Meglehetősen ellentmondásos körülmények között nyert és kaparintotta meg az első világbajnoki címét Max Verstappen. A hollandot már a rajtnál megelőzte az eggyel keményebb keveréken induló rivális, Lewis Hamilton, aki a kopottabb gumikon is tíz másodperc felett tartotta az előnyét egészen a Nicholas Latifi autótörése miatt előidézett biztonsági autós szakaszig.
Ami ez után következett, az nemcsak a rajongókat, hanem a Formula–1 résztvevőit is kétségek között hagyta, hiszen a versenyirányítás először azt közölte, hogy a lekörözött versenyzők nem vehetik vissza a körüket, majd hirtelen változtatott ezen, de csak a Hamilton és Verstappen közötti öt lekörözött autót engedte el, és a versenyt még ugyanabban a körben újraindította szemben a szabálykönyvbe foglaltakkal, melyek szerint a jelzést követő körben hajt ki a safety car.
Mindez az időközben friss lágyra váltó Verstappent hozta helyzetbe, aki könnyedén megelőzte a több mint negyvenkörös keményeken futó Hamiltont, és a bajnoki címet érő első helyen szelte át a célvonalat.
A körét végül visszavevő ötösfogat élén autózó mclarenes Lando Norris is összezavarodott az ellentétes kommunikáció miatt, és a megítélése szerint kizárólag a show miatt engedték el a mezőnyt egy körre úgy, hogy csak ők vehették vissza a körüket. A brit szerint elfogadhatatlan, ha ez hatással volt a végeredményre.
„Nem tudom, milyen döntések születtek az alapján, amit a versenyirányítás először közölt. Ha Lewis és a Mercedes amiatt határozott úgy, hogy nem jön ki egy újabb kerékcserére, mert a lekörözöttek nem mehettek el, majd hirtelen mégis, akkor az teljes mértékben elfogadhatatlan."
„Én nem tudom, pontosan mit közölt és tett a versenyirányítás, de mindenképpen vitatható volt. Ami azt illeti, nem is tudtam, hogy csak az első három vagy négy lekörözött mehetett el Max elöl. Szóval nyilván azért csinálták, hogy csata legyen. Természetesen a televízióról szólt az egész. Az eredmény miatt történt. Hogy sportszerű volt-e vagy sem, én nehezen tudom eldönteni."
Az egyéni összetettet a hatodik helyen záró McLaren versenyzőjétől megkérdezték azt is, meglepődött-e azon, hogy a versenyirányítás először azt közölte, nem vehetik vissza a körüket. Norris szerint egyáltalán nem lett volna egyedülálló az eset, és inkább azt nem értette, miért változtattak a döntésen. „Néha elengednek, néha nem. Fele-fele arányban körülbelül. De hogy először azt mondták, nem engednek el minket, majd hirtelen változtattak az utolsó körre, csak azért, hogy legyen egy egykörös harc, őszintén meglepő."
A Mercedes által a biztonsági autós procedúra megsértése kapcsán benyújtott óvást a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) első körben elutasította, a sorozatban nyolcadik konstruktőri címét vasárnap megszerző csapat ugyanakkor jelezte, fellebbezni kíván az ítélet ellen.