Nyolcadik alkalommal vághatott neki a pole pozícióból Lewis Hamilton a Magyar Nagydíjnak, ráadásul abban a tudatban állhatott fel a rajtrácsra, hogy ha ismét győz, nemcsak a kilencedik diadalát aratja a Hungaroringen, a 100. futamgyőzelmét is megszerzi a száguldó cirkuszban.
Egy nehezítő tényező azonban már a rajt előtt adódott: nagyjából fél órával a futam kezdete előtt eleredt az eső a Hungaroringen. Emiatt már nem sok jelentősége volt annak, hogy az élmenők eltérő stratégián voltak, ugyanis a teljes mezőny az átmeneti esőgumikon vágott neki a versenynek.
A rajtnál aztán jött a dráma: Valtteri Bottas túl későn fékezett, és nekilökte Lando Norrist Verstappen autójának. Az esetbe Sergio Pérez is belekeveredett a másik Red Bull-lal, ráadásul a mexikói a csapattársánál rosszabbul járt, hiszen számára azonnal véget ért a verseny.
Bottas Mercedese is jócskán megsérült, rajtuk kívül még Lance Stroll és Charles Leclerc esett ki rögtön az első körben. Közülük az előbbi egy, a Bottaséhoz hasonló hibát elkövetett a mezőnyben kissé hátrébb. A rajt utáni káosz miatt előbb a pályára küldték a biztonsági autót, majd nem sokkal később félbe is szakították a versenyt.
A futam szűk fél órát állt, az újraindítás állórajttal történt. Ekkor azonban az idei (izgalmakkal amúgy is bőven kecsegtető) szezon egyik legfurcsább jelenetét láthattuk. Hamilton egyedül állt fel a rajtrácsra, a többiek pedig behajtottak a bokszutcába a felvezető kör végén slick gumikért.
A furcsa rajtot követően a mezőny a bokszutcából kihajtva követte Hamiltont, aki a kör végén bejött a bokszutcába, hogy maga is megkapja a száraz pályára alkalmas gumikat. Ezzel viszont rengeteg időt veszített, és visszaesett az utolsó helyre. Az újraindítás utáni káoszban Esteban Ocon állt az élre, őt Sebastian Vettel és Nicholas Latifi követte.
Hamilton lassacskán megkezdte a felzárkózást, míg Verstappen eleinte nem igazán tudta előrébb verekednie magát, később neki is sikerült javítania néhány pozíciót. A 15. körre az élen autózó Ocon és Vettel elhúzott a többiektől, majd a 20. körben Hamilton „elindította” az újabb kerékcseréket.
JÚLIUS 30., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.555 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.012 | ||||
JÚLIUS 31., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:16.826 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:15.419 | ||||
AUGUSZTUS 1., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Ocon, 2. Vettel, 3. Hamilton | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Augusztus 29., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | |||
Szeptember 5., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | |||
Szeptember 12., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
A Mercedes taktikája bejött, hiszen a korai kiállásnak köszönhetően – Verstappen egy körrel Hamilton után kapott friss gumikat – Hamilton elé vágott a holland riválisának. A hétszeres világbajnok ezután ismét megkezdte a felzárkózást, és a 32. körben már az ötödik helyen autózott. Verstappennek ezzel szemben sokáig nem sikerült előrébb kerülnie a 12. pozíciónál.
Vettel a második helyről a 37. körben állt ki friss gumikért, majd egy körrel később Ocon is megtette ugyanezt. Ezzel átmenetileg Fernando Alonso vette át a vezetést. A 42. körben Verstappent is kihívták újabb kerékcserére, majd hat körrel később Hamilton is ismét megjárta a bokszutcát.
Miután visszatért a pályára, Hamilton rákapcsolt a friss gumikon, és 20 körrel a futam vége előtt már csak 18 másodperc volt a hátránya Oconhoz képest, akinek ráadásul az őt szorosan követő Vettelre is igencsak figyelnie kellett. Hamilton a 57. körben utolérte Alonsót, aki azonban igencsak a csapattársa kezére játszott, hiszen hosszú körökön keresztül védekezett a Mercedes-pilóta ellen.
Éspedig szenzációsan!
Gyönyörű és sportszerű csatát láthattunk a két világbajnok között, a 65. körben aztán Hamilton megelőzte Alonsót. Alig két körrel később Sainz mellett is elment, az élen álló kettős azonban már túl messze volt az angol számára. Részben a csapattársa munkájának köszönhetően Ocon pályafutása első győzelmét aratta a 36. Magyar Nagydíjon. A második helyen Vettel ért célba, Hamilton a rossz kezdet után felállhatott a dobogó legalsó fokára.
Pontot szerzett még Sainz, Alonso, Gasly, Cunoda, Latifi, Russell és Verstappen. A leggyorsabb körért járó pont Gaslyé lett. Verstappen gyenge futamának és a saját felzárkózásának köszönhetően Hamilton átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben, az előnye hat pont.
A Magyar Nagydíj után elvonul a mezőny nyári szünetre, a folytatásra augusztus 27–29-én kerül sor a Belga Nagydíjon!
FRISSÍTÉS: Néhány órával a futamot követően Vettelt kizárták, amiért túl kevés üzemanyag maradt az autójában a futam végére. Erről bővebben itt olvashatnak!
1. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | |
2. | Sebastian Vettel* | német | Aston Martin-Mercedes | 1.859 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 2.736 mp h. |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 15.018 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 15.651 mp h. |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:03.614 p h. |
7. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:15.803 p h. |
8. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:17.910 p h. |
9. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:19.094 p h. |
10. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:20.244 p h. |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 3 | |
Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 2 | |
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 0 | |
Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 0 | |
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 0 | |
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin_Mercedes | 0 | |
* a futamot követően kizárták |
1. | Lewis Hamilton | 4 | 8 | 10 | 3 | 195 |
2. | Max Verstappen | 5 | 8 | 10 | 4 | 187 |
3. | Lando Norris | - | 3 | 10 | - | 113 |
4. | Valtteri Bottas | - | 6 | 7 | 3 | 108 |
5. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 8 | - | 104 |
6. | Carlos Sainz Jr. | - | 2 | 9 | - | 83 |
7. | Charles Leclerc | - | 1 | 8 | - | 80 |
8. | Pierre Gasly | - | 1 | 8 | 1 | 50 |
9. | Daniel Ricciardo | - | - | 8 | - | 50 |
10. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 6 | - | 39 |
11. | Fernando Alonso | - | - | 8 | - | 38 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 3 | - | 30 |
13. | Cunoda Juki | - | - | 5 | - | 18 |
14. | Lance Stroll | - | - | 6 | - | 18 |
15. | Nicholas Latifi | - | - | 1 | - | 6 |
16. | George Russell | - | - | 1 | - | 4 |
17. | Kimi Räikkönen | - | - | 2 | - | 2 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 303 |
2. | Red Bull-Honda | 291 |
3. | Ferrari | 163 |
4. | McLaren-Mercedes | 163 |
5. | Alpine-Renault | 77 |
6. | AlphaTauri-Honda | 68 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 48 |
8. | Williams-Mercedes | 10 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 3 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |