Charles Leclerc remek körrel szerezte meg a pole pozíciót a két piros zászlós szakasszal is tarkított melbourne-i időmérőn, így ő várhatja az élről a piros lámpák kialvását a vasárnapi verseny előtt. A pályafutása 11. rajtelsőségét jegyző monacói az elmondása szerint megkönnyebbült, hiszen eddig mindig szenvedett az ausztrál aszfaltcsíkon, ugyanakkor figyelmeztetett, a Red Bull meglehetősen erős volt a versenyszimulációk során, így nehéz futam várhat rá.
ÁPRILIS 8., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:19.806 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:18.978 | ||||
ÁPRILIS 9., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Norris 1:19.117 | ||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:17.868 | ||||
ÁPRILIS 10., VASÁRNAP | ||||
A verseny (58 kör, 306.124 km) rajtja: 7.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 24., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | |||
Május 8., 21.00 | Miami Nagydíj, Miami | |||
Május 22., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
„Jó kört futottam, és elég nagy rizikót is vállaltam a hatos kanyarnál, amiben előtte több hibát is elkövettem. Az utolsó Q3-as köröm viszont összeállt, és szerintem elég sok időt nyertem a korábbi próbálkozásaimhoz képest. Nagyon elégedett vagyok a körrel, főleg egy olyan pályán, amelyen mindig is szenvedtem, és ez még a szabadedzéseken sem volt másként. Még ha nagyon is versenyképesek vagyunk, egyáltalán nem könnyű összerakni a kört."
„Elég sok hibát követtem el, szóval folyamatosan dolgoztam rajta, hogy összeálljon a kör, és végül a Q3-ban ez sikerült is. Nagyon boldog vagyok, remek a pole-ból indulni" – mondta lelkesen, majd kitért a zavaró napsütésre is.
„A naptól szinte semmit sem lehetett látni a Q2-ben. A Q3 elejére aztán némileg javult a helyzet, aztán megint nagyon zavaró volt. Nehéz időmérő volt. Ami az autót illeti, nagyon jó érzés vezetni, de a Red Bull nagyon erős tempót mutatott a második edzésen futott versenyszimulációk során. De hogy őszinte legyek, magunkat is megleptük az időmérőn mutatott teljesítményünkkel, szóval bármi lehetséges vasárnap. Jól kell elrugaszkodnunk, majd meg kell tartanunk a vezetést. "
Noha Max Verstappenmegszerezte a második rajtkockát, a holland korántsem volt elégedett, hiszen az egész hétvégén szenvedett a Red Bulljával.
„Egyáltalán nem jó. Nem érzem jól magam a kocsiban egész hétvégén. Szerintem egyetlen köröm alatt sem éreztem magam igazán magabiztosnak. Persze a második hely nem rossz, de egyáltalán nem volt jó érzés a határon autózni. Ki fogjuk elemezni az adatokat. Talán versenykörülmények között valamelyest javulni fog a helyzet, de én egész hétvégén lemaradásban voltam magamhoz képest, és szerintem csapatként is többre vágyunk."
Harmadikként Sergio Pérez zárt, ám a rajthelye egyelőre veszélyben van, hiszen a gyanú szerint nem vette figyelembe a George Russell által előidézett sárga zászlós jelzést a Q2-ben. Ha a mexikói rajtbüntetést kapna, a már a negyedik rajtkockát is pole pozícióként felfogó Lando Norris léphetne előre a harmadik helyre.
Az időmérő két nagy vesztese Fernando Alonso és Carlos Sainz Jr.Előbbi remek körön volt a Q3-ban, amikor technikai meghibásodás miatt a falban kötött ki, és az általa előidézett piros zászló pont a honfitársat fosztotta meg attól, hogy befejezze a gyors körét, amivel könnyen a top 3-ban találhatta volna magát.
„A váltó egyik pillanatról a másikra megadta magát, lekapcsolt az erőforrás is, és nem volt kormányszervó sem. Mindenképpen ki kell vizsgálni, pontosan mi történt. Egyszerűen hihetetlen, milyen szerencsétlenek vagyunk, mivel húsz másodperccel később akár pole-ban is lehettünk volna, ha a kocsi a tizenegyes helyett az egyes kanyarban adja meg magát."
„Az autónk egyre jobb és jobb, sokkal magabiztosabbnak érezzük magunkat, és nagyon keményen dolgozunk. Talán kicsit meglepő, hogy az első rajthelyért is harcba szállhattunk volna, az azonban egyáltalán nem, hogy folyamatosan közeledünk az élcsapatokra. Hosszú idő után a mostani a legjobb hétvégénk, kár, hogy ezt nem sikerült eredményre váltani" – magyarázta a kétszeres világbajnok, akihez hasonlóan a kilencedikként záró Sainz is csalódottan nyilatkozott.
„A Q3 végén gondunk adódott, nem tudtuk elindítani a kocsit, így a tervezettnél három perccel később gurultunk csak ki. Ennek következményeként nem igazán tudtam előkészíteni a gumikat, nem tudtam felmelegíteni őket, mindent kapkodva csináltunk, és a kör egyszerűen borzasztó volt a hideg abroncsokon."
„Hihetetlenül balszerencsés voltam, minden félrement a harmadik szakaszban, ami csak félre tudott menni, főleg annak tekintetében, hogy az egész időmérőn harcban voltam az első rajtkockáért. Katasztrófa. Esélyem lett volna a pole-ra, minden rosszul alakult a számomra. Egyáltalán nem vagyok boldog. Aludnom kell, mert csak mérgelődni fogok, amíg nem alszom el."
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:17.868 | átlag: 244.012 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:18.154 | 0.286 mp h. |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:18.240 | 0.372 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.703 | 0.835 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.825 | 0.957 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:18.933 | 1.065 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:19.032 | 1.164 |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:19.061 | 1.193 |
9. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:19.408 | 1.540 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | – | – |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:19.226 | 0.886 |
12. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:19.410 | 1.070 |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:19.424 | 1.084 |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.155 | 1.815 |
15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:20.465 | 2.125 |
16. | Alexander Albon* | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:20.135 | 1.555 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:20.254 | 1.674 |
18. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:21.149 | 2.569 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:21.372 | 2.792 |
20. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | – | – |
* utólag kizárták az időmérőről |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:18.580 | 1. | Pérez | 1:18.340 |
2. | Pérez | 1:18.834 | 2. | Sainz | 1:18.469 |
3. | Leclerc | 1:18.881 | 3. | Leclerc | 1:18.606 |
4. | Sainz | 1:18.983 | 4. | Verstappen | 1:18.611 |
5. | Alonso | 1:19.192 | 5. | Alonso | 1:18.815 |
6. | Bottas | 1:19.251 | 6. | Norris | 1:19.066 |
7. | Norris | 1:19.280 | 7. | Russell | 1:19.076 |
8. | Hamilton | 1:19.401 | 8. | Hamilton | 1:19.106 |
9. | Russell | 1:19.405 | 9. | Ricciardo | 1:19.130 |
10. | Gasly | 1:19.580 | 10. | Ocon | 1:19.136 |
11. | Ocon | 1:19.605 | 11. | Gasly | 1:19.226 |
12. | Ricciardo | 1:19.665 | 12. | Bottas | 1:19.410 |
13. | Cunoda | 1:19.742 | 13. | Cunoda | 1:19.424 |
14. | Csou | 1:19.910 | 14. | Csou | 1:20.155 |
15. | Schumacher | 1:20.104 | 15. | Schumacher | 1:20.465 |
16. | Albon | 1:20.135 | |||
17. | Magnussen | 1:20.254 | |||
18. | Vettel | 1:21.149 | |||
19. | Latifi | 1:21.372 | |||
20. | Stroll | – |