Lewis Hamilton és Max Verstappen több alkalommal is összecsapott egymással több piros zászlós megszakítást is hozó, őrült szaúdi versenyen. A holland ráadásul nemegyszer át is lépte némileg a határt, először két pozíciót vesztett második állórajt után, mert a pályán kívül előzte meg Hamiltont, majd később csak úgy tudta megtartani a vezető helyét a brittel szemben, hogy ugyancsak elhagyta a nyomvonalat.
DECEMBER 3., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.786 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.018 | ||||
DECEMBER 4., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:28.100 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:27.511 | ||||
DECEMBER 5., VASÁRNAP | ||||
Verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAM | ||||
December 12, 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Utóbbi eset vezetett a futam legbizarrabb jelenetéhez, amikor a Red Bull-os lelassított a rivális előtt, miután a fülére szóltak, hogy adja vissza a pozíciót. Ez azonban váratlanul érintette Hamiltont, aki eltalálta hátulról a hollandot, és sérült az első szárnya is. Verstappen aztán később még két alkalommal elengedte a mercedesest, miközben öt másodperces időbüntetést is kiosztottak neki a korábbi pályalevágása okán.
A Red Bull-pilóta végül másodikként szelte át a célvonalat, s teljesen lenullázódott az előnye, miután a győzelmet arató Hamilton megszerezte a leggyorsabb körért járó pluszpontot is, a két vb-rivális tehát pontazonossággal érkezhet meg aj jövő hétvégi idényzáróra Abu-Dzabiba.
Az indulatok nemcsak a verseny közben, hanem azt követően is forrtak, és a holland dühösen nyilatkozott az után, hogy a rajongók megválasztották a nap versenyzőjének.
„Szerencsére a szurkolóknak még tudják, hogy miről is szól a versenyzés, mert ami ma történt, az egészen hihetetlen. Én csak versenyezni próbáltam, de ez a sportág manapság sokkal inkább szól a büntetésekről, mintsem a versenyzésről. Számomra nem ez a Formula–1, de legalább a rajongók élvezték. Mindent beleadtam, de ezúttal nem voltunk elég gyorsak."
„Több dolog is történt, amivel nem értek egyet teljesen, de ez van. Legalább a pályán próbáltam meg eldönteni, de nem voltam biztos benne, hogy a gumik kitartanak a végéig, A hajrában hiányzott némi tapadás, de végül meglett a második hely" – magyarázta, majd kitért a 38. körben történtekre is, aminek okán végül tíz másodperces időbüntetést, valamint két büntetőpontot kapott.
„Nem igazán értem, mi történt. Én lelassítottam, el akartam engedni őt, de nem akart elmenni mellettem, majd belehajtott az autóm hátuljába. Miután pedig megkaptam az 5 másodperces időbüntetést, már nem volt értelme harcolni, hiszen sanszom sem volt rá, hogy kiépítsek akkora előnyt az élen. Elég sok dolog történt. Összességében úgy érzem, nem volt meg a tempónk, és talán a közepes sem volt olyan jó választás a végén. Úgy hiszem, Hamilton kemény abroncsaiban több maradt, de persze utólag mindig okosabb az ember."
„Ami az öt másodperces büntetésemet illeti, nem igazán értek egyet vele, de nem akarok erről túl sokat beszélni, egyetlen szót sem fecsérelek rá. Mindenesetre kissé érdekesnek találom, hogy engem büntettek, miközben mindketten átléptük a fehér vonalat. Brazíliában még nem volt semmi probléma vele, most meg hirtelen büntetést von maga után. Mindenki láthatja, hogy egyikünk sem tudta bevenni azt a kanyart. De ez van, nem akarok túl sok időt pazarolni arra, hogy ezen rágódom. Előre tekintek."
A 38. körben történt incidenssel kapcsolatban a másik érintett, Hamilton is kifejtette a véleményét. „Nem értem, miért fékezett hirtelen ilyen erősen, belerohantam hátulról. Aztán meg elhúzott, szóval nem igazán értettem, mi is történik pontosan, majd később szóltak nekem, hogy el fog engedni engem. Nagyon zavaros volt."
„Nagyon sok versenyzővel harcoltam az életem során, a sportágban eltöltött huszonnyolc évemben. Sokféle karakterrel volt dolgom, és vannak páran, akik túlmentek a határon, és azt hiszik, hogy rájuk nem vonatkoznak a szabályok, vagy legalábbis nem foglalkoznak velük. Max is túlmegy a határon, ez biztos."
„Nagyon sokszor kerültem már el az ütközést ezzel a fickóval, de nincs ellenemre, hogy mindig én vagyok az, aki enged, mert mindig jön egy újabb harc, és ez ma is így volt – magyarázta, majd bővebben is beszélt a 38.körben történt balesetről. – Féktesztelt engem, és nyilván arra játszott, hogy nyithassa a hátsó szárnyát, és megelőzhessen az 1-es kanyarban. Nagy volt a zűrzavar, azt hittem, elveszítem az első szárnyam."
„Nem kaptam meg az információt, szóval egyáltalán nem értettem, mi történik. Hirtelen elkezdett visszavenni, aztán még mozgott is. Szóval nem tudtam, nem valami őrült taktikát játszik-e. De aztán megkaptam az üzenetet. Olyan keményen lépett rá a fékre, és én majdnem felszaladtam az autója hátuljára, ami mindkettőnk kiesését jelentette volna. Neki nem számít, ha egyikünk sem ér célba, nekem viszont számít, hogy célba érjünk."
„Nyilvánvaló volt, hogy el akar engedni, hiszen ez volt az, amire kérték, de direkt a DRS zóna előtt tette, hogy azonnal nyithassa a hátsó szárnyát, és vissza tudjon előzni. Ez volt a taktika. A probléma a hirtelen fékezéssel volt, amikor összeütköztünk egymással. Az veszélyes volt."
„Úgy érzem, mintha egy bokszringben lennék. Én készen állok!"
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | ||
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 11.825 mp h. | |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 27.531 mp h. | |
4. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 27.633 mp h. | |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 40.121 mp h. | |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 41.613 mp h. | |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 44.475 mp h. | |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 46.606 mp h. | |
9. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 58.505 mp h. | |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:01.358 p h. | |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:17.212 p h. | |
12. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:23.249 p h. | |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 44 | feladta | |
Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 14 | feladta | |
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 14 | feladta | |
Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 14 | feladta | |
Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 8 | feladta |