A csapatok többsége a hagyományokhoz híven nagy fejlesztési csomaggal érkezett Spanyolországba, ahol még február végén először gördültek pályára az új éra autói. Most bő két hónappal később az akkor még az időlista elején végző Mercedes az egyik alakulat, amelynek sürgősen megoldást kell találnia a problémáira, ha nem akarja végképp leírni az idei évet, a németek ennek megfelelően több frissítést is bevetettek a W13-ason.
MÁJUS 20., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.828 | ||||
2. szabadedzés: 17.00–18.00 | ||||
MÁJUS 21., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Időmérő 16.00–17.00 | ||||
MÁJUS 22., VASÁRNAP | ||||
A verseny (66 kör, 308.424 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 29., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 12. 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 19., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal |
A legnagyobb átalakuláson azonban nem az Ezüstnyíl, hanem az Aston Martin ment át, az AMR22-es B-autóját egyértelműen a Red Bull ihlette, már csak az a kérdés, lesz-e annyira hatékony, mint az eredeti verzió.
Míg az alakulatok nagy része az adatokat gyűjtötte szorgosan, három garázsban egy-egy új arc is feltűnt: a Red Bullnál Sergio Pérezt Jüri Vips, a Williamsnél Alexander Albont Nyck de Vries, az Alfa Romeónál Csou Kuan-jüt Robert Kubica helyettesítette az első egyórás tréningen.
Az első köröket követően a bal oldaltükrére panaszkodó Verstappen állt az élen, mögötte Charles Leclerc érkezett, míg harmadikként Daniel Ricciardo következett a sok újdonságot felvonultató McLarennel. A első ötöst Pierre Gasly és Carlos Sainz Jr. tette teljessé, míg a Mercedes párosa a kilencedik és a tizenegyedik pozíciót foglalta el.
Az első lágy körök után aztán már Leclerc vezérletével a Ferrari kettőse vezetett a címvédő előtt, majd Russell és Fernando Alonso egészítette ki az első ötöst, míg Hamilton hatodikként érkezett a másik Mercedesszel. A hétszeres világbajnok lemaradása ekkor 983 ezred volt.
Az edzés második felében, és főleg az utolsó negyedórában a hosszú etapok kerültek főszerepbe, így már nem változott a sorrend: Leclerc zárt az élen csapattársa, Sainz előtt, majd Verstappen, Russell, Alonso, Hamilton, Norris, Gasly, Ricciardo, illetve Cunoda egészítette ki a top 10-et.
A beugrók közül Kubica a 13., De Vries a 18, míg Vips az utolsó, vagyis a 20. helyet foglalta el
Folytatás 17 órakor a második edzéssel.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.828 | átlag: 210.828 km/ó | 27 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:19.907 | 0.079 mp h. | 27 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:20.164 | 0.336 | 28 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:20.590 | 0.762 | 28 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:20.768 | 0.940 | 24 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:20.811 | 0.983 | 27 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.279 | 1.451 | 24 |
8. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:21.422 | 1.594 | 23 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:21.737 | 1.909 | 23 |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:21.814 | 1.986 | 28 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:21.891 | 2.063 | 26 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:21.920 | 2.092 | 23 |
13. | Robert Kubica | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.975 | 2.147 | 20 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:22.089 | 2.261 | 16 |
15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:22.146 | 2.318 | 21 |
16. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:22.164 | 2.336 | 20 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.614 | 2.786 | 25 |
18. | Nyck de Vries | holland | Mercedes | 1:22.920 | 3.092 | 28 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:23.011 | 3.183 | 27 |
20. | Jüri Vips | észt | Red Bull-Honda | 1:24.138 | 4.310 | 23 |