Lewis Hamilton hiába sajátította ki nagy előnnyel az elsőséget a pénteki időmérőn, a technikai teszten fennakadó hátsó szárnya miatt utólag kizárták, aminek következményeként a mezőny végéről kellett megkezdenie a felzárkózást a szombati sprintkvalifikáción, míg a rajtelsőséget a fő rivális, Max Verstappen örökölte meg tőle.
NOVEMBER 12., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:09.050 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:07.934 | ||||
NOVEMBER 13., SZOMBAT | ||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:11.238 | ||||
Sprintkvalifikáció: 1. Bottas, 2. Verstappen, 3. Sainz | ||||
NOVEMBER 14., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 21., 15.00 | Katari Nagydíj, Lusail | |||
December 5., 18.30 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | |||
December 12, 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
A holland már a startnál pozíciót vesztett, sValtteri Bottas mögött a második helyen futott be, míg Hamilton mint kés a vajon haladt előre, s szelte át a célvonalat ötödikként, így a motorelemcseréért járó hátrasorolás nyomán a tizedik rajtkockából vághatott neki a vasárnapi versenynek, melynek legnagyobb kérdése az volt, hogy miként sikerül az újabb felkapaszkodása, illetve hogy Verstappennek sikerül-e 24 pontra növelnie az előnyét az egyéni vb-összetettben.
A hétvégén eddig tapasztaltakhoz képest jóval melegebb időben a versenyzők szinte kivétel nélkül a közepes keverék mellett tették le a voksukat, egyedül Cunoda Juki kezdett a lágyon, míg Kimi Räikkönen a bokszutcából volt kénytelen elindulni, miután új specifikációjú hátsó szárnyat tettek fel az Alfa Romeójára.
Bottas szombattal ellentétben vasárnap nem kapta el túl jól a rajtot, Verstappen azonnal átvette tőle a vezetést, majd nem sokkal később Sergio Pérez is elment mellette, aminek következményeként a két Red Bull állt az élre. Mögöttük eközben Carlos Sainz Jr. és Lando Norris ért össze egymással, utóbbi ráadásul defektet is kapott, így a mezőny végére szorult vissza.
Ami Hamiltont illette, a brit az elrugaszkodásnál négy pozíciót lépett előre, a harmadik körben már ötödikként haladt, majd miután Sainz Ferrariját is maga mögé utasította, a csapattárs, Bottas is elengedte, aminek révén a harmadik helyig kúszott előre.
A címvédő hátránya ráadásul a nyolcadik körben semmisé vált a Red Bullok mögött, miután a Cunoda és a Lance Stroll között történt incidens nyomán törmelék került a pályára, s a takarítás idejére beküldték a biztonsági autót. Az eset következtében a később vétkesnek ítélt, s 10 másodperces időbüntetésben részesülő japán első szárnya tört le, akinek a kör végén ki is kellett állnia a bokszba új vezető szárnyért.
Verstappen jól kapta el az újraindítást, mögé Pérez és Hamilton sorolt be, míg Bottasnak Leclerc ellen kellett védekeznie, de végül sikerült megtartania a harmadik helyet. Hátrébb eközben Mick Schumacher és Kimi Räikkönen ért össze egymással, előbbi első szárnya bánta a találkozást, s mivel újra törmelékek kerültek a nyomvonalra, megint korlátozást kellett bevetni, igaz, ezúttal csak virtuális biztonsági autós szakasz következett.
Hamilton az újraindítást követően szorosan tapadt Pérezre, és a 18. körben sikerült is bevetődnie a Red Bull mellé, a mexikói azonban akkor még vissza tudott támadni, nem úgy, mint egy körrel később, amikor a címvédő átvette a második helyet, s azonnal megkezdte a felzárkózást Verstappenre.
Hamilton lemaradása akkor szűk négy másodperc volt, amin azonban nem igazán tudott faragni a következő körökben, így a Mercedes korai kerékcsere mellett döntött, s már a 27. körben kihívta a bokszba brit versenyzőjét. Az „ezüstnyilak” akciójára a következő körben a „vörös bikák” is reagáltak, azonban egyetlen kör is elég volt ahhoz, hogy Hamilton megfelezze a lemaradását.
Egy körrel később Pérez is megjárta a bokszot, míg Bottasszal kivárt a Mercedes, ami remek döntésnek bizonyult, hiszen a törmelékek miatt rövid ideig érvénybe lépő újabb virtuális biztonsági autós szakasznak köszönhetően jóval kevesebb időt bukott a kerékcserével, s sikerült a Red Bull mexikói pilótája előtt a harmadik helyen visszatérnie a nyomvonalra.
Verstappen előnye eközben egy másodperc körülire csökkent Hamilton előtt, azonban a Mercedes nem igazán tudott ennél közelebb jönni, így stagnált a két vb-aspiráns között a különbség. A Red Bull a 41. körben aztán tartva az esetleges elévágástól, újra bokszba hívta Verstappent, amire először Bottasszal reagált a Mercedes.
Egy körrel később aztán érkezett Pérez is, és arra lehetett számítani, hogy Hamiltonnal elnyújtja az etapot a német gárda, azonban ez nem így történt, s a következő körben a brit is megérkezett az újabb kerékcserére. A címvédő hátránya szűk három másodpercre nőtt, de ez sem szegte a kedvét, s több leggyorsabb kört jegyezve visszaküzdötte magát DRS-távolságon belülre.
Igazán meleggé aztán a 41. körben vált a helyzet a két vb-aspiráns között, amikor Hamilton bevetődött Verstappen mellé, a holland azonban lecsúszott az ívről, és kivezette a bukótérbe a britet. Az esetet a sportfelügyelők is jegyezték, ugyanakkor úgy döntöttek, nem igényel további vizsgálódást a holland tette.
Ez kissé visszavetette Hamilton lendületét, ám a brit rövidesen újra visszazárkózott DRS-távolságon belülre, s több támadást is indított a Red Bull-os ellen, aki az egyik alkalommal többször is irányt váltott az egyenesben, hogy az élen tudjon maradni, amit a sportfelügyelők sem néztek jól szemmel, s fekete-fehér zászlót lengettek a holland előtt.
Hamilton az 59. körben aztán újabb offenzívát indított bajnoki riválisa ellen, s ezúttal sikerült is átvennie a vezetést, amit követően ellentmondást nem tűrően húzott el a Red Bull előtt. A brit ezt követően már nem is engedte ki a vezetést a kezei közül, s magabiztos győzelmet aratott Brazíliában a fő riválisa előtt.
Hamilton a győzelmével 14 pontra csökkentette a lemaradását a második helyen befutó Verstappen mögött három nagydíjjal a vége előtt, míg a dobogó alsó fokára Bottas állhatott fel. Negyedikként Pérez futott be, a mexikói az utolsó körben ráadásul meg is tudta futni a leggyorsabb kört az újabb kiállását követően, így egy pontot el tudott venni a Mercedes britjétől.
Az első tízben végzett még Leclerc vezérletével a Ferrari kettőse, Gasly, Ocon, Alonso, valamint Norris.
A versenyt ketten adták fel: Daniel Ricciardo, valamint Stroll nem látta meg a kockás zászlót.
Folytatás jövő héten a Katari Nagydíjjal!
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32:22.851 | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 10.496 mp h. | |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 13.576 mp h. | |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 39.940 mp h. | |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 49.517 mp h. | |
6. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 51.820 mp h. | |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
17. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 49 | áramellátás | |
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 47 | feladta |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 9 | 15 | 18 | 4 | 332.5 |
2. | Lewis Hamilton | 6 | 13 | 17 | 5 | 318.5 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 10 | 13 | 4 | 203 |
4. | Sergio Pérez | 1 | 5 | 15 | - | 178 |
5. | Lando Norris | - | 4 | 17 | 1 | 151 |
6. | Charles Leclerc | - | 1 | 15 | - | 148 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 3 | 16 | - | 139.5 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 12 | - | 105 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 13 | 1 | 92 |
10. | Fernando Alonso | - | - | 13 | - | 62 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 11 | 1 | 50 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 6 | 1 | 42 |
13. | Lance Stroll | - | - | 8 | - | 26 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 6 | - | 20 |
15. | George Russell | - | 1 | 4 | 1 | 16 |
16. | Kimi Räikkönen | - | - | 4 | - | 10 |
17. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 521.5 |
2. | Red Bull-Honda | 510.5 |
3. | Ferrari | 287.5 |
4. | McLaren-Mercedes | 256 |
5. | Alpine-Renault | 112 |
6. | AlphaTauri-Honda | 112 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 68 |
8. | Williams-Mercedes | 23 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 11 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |