Toto Wolff a Spanyol Nagydíj környékén beszélt először arról, hogy a Mercedes nem tervez már komoly fejlesztéseket hozni az idei autójára, a W12-esre. Az „ezüstnyilak" akkor még vezettek mindkét bajnokságban, az elmúlt négy versenyhétvégén született négy Red Bull győzelem után azonban mindkét tabellán visszaszorultak a fő rivális mögé. A német gárda hátránya hét futamot követően 40 pont, míg Lewis Hamilton lemaradása 18 pontra nőtt a múlt hétvégén fölényes sikert elérő Max Verstappen mögött.
JÚNIUS 25., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:05.910 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:05.412 | ||||
JÚNIUS 26., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.369 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:03.841 | ||||
JÚNIUS 27., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Július 4., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | |||
Július 18., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone | |||
Augusztus 1., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród |
Noha a címvédő vasárnap jelezte, mindenképpen szükségük lenne némi frissítésre, a sorozatban a nyolcadik egyéni és konstruktőri címére készülő „ezüstnyilak" hozzáállásán az elszenvedett vereségek sem változtattak, s Wolff újra egyértelműsítette, már teljesen leálltak az idei gép fejlesztésével, és minden energiájukat a 2022-es nagy szabályváltoztatásokra összpontosítják, főleg tekintetbe véve azt, hogy az idén érvényben lévő fejlesztési szigorítások, valamint a költségvetési határ nagyban megköti a kezüket.
„Igen, már nem hozunk fejlesztéseket. Nagyon-nagyon nehéz döntés volt, mert jönnek az új szabályok, amelyek nemcsak a következő évre szólnak, hanem az azt követő idényekben is érvényben lesznek, és egy teljesen más koncepcióról beszélünk. Egyensúlyoznod kell, de egy ponton mindenki át fog állni a következő évi kocsira. Egyesek talán hoznak még fejlesztéseket. A Red Bullhoz például csütörtökön és pénteken is érkeztek furgonok, amik új elemeket hoztak. El kell ismerni, hogy ez a stratégia eddig sikeresnek bizonyult, hiszen vasárnap külön ligában autóztak."
„A bajnokságban ugyanakkor nem csak az aerodinamikai fejlesztések a meghatározóak, mivel egy bizonyos ponton a Red Bull is át fog állni a következő évre. Mindez azt jelenti, hogy az autóban rejlő potenciál kiaknázása, a beállítások, a gumik, valamint az optimális használat válik nagyon fontossá. Emiatt nincs is értelme még egy, vagy két hetet, esetleg egy hónapot áldozni a jelenlegi kocsira, hiszen az, amit ezzel nyernénk közelében sem lenne annak, amit a 2022-es gépnél nyerhetünk. Szóval az idei bajnoki csata még korántsem lefutott"
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner ugyanakkor teljesen más véleményen van a fejlesztésekkel kapcsolatban, s azt sem hiszi, hogy a rivális valóban leállt az idei projekttel.
„Hogy mit csinál a Mercedes, az az ő dolga, mi csak a magunk dolgával foglalkozunk. Tudjuk, hogy Toto szereti másra irányítani a reflektorfényt, és én nem tudom elhinni, hogy az idény hátralévő részét úgy teljesítik, hogy egyetlen új elemet sem tesznek fel az autójukra. Mi csak azt tehetjük, hogy saját magunkra összpontosítunk. Persze egyensúlyozni kell a két projekt között, és ha ez azt jelenti, hogy keményebben kell dolgoznunk, mint más csapatok, mi készek vagyunk vállalni ezt."
„Most először a kezdetektől fogva versenyképes a kocsink, és ezt sikerült optimalizálnunk is. Ugyanakkor ezekkel az autókkal már a fejlesztési csúcsra értünk, és már csak kis mértékű javulást érhetünk el, miközben a következő évi kocsival jelentős ugrásokat lehet megtenni. Szóval az idei kis és a 2022-es nagy lépések között kell jól egyensúlyozni, de ez nem különbözik attól, amit a korábbi években tettünk."