A Red Bull tartott tőle, hogy Austin a Mercedesnek, s különösen a helyszínen már ötször győzedelmeskedő Lewis Hamiltonnak fog kedvezni, és a rivális első edzésen mutatott meggyőző, már-már demoralizáló tempófölénye igazolni is látszott a félelmét, hiszen Max Verstappen lemaradása az egy másodpercet közelítette.
OKTÓBER 22., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:34.874 | ||||
2. szabadedzés: 1. Pérez 1:34.946 | ||||
OKTÓBER 23., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:34.701 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:32.910 | ||||
OKTÓBER 24., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Pérez | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 7., 20.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||
November 14., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | |||
November 21., 17.00 | Katari Nagydíj, Lusail |
A második gyakorlásra azonban fordult a kocka, és a „vörös bikák" egy újabb fontos lépést tettek meg előre szombatra, aminek eredményeként a holland váratlanul magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót, míg a címvédőnek meg kellett elégednie a második hellyel, ráadásul hátvéd nélkül is maradt, miközben Sergio Pérez közelsége nagy fenyegetést jelentett rá taktikai szempontból.
A versenyen aztán jóval kiegyenlítettebb volt a két alakulat közötti erőviszony, s noha Hamilton már a rajtnál az élre állt, a Red Bull az agresszív stratégiájának hála újra nyerő helyzetbe került, és onnantól hiába volt előnyben a brit a kemény gumikon, Verstappen kitartott és tizenkét pontra növelte az előnyét az egyéni vb-összetettben öt nagydíjjal a vége előtt.
A Pérez harmadik helyének is köszönhetően a konstruktőri bajnokságban a ponthátrányán is nagyot faragó Red Bull úgy érzi, kulcsfontosságú sikert aratott, és abban a tudatban vág neki a következő két viadalnak, hogy azok számára kedvezőbben alakulhatnak.
„Ez nagy dolog, mivel ez a pálya Lewis és a Mercedes felségterülete volt eddig. Fordulópontot jelentett, hogy megszereztük a rajtelsőséget, és az, hogy ezt győzelemre tudtuk váltani úgy, hogy az első kör végén nem mi vezettünk, nagyszerű csapatteljesítmény" – idézi a csapatfőnököt, Christian Hornert a RaceFans.
„Az első tréningen hátrányban voltunk, és úgy tűnt, nehéz hétvége vár ránk, de az egész gárda nagyon keményen dolgozott, hogy fordítani tudjunk. Igazi csapatmunka volt ez a siker! Checo is dobogóra állt, negyven pontot gyűjtöttünk a csapatbajnokságban, ez egy nagy nap volt számunkra."
„Öt verseny van még hátra, százharminc pont szerezhető még, és mi csak tizenkettővel vezetünk. Nagyszerű, hogy pont itt tudtuk növelni az előnyünket, tíz körrel a vége előtt még úgy tűnt, talán azonos pontszámmal, vagy hátránnyal fogunk távozni innen. És most jön pár nagyszerű helyszín!"
Míg a Red Bull tehát nagyrészt az agresszív és merész stratégiájának köszönhette a bajnokság szempontjából meglehetősen fontos győzelmét, a Mercedes úgy érzi, pont ez a bátorság hiányzott az oldaláról ahhoz, hogy behúzza a sikert a papíron neki jobban kedvező ringen.
„Reális opció a győzelemre az lett volna, ha megtartjuk a vezető helyünket Lewis jó rajtja után, és korábban kihívjuk kerékcserére – kezdte az értékelést a német alakulat vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin. –Talán már a nyolcadik körben kihívhattuk volna a bokszba. Szenvedtünk a közepesen, és ez egy nagyon rövid etap volt, de nem voltunk elég bátrak ahhoz, hogy kiálljunk előbb csak azért, hogy megtartsuk a vezető pozíciónkat."
„Az egész versenyünket megnehezítettük volna vele. A történek alapján ugyanakkor megléphettük volna a korai cserét, és így is célba érhettünk volna. Csak azon múlt volna, hogy korán lépünk, reméljük a legjobbakat, és várjuk, Lewis tartani tudja-e Maxot."
A Mercedest emellett a túl jó kezdés is rossz irányba vihette, legalábbis erre lehet következtetni a szakember szavaiból...
„Jónak tűntünk a hétvége kezdetén, és őszintén el is hittük, hogy nagyon jó formában vagyunk. Ugyanakkor tudtuk, hogy eléggé feltekert motorral mentünk, ami szépítette a helyzetünket, majd láttuk, hogy Max nem igazán tudott tiszta kört futni, mert sok gondja volt a forgalommal és hasonlókkal. Szóval talán túlságosan optimisták voltunk. Nem ez a megfelelő kifejezés rá, de azt gondoltuk, hogy jól kezdtük a hétvégét."
„A második szabadedzés viszont már sokkal valósabb képet adott a helyzetünkről. Nem arról van szó, hogy igazán rossz döntéseket hoztunk volna a beállításokkal kapcsolatban, ám melegedett az idő, nagyobb lett a szél, és mi jobban szenvedtünk. A második gyakorlás volt szerintem a legreálisabb, az alapján alakult a szombat és a vasárnap is. Ez volt a valódi előjel."
A kezdeti fölény a csapatfőnök, Toto Wolff szerint is némileg tévútra vihette őket, ugyanakkor kiemelte, papíron hiába fekszik jobban a vetélytársuknak a következő két helyszín, az idei év alakulása megmutatta, hogy nem szabad a múltbeli eredményekre alapozni.
1.Verstappen | 287.5 | 1. Mercedes | 460.5 |
2. Hamilton | 275.5 | 2. Red Bull | 437.5 |
3. Bottas | 185 | 3. McLaren | 254 |
4. Pérez | 150 | 4. Ferrari | 250.5 |
5. Norris | 149 | 5. Alpine | 104 |
6. Leclerc | 128 | 6. AlphaTauri | 94 |
„Mexikó hagyományosan nem igazán kedvez nekünk, de az idén minden megváltozhat. Láthattuk, hogy nem voltunk jók olyan helyszíneken, amelyek tradicionálisan nekünk feküdtek jobban, és ennek az ellentétjét is, versenyről versenyre változhat a helyzet."
„Nem hiszek abban, hogy létezik egy sorminta arra vonatkozóan, kinek melyik pálya fekszik jobban. Csak nyomni és nyomni kell, és remélhetőleg egészen az utolsó versenyig harcban leszünk a bajnoki címért. Mexikó a magaslati levegő miatt nagyban eltér a többi helyszíntől, és az erőforrások is másfajta nyomásnak vannak kitéve. Jó formában kell kezdenünk, és ha megfelelő munkát végzünk az autó megértése, valamint a beállítások terén, akkor meglesz az esélyünk arra, hogy harcba szállhassunk a győzelemért."