Gasly az élre tört az AlphaTaurival (Fotó: AFP) |
A Red Bull zárt az élen mindkét pénteki szabadedzésen: először Max Verstappen, majd az autójával egyre jobban megbarátkozó Sergio Pérez bizonyult a leggyorsabbnak Azerbajdzsánban, miközben a fő rivális, a Mercedes délelőtt az első tízes végén, majd délután azon kívül foglalt helyet az időlistán.
JÚNIUS 4., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés:1. Verstappen 1:43.184 | ||||
2. szabadedzés:1. Pérez 1:42.115 | ||||
JÚNIUS 5., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Gasly 1:42.251 | ||||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||||
JÚNIUS 6., VASÁRNAP | ||||
A verseny (51 kör, 306.049 km) rajtja: 14.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 20., 15.00 | Francia Nagydíj, Paul Ricard | |||
Június 27. 15.00 | Stájer Nagydíj, Spielberg | |||
Július 4., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg |
A vezetését Monacóban elvesztő Lewis Hamilton hátránya több mint egy másodperc volt, miközben úgy érezte, nem követett el komoly hibát, míg Valtteri Bottas lemaradása a másfél szekundumot is meghaladta.
Az „ezüstnyilak” csapatfőnöke, Toto Wolff már arról beszélt, tartanak attól, hogy megismétlődik a 2015-ös szingapúri rémálmuk, míg a vezető versenymérnök, Andrew Shovlin úgy fogalmazott, hogy ez volt az eddigi legrosszabb péntekjük.
Míg a Mercedesnél nagy volt a fejvakarás a rossz teljesítmény nyomán, a Ferrari megint a várakozásokon felül teljesített. Arra lehetett számítani, hogy Monaco után is erősek lesznek a maranellóiak, közelségük mégis meglepően hatott, s a McLaren is úgy érezte, nem igazán jelenthetnek fenyegetést rájuk a hétvégén.
A harmadik szabadedzés legnagyobb kérdése így az volt, hogy a Mercedesnek sikerül-e előre lépnie, s hogy a Ferrari továbbra is közel tud-e maradni az eddig egyértelműen favoritnak számító Red Bullhoz.
Az „ezüstnyilak” jelentősen módosítottak a beállításokon, valamint kicserélték a hátsó szárnyat is a W12-esen annak reményében, hogy az segít nekik a gumik felmelegítésében. Az első köröket követően viszont egyáltalán nem voltak elégedettek a versenyzők, a címvédő többek között arra panaszkodott a rádión, hogy nincs tapadása elöl és hátul sem...
Az élre eközben Pierre Gasly vezérletével a lágyon futó AlphaTauri állt, a faenzaiak mögé a közepesen köröző Leclerc, valamint a keményen kezdő Red Bull kettőse sorakozott fel az első ötösben, miközben Hamilton a tizedik, míg Bottas a tizennegyedik pozíciót foglalta el. Előbbi hátránya másfél, utóbbié majd' 1.8 másodperc volt a sárga oldalfalú Pirellin.
Ez a sorrend félidőben sem változott, hiszen piros zászlóval meg kellett szakítani az edzést. A hétvége fő esélyese, Verstappen találta el a falat a 15-ös kanyarban, pontosan ugyanott, mint pénteken Leclerc, azonban még a monacói vissza tudott hajtani a bokszba, a holland kénytelen volt kiszállni az RB16B-ből.
Az edzés tízperces szünet után folytatódhatott, és a mezőny nagy része nem is várt sokáig, azonnal kihajtott a garázsból, hogy minimalizálhassa a kieső pályaidőt, és megkezdhesse a szokásos időmérős szimulációt. Nem úgy, mint a Mercedes, amely továbbra is a közepes abroncsokon dolgozott, miután továbbra sem értette, miért nem akar működni a W12-es Azerbajdzsánban. Bottas a rádión tanácstalanul közölte, egyáltalán nem javult a helyzet péntek óta, ami nem túl jó hír az „ezüstnyilak” számára.
Míg a Mercedes általánosságban szenvedett, a Ferrarit az bosszanthatta, hogy nem igazán alakultak jól az első lágy gumik próbálkozásai. Leclerc-t a Nicholas Latifi által előidézett sárga zászlós jelzés, míg csapattársát saját maga hátráltatta, miután kifutott a 15-ös kanyarnál a menekülőútra.
A vezetést eközben Pérez vette át 1:42.595-tel, viszont rövidesen újabb korlátozás következett, ami több versenyzőnek is meglehetősen rosszkor jött. George Russell alatt adta meg magát a Williams, s az autómentés idejére virtuális biztonsági autós szakasz lépett érvénybe. A mezőny végül öt perccel a kockás zászló megjelenése előtt kapott újra zöld jelzést, ami azt jelentette, több pilóta is el tud még menni egy gyors körre.
Így tett Gasly is, aki 1:42.251-nél állította meg a stopeprt, amivel átvette a vezetést, s mivel más már nem tudta megjavítani az idejét, az AlphaTauri franciája zárta az élen az utolsó gyakorlást. Mögötte Pérez érkezett 344 ezredes hátránnyal, míg a harmadik helyre nagy meglepetésre Hamilton ért oda, miután a végén ő is megróbálkozott egy gyors körrel a lágy abroncsokon. A címvédő hátránya 446 ezred volt.
A hétszeres világbajnok mögött Leclerc vezérletével a Ferrari kettőse érkezett, majd Lando Norris, Fernando Alonso, Cunoda Juki, Esteban Ocon és Daniel Ricciardo zárta az első tízes sorát.
Bottas a tizenharmadik pozícióban zárt a másik Mercedesszel.
Folytatás 14 órakor az időmérővel.
1. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:42.251 | átlag: 211.350 km/ó | 16 kör |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:42.595 | 0.344 mp h. | 19 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:42.697 | 0.446 | 16 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:42.778 | 0.527 | 16 |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:43.006 | 0.755 | 17 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:43.011 | 0.760 | 15 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:43.080 | 0.829 | 15 |
8. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:43.244 | 0.993 | 19 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:43.294 | 1.043 | 15 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:43.557 | 1.306 | 17 |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:43.585 | 1.334 | 13 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:43.682 | 1.431 | 13 |
13. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:43.745 | 1.494 | 16 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:43.826 | 1.575 | 17 |
15. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:43.984 | 1.733 | 6 |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:44.054 | 1.803 | 17 |
17. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:44.113 | 1.862 | 11 |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:44.434 | 2.183 | 12 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:45.282 | 3.031 | 17 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:45.711 | 3.460 | 12 |