Charles Leclerc idénybeli hetedik pole pozícióját szerezte, s noha viszonylag nagy volt az előnye egy körön, Carlos Sainz Jr. motorbüntetése miatt egyedül maradt a pénteken a hosszú etapokon még jobb tempót diktáló, és az egyenesekben gyorsabb Red Bullok ellen.
JÚLIUS 22., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:33.930 | |||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.527 | |||||
JÚLIUS 23., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:32.272 | |||||
Időmérő:1. Leclerc 1:30.872 | |||||
JÚLIUS 24., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Russell | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 31., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród | ||||
Augusztus 28., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
Szeptember 4., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort |
A verseny legnagyobb kérdése így az volt, a monacói meg tudja-e tartani az első helyet, illetve, hogy a Ferrari képes lesz-e kivédekezni a Red Bull taktikáját a forró Le Castellet-ben.
Leclerc jól kapta el a rajtot, s sikerült megtartania a vezetést, mögé Verstappen, valamint a remekül elrugaszkodó Lewis Hamilton sorolt be.
Negyedikként Pérez fordult be az egyes kanyarban, majd az ugyancsak jól startoló Fernando Alonso zárta az első ötös sorát, miközben hátrébb a hazai versenyző, Esteban Ocon forgatta ki Cunoda Jukit, az eset miatt 5 másodperces időbüntetésben részesítették az Alpine-pilótát.
Noha Verstappen nem eresztette Leclerc-t, és több mint tíz körön keresztül DRS-távolságon belül autózott a ferrarishoz képest, előznie nem sikerült, mint ahogyan Hamiltonnak is sikerült visszavernie Pérez támadásait, s némileg le is szakította magáról a Red Bull-ost. Hátrébb Carlos Sainz Jr. kezdte meg a felzárkózást a keményeken – a spanyol a 14. körben már a 10. pozícióban, vagyis pontszerző helyen volt.
Az élmezőnyből Verstappen kezdte meg a kerékcserék sorát, a holland a 16. körben váltott kemény gumikra. Egy körrel később aztán jött a dráma: a vezető Leclerc feltételezhetően valamilyen gázpedállal kapcsolatos meghibásodás miatt a falba szállt a Ferrarival, ami a versenye végét jelentette. Az eset miatt pályára hajtott a biztonsági autó is, ami kerékcsere-cunamit indított el a mezőnyben.
Verstappen átvette a vezetést, mögé Hamilton sorolt be, majd Pérez, Russell és Alonso érkezett a top 5-ben, miközben Sainz veszélyes bokszutcai kiengedés miatt került bajba, s később 5 másodperces időbüntetésben részesítették.
A Red Bull hollandja a korlátozás után is jól jött el, s hamar 2 másodperc fölé emelte az előnyét Hamilton előtt, míg hátrébb Sainz előzte meg gyorsan a két McLarent, s jött fel az ötödik pozícióba, majd a 31. körben Russellt is levadászva feljött Pérez mögé.
A spanyol ezt követően megkezdte a felzárkózást a mexikóira, és a 42. körben sikerült is megelőznie, azonban a Ferrari a következő körben kisebb meglepetésre kihívta a versenyzőt a bokszba. Sainz letöltötte az ötmásodperces büntetését, s közepesen a 9. helyen tért vissza a pályára.
Időközben Russell felért Pérezre, és a két autó összeért, amit követően a mexikói elhagyta a pályát is – noha az esetet nem vizsgálták a sportfelügyelők, a brit meglehetősen dühösen rádiózott. A csapat később nyugalomra is intette a pilótát, aki nem eresztette a Red Bull-ost, körökön keresztül egy másodpercen belül autózott a riválishoz képest.
Hátrébb Sainz vadászta le sorra az ellenfeleit, s a 48. körben már az 5. helyen haladt. Egy körrel később aztán rövid ideig virtuális biztonsági autós szakasz lépett életbe, miután Csou Kuan-jü alatt adta meg magát az Alfa Romeo a 6-os kanyarnál.
Az újraindítást Russell kapta el jobban, és azonnal elment Pérez mellett, így immár két Mercedes haladt dobogós helyen. Noha a Red Bull-versenyző az utolsó körökben még megpróbálta visszaszerezni a harmadik pozíciót, támadásai sikertelenek voltak, így meg kellett elégednie a negyedik hellyel.
A versenyt Verstappen magabiztos előnnyel nyerte meg, mögötte a 300. nagydíját teljesítő Hamilton látta meg a kockás zászlót, míg a dobogó alsó fokára Russell állhatott fel.
Negyedikként tehát Pérezt intették le, mögötte a leggyorsabb kört jegyző Sainz érkezett, majd Alonso, Norris, Ocon, Ricciardo, s a csapattárssal a végén nagyot csatázó Stroll zárta az első tízes sorát.
Verstappen idénybeli hetedik győzelmével63 pontra növelte előnyét az egyéni összetettben, míg a Red Bull már 82 ponttal vezet a Ferrari előtt.
Folytatás jövő hétvégén a Magyar Nagydíjjal.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:30:02.112 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 10.587 mp h. |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 16.495 mp h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 17.310 mp h. |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 28.872 mp h. |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 42.879 mp h. |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 52.026 mp h. |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 56.959 mp h. |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:00.372 p h. |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:02.549 p h. |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:04.494 p h. |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:05.448 p h. |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:08.565 p h. |
14. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.666 p h. |
15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:20.394 p h. |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 6 kör h. |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 13 kör h. |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 16 kör h. |
19. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 36 kör h. |
20. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 36 kör h. |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 7 | 9 | 10 | 3 | 233 |
2. | Charles Leclerc | 3 | 5 | 9 | 3 | 170 |
3. | Sergio Pérez | 1 | 6 | 10 | 2 | 163 |
4. | Carlos Sainz | 1 | 6 | 10 | 2 | 144 |
5. | George Russell | – | 4 | 11 | – | 143 |
6. | Lewis Hamilton | – | 5 | 11 | 1 | 127 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 9 | 1 | 70 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 9 | – | 56 |
9. | Valtteri Bottas | – | – | 7 | – | 46 |
10. | Fernando Alonso | – | – | 8 | – | 37 |
11. | Kevin Magnussen | – | – | 5 | – | 22 |
12. | Daniel Ricciardo | – | – | 5 | – | 19 |
13. | Pierre Gasly | – | – | 3 | – | 16 |
14. | Sebastian Vettel | – | – | 4 | – | 15 |
15. | Mick Schumacher | – | – | 2 | – | 12 |
16. | Cunoda Juki | – | – | 3 | – | 11 |
17. | Csou Kuan-jü | – | – | 2 | – | 5 |
18. | Lance Stroll | – | – | 4 | – | 4 |
19. | Alexander Albon | – | – | 2 | – | 3 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 396 |
2. | Ferrari | 314 |
3. | Mercedes | 270 |
4. | Alpine-Renault | 93 |
5. | McLaren-Mercedes | 89 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 51 |
7. | Haas-Ferrari | 34 |
8. | AlphaTauri-Honda | 27 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 19 |
10. | Williams-Mercedes | 3 |