JÚLIUS 30., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.555 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.012 | ||||
JÚLIUS 31., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:16.826 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:15.419 | ||||
AUGUSZTUS 1., VASÁRNAP | ||||
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Augusztus 29., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | |||
Szeptember 5., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | |||
Szeptember 12., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
Max Verstappen először pénteken hajtott a pályára azzal az erőforrással, amelyet akkor is használt, amikor a Brit Nagydíj elején 51 G erősséggel csapódott a gumifalnak. A Honda az előzetes vizsgálatok alapján ugyanis zöld utat adott a motornak, majd éles teszttel kívánt megbizonyosodni róla, hogy valóban pontosak-e a gyárban kapott eredmények.
Noha a technikai igazgató, Tanabe Tojoharu az első két szabadedzést követően még úgy nyilatkozott, minden rendben van a hajtóegységgel, a szombati adatok mégis arra késztették, hogy a motorcsere mellett döntsön.
„Az időmérőt követő ellenőrzések során észrevettünk valamit Max erőforrásán, ami talán a hétvége során alakulhatott ki, és ami jó eséllyel a silverstone-i baleset utóhatása. Pontosan ezért kicseréltük a motort egy újra, de ugyanabból a specifikációból, így Max megtarthatja a harmadik rajthelyét, nem kap büntetést" – áll a Honda közleményében.
A csere tehát nincs semmilyen hatással Verstappen hungaroringi versenyére, ugyanakkor hosszú távon könnyen megbosszulhatja magát. A holland ugyanis a következő cseréért már rajtbüntetést kapna, és elég kevés a valószínűsége annak, hogy nem lesz szüksége új hajtásláncra a következő 12 futamon.