versenyző kétszeres világbajnok mellett. Az Aston Martin kanadai pilótáját ugyanakkor a leintés utánvizsgálni fogják, amiért még korábban az egyik Alonso elleni előzési kísérlete közben a bukóteret is megjárta.
Hamilton első helyét viszont már senki sem veszélyeztette, a brit idei harmadik sikerét aratta, tehát tovább folytatódott a 2017 óta tartó spanyolországi menetelése – azóta verhetetlen a Circuit de Catalunyán! A mercedeses pályafutása 98. győzelmével 14 pontra növelte előnyét az egyéni vb-összetettben a másodikként befutó és a leggyorsabb körért járó pluszpontot bezsebelő Verstappen előtt.
A dobogó alsó fokára Bottas állhatott fel, aki ennek köszönhetően a harmadik helyre jött fel a bajnokságban. A finn hátránya már 47 pont Hamilton mögött, vagyis pontosan feleannyi pontot szerzett eddig, mint a brit.
Negyedikként Leclerc szelte át a célvonalat, ami mindenképpen erős teljesítmény a Ferraritól, főleg annak tekintetében, hogy a monacói helyét senki sem tudta fenyegetni a verseny során. Őt a szombaton még a vállát fájlaló Pérez, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz Jr., Lando Norris, Esteban Ocon, valamint Gasly követte a pontszerző helyeken.
Alonso a 17. helyre esett hátra, mögötte Mick Schumacher vezérletével a Haas párosa zárta a sort.
Folytatás két hét múlva a Monacói Nagydíjjal.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33:07.680 |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 15.841 mp. h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 26.610 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 54.616 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:03.671 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:13.768 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:14.670 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör |
10. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör |
14. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör |
17. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 2 kör |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 2 kör |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 6 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 3 | 4 | 4 | 1 | 94 |
2. | Max Verstappen | 1 | 4 | 4 | 1 | 80 |
3. | Valtteri Bottas | - | 3 | 3 | 2 | 47 |
4. | Lando Norris | - | 1 | 4 | - | 41 |
5. | Charles Leclerc | - | - | 4 | - | 40 |
6. | Sergio Pérez | - | - | 3 | - | 32 |
7. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | - | 24 |
8. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 3 | - | 20 |
9. | Esteban Ocon | - | - | 3 | - | 10 |
10. | Pierre Gasly | - | - | 3 | - | 8 |
11. | Lance Stroll | - | - | 2 | - | 5 |
12. | Fernando Alonso | - | - | 2 | - | 5 |
13. | Cunoda Juki | - | - | 1 | - | 2 |
1 | Mercedes | 141 |
2 | Red Bull-Honda | 112 |
3 | McLaren-Mercedes | 65 |
4 | Ferrari | 60 |
5 | Alpine-Renault | 15 |
6 | AlphaTauri-Honda | 10 |
7 | Aston Martin-Mercedes | 5 |
8 | Alfa Romeo-Ferrari | 0 |
9 | Williams-Mercedes | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |