A Formula–1-ben nem sok olyan szituáció adódik, amelyben a versenyzők sem tudják pontosan, mit kell tenniük, a Magyar Nagydíj újraindítása előtt kialakult káosz azonban épp ilyen volt. A futamot a rajtbaleset miatt szakították meg, amely után a versenyirányítás elrendelte az állórajtos folytatást. Ilyenkor átlagos esetben a bokszutcában várakozó mezőny a biztonsági autó mögött haladva kihajt a pályára, majd feláll a rajtrácsra, és az öt piros lámpa kialvásával újraindul a futam.
Csakhogy a kezdeti eső után váratlanul gyorsan felszáradt az aszfalt, így az élen álló Lewis Hamilton kivételével a versenyzők az utolsó kanyar előtt inkább a bokszutca felé vették az irányt – teljesen egyedül hagyva a rajtrácson a címvédőt. A bizarr kép ellenére a rajtprocedúra ugyanúgy lezajlott, mintha mindenki ott állna a Mercedes mellett-mögött, sőt, az FIA versenyigazgatója, Michael Masi később elmondta, akkor is így történt volna, ha teljesen üresen tátong a célegyenes.
A merőben szokatlan jelenetsor egyébként szabályértelmezési vitára is okot adott, hiszen az előírások szerint a pilótáknak abban a sorrendben kell elhagyniuk a bokszutcát, amelyben odaértek a kijárathoz. Csakhogy a hivatalos rajt előtt nyilvánvalóan zárva volt a bokszutcakijárat, így mire az utolsó garázs előtt George Russell végzett a saját kerékcseréjével, kialakult egy várakozó sor, vagyis a brit pilótának fogalma sem lehetett, melyik a valós pozíciója. Először azt hitte, rögtön a kijárat megnyitása után a sor elejére törhet, így rövid ideig a második helyen haladt a rajtrácsról induló Hamilton mögött, ekkor azonban csapata, a Williams a büntetéstől tartva arra utasította, hogy mindenkit engedjen el maga mellett, míg vissza nem kerül Fernando Alonso mögé a nyolcadik helyre.
Masi emiatt nem is jelentette az esetet a sportfelügyelőknek, de simán elképzelhető, ha Russell csupán két-három ellenfelét engedi maga elé, akkor sem büntetik meg, mert elképesztően nehéz lett volna megítélni, hogy a bokszutca végén kereket cserélve őt illeti-e meg az előkelőbb pozíció vagy azt, aki épp akkor állt be a sor végére, amikor a brit végzett.
Mindenesetre éppen ez a bokszutcai káosz motiválta a Mercedest, hogy a mezőnyből egyedüliként kiküldje versenyzőjét a rajtrácsra, mert úgy látta, a garázsok előtti tumultus túl nagy kockázattal járna. A címvédő istálló épp ellenkező dilemmával küzdött, mint a Williams, hiszen garázsa rögtön a bokszbejáratnál volt, így hiába cserélték volna le gyorsan Hamilton kerekét, a pilótának a szabályok értelmében biztonsági okokból meg kellett volna várnia, míg a többiek jó része elhalad mellette. Ez akkora időveszteséget jelentett volna, hogy a Mercedes számításai szerint a címvédő a hatodik és tizedik közötti hely valamelyikén tudott volna csak besorolni a bokszutca végén álló sorba. A csapatnál ráadásul attól is tartottak, hogy a nagy tömegben Hamilton összeütközhet valakivel.
A Mercedes ezért továbbra is kiáll döntése mellett, azt ugyanakkor beismerte, hogy utólag látszik: már a piros zászlós szakasz alatt slick gumikra kellett volna váltania, és azokkal felállnia a rajtrácsra. Hamiltonnak ehelyett így egy kört intermediate abroncsokon megtéve kellett kereket cserélnie az újraindítás utáni kör végén, vagyis visszacsúszott az utolsó helyre, jelentősen csorbítva győzelmi esélyét.
Látszik tehát, hogy hiába létezik már több mint hetven éve a Formula–1-es sorozat, a mai napig adódhatnak olyan szélsőséges helyzetek, amelyekre még a sokat megélt pilóták és csapatok sem reagálnak feltétlenül helyesen. A 36. Magyar Nagydíj többek között ezért is volt különleges, és marad még nagyon sokáig emlékezetes.