Noha Max Verstappen az élről vághatott neki a múlt hétvégi Olasz Nagydíjnak, már a rajtnál elvesztette a vezetést a versenyt végül megnyerő Daniel Ricciardóval szemben, akire az első etapban nem is tudott igazán fenyegetést jelenteni. A hollandnak ráadásul az ausztrál kiállását követően sem sikerült emelnie a tempón, aminek eredményeként a Red Bull úgy határozott, a következő körben kihívja a pilótát a bokszba.
A kerékcseréket illetően évek óta etalonnak számító osztrák istálló mindig jól működő gépezetébe azonban hiba csúszott: Verstappen tizenegy másodpercet volt kénytelen várakozni, mire újra kiengedték. A holland a bokszutcai probléma miatt a másik McLaren-versenyző, Lando Norris mögé esett hátra, aminek kulcsszerepe volt abban, hogy néhány körrel később összeütközött Lewis Hamiltonnal.
„Nem volt jó a kiállásunk, gondunk adódott a kerékcserével, aminek eredményeként jóval több időt vesztettünk, mint kellett volna. Verstappennek Hamilton közelében sem kellett volna lennie. Aztán a Mercedes is elrontotta, pedig Hamilton egyértelműen Verstappen elé kerülhetett volna, és ez a két eset idézte azt elő, hogy egymás ellen kellett versenyezniük” – idézi Christian Hornert a Motorsport.com.
A csapatfőnök ezt követően azt is megosztotta, mi okozhatta a bajt. „Még ki kell vizsgálnunk, hogy pontosan mi történt, de úgy tűnt, hogy a jobb elsővel volt gond. Emberi hibának tűnt. A kerék fent volt, készen állt az indulásra, de sajnos az autót nem engedték ki.”
A baleset okán 3 helyes rajtbüntetést kapó Verstappen előnye öt pont az egyéni összetettben úgy, hogy a tervek szerint még nyolc nagydíj van hátra a mostani kiírásból