DAREN, A McLAREN ÚJ VERSENYZŐJE. Már Daniel Ricciardo mclarenes elődjénél, Carlos Sainz Jr.-nál is előfordult, hogy Tom Stallard Darennek szólította a versenyzőt a csapatrádión. Bár Sainz azóta a Ferrarit erősíti, a versenymérnöknek ismét korrigálnia kellett, amikor a Francia GP időmérőjén hívta így Ricciardót. Daren Stanley egyébként a McLaren egyik stratégája, akivel Stallard gyakran kommunikál a pályán zajló események közben. DAREN, A McLAREN ÚJ VERSENYZŐJE. Már Daniel Ricciardo mclarenes elődjénél, Carlos Sainz Jr.-nál is előfordult, hogy Tom Stallard Darennek szólította a versenyzőt a csapatrádión. Bár Sainz azóta a Ferrarit erősíti, a versenymérnöknek ismét korrigálnia kellett, amikor a Francia GP időmérőjén hívta így Ricciardót. Daren Stanley egyébként a McLaren egyik stratégája, akivel Stallard gyakran kommunikál a pályán zajló események közben.
HA CUNODA VITTE VOLNA A LABDÁT... Érdekes jelenet volt a labdarúgó Európa-bajnokság nyitó mérkőzésén, amikor a kezdőrúgás előtt egy kis autón érkezett meg a labda Danny Makkelie játékvezetőhöz. Azok után, hogy Cunoda Juki a Paul Ricard-on idén harmadszorra törte össze az autóját időmérőn, talán jobb, hogy nem ő gondoskodott a labdáról a Törökország–Olaszország mérkőzésen.
ÜTKÖZÉS, MAJD A LEGJOBB RAJTHELY. A Paul Ricard-on sem telt el az időmérő anélkül, hogy előkerült volna a piros zászló. Rögtön nem sokkal a Q1 kezdete után Cunoda Juki kicsúszása miatt kellett félbeszakítani a kvalifikációt, majd a szakasznak kicsivel a tervezett előtt vetett véget az, hogy Mick Schumacher összetörte az autóját. Emiatt sokan már nem tudtak befejezni az utolsó gyors körüket, ami többet között ahhoz vezetett, hogy Schumacher először jutott tovább a Q2-be –p ersze a második szakaszban nem tudott részt venni az igencsak sérült Haasszal.
VERSTAPPEN KÖNYÖRTELEN VOLT A HAJRÁBAN. Bár Verstappen a pole pozícióból vághatott neki a Francia Nagydíjnak, végül keményen meg kellett dolgoznia a győzelemért. A rajtot követően elveszítette az első helyet, majd a bokszkiálláskor sikerült az elévágás, ám végül a plusz egy kerékcseréje miatt jelentős hátrányt kellett ledolgoznia az utolsó körökben. Másfél körrel a futam vége előtt aztán levadászta Hamiltont, amivel tovább tudta növelni az előnyét a világbajnoki összetettben.
A franciaországi tehát ismét nem a Mercedes versenye lett. Nem csodálkoznánk, ha a Mercedes bokszában a berendezés egy része bánta volna a Red Bull húzásait.
A MERCEDESNÉL NEM HALLGATTAK BOTTASRA. Mint utólag kiderült, a Red Bullnál jól döntöttek, hogy a futam közben Verstappent áttették kétkiállásos stratégiára. A gumik gyors kopásával szinte a teljes mezőny szenvedett a Paul Ricard-on – ez alól a Mercedes versenyzői sem jelentettek kivételt. Nem csoda, hogy a leintést követően Bottas keményen szóvá tette a csapatrádión, hogy nekik sem csak egyszer kellett volna kereket cserélni a verseny alatt. Arról, hogy Toto Wolff csapatfőnök mit reagált erre, itt olvashatnak!
EGY KIS VISSZATEKINTÉS AZERBAJDZSÁNRA. Az F1-legek cikkeinkben mindig az aktuális versenyhétvégére koncentrálunk, de ez az összeállítás annyira elnyerte a tetszésünket Verstappen kerékrugdosásáról, hogy helyet kapott a Francia GP-ről szóló anyagunkban.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:27.25.770 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 2.904 mp h. |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 8.811 mp h. |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 14.618 mp h. |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:04.032 p h. |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:15.857 p h. |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:16.596 p h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:17.695 p h. |
9. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:19.666 p h. |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:31.946 p h. |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:39.337 p h. |
12. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
14. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1 kör h. |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
20. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 3 | 6 | 6 | 2 | 131 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 5 | 6 | 2 | 119 |
3. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 6 | - | 84 |
4. | Lando Norris | - | 2 | 7 | - | 76 |
5. | Valtteri Bottas | - | 3 | 4 | 2 | 59 |
6. | Charles Leclerc | - | - | 5 | - | 52 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 1 | 5 | - | 42 |
8. | Pierre Gasly | - | 1 | 6 | - | 37 |
9. | Daniel Ricciardo | - | - | 6 | - | 34 |
10. | Sebastian Vettel | - | 1 | 3 | - | 30 |
11. | Fernando Alonso | - | - | 4 | - | 17 |
12. | Esteban Ocon | - | - | 4 | - | 12 |
13. | Lance Stroll | - | - | 4 | - | 10 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 2 | - | 8 |
15. | Kimi Räikkönen | - | - | 1 | - | 1 |
16. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1 | Red Bull-Honda | 215 |
2 | Mercedes | 178 |
3 | McLaren-Mercedes | 110 |
4 | Ferrari | 94 |
5 | AlphaTauri-Honda | 45 |
6 | Aston Martin-Mercedes | 40 |
7 | Alpine-Renault | 29 |
8 | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
9 | Williams-Mercedes | 0 |
10 | Haas-Ferrari | 0 |