Az első szabadedzés még felemás időt hozott Silverstone-ban, és a mezőny fele nem is teljesített mért kört, nem úgy, mint a napsütésben lezajló második tréningen, amely Carlos Sainz Jr. elsőségét hozta. A spanyol 163 ezreddel előzte meg a második Lewis Hamiltont, míg az ötödikként végző Charles Leclerc lemaradása 462 ezred volt.
„Elég mozgalmasan alakult a második tréning, miután az elsőn alig tudtunk körözni. Eléggé intenzív programot kellett teljesítenünk, hogy feltérképezzük az egykörös, illetve a versenytempónkat. A szél ráadásul elég nagy kihívást jelentetett, hiszen nehézzé tette a helyes egyensúly megtalálását a nagy tempójú kanyarokban, illetve hogy milyen kompromisszumokat kössünk az alacsonyabb tempójú szakaszokon a megfelelő gumihasználat érdekében. Összességében gyorsak voltunk, ugyanakkor úgy érzem, még van tér a javulásra."
„Az időmérő szombaton érdekes lehet a várható időjárás miatt, szóval az a néhány vizes pályán megtett kör még nagyon hasznos is lehet. Kíváncsian várom, mit tartogat a holnap" – mondta a spanyol.
JÚLIUS 1., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:42.249 | ||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:28.942 | ||||
JÚLIUS 2., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Időmérő 16.00–17.00 | ||||
JÚLIUS 3, VASÁRNAP | ||||
A verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja: 16.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Július 10., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | |||
Július 24., 15.00 | Francia Nagydíj, Le Castellet | |||
Július 31., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród |
Hamilton mindkét pénteki gyakorláson a második helyen zárt a többek között új padlólemezt is felvonultató Mercedesszel, igaz, a frissítések, úgy tűnik, továbbra sem oldották meg a pattogást, hiszen a hétszeres világbajnok alatt meglehetősen ugrált a W13-as a magas tempójú kanyarokban.
„Jó nap volt. Kár, hogy az első edzésen nem tudtunk túl sok időt az autóban tölteni, de a brit időjárás mindig különlegessé teszi, hiszen az egyik kanyarban esik, míg a másikban száraz a pálya. A 6-os és a 7-es, valamint a 9-es kanyarba menet például vizes volt az aszfalt, míg mindenhol máshol száraz. Nem maradhattál kint a köztes esőgumin, míg a slickeknek túlságosan vizes volt a pálya."
„A második tréning aztán jól alakult. A pattogás továbbra is jelen van, ráadásul nem is az egyenesben, ahol arra számítani lehetne, hanem a kanyarokban. Nem fizikailag rossz, hanem az autó és a gumik szempontjából. Még sok munkánk van vele, de úgy tűnik, némileg javult a helyzet."
„Egyszerűen nem tudsz ugyanúgy vezetni ezekkel a merev és pattogó autókkal. A pattogás hátterében leginkább a kocsi merevsége áll. Az újításoknak nincs ehhez semmi közük. A hosszú etapunk nem volt olyan erős, mint a Red Bullé vagy a Ferrarié, ám nem vagyunk mérföldekkel lemaradva. "
Az egyéni összetettet tetemes előnnyel vezető Max Verstappen az első tréingen mért időt sem futott, majd a napsütésben a negyedik helyet foglalta el a megújult Red Bull-lal. A holland lemaradása 207 ezred volt, míg a csapattárs, Sergio Pérez a hetedik pozícióban zárt.
„Sosem könnyű azután, hogy nem tudsz körözni az első szabadedzésen, mivel alapvetően arra építesz. A második gyakorláson így leginkább találgatsz, ami egyáltalán nem ideális, de összességében nincs semmi gond. Tudjuk, min kell dolgoznunk, és azon leszünk, hogy az éjszaka elvégezzük a munkát. Szombatra megint esőt mondanak, teljesen mások lehetnek a körülmények, a mai nap azonban rendben volt."
„Futottunk néhány kört a lágy gumikon, az is oké volt. Ezek a nagy tempójú kanyarok viszont eléggé megviselik az abroncsokat, nagy a gumikopás. De ez mindig is így volt, nehéz menedzselni a gumikat."
„A Ferrari minden hétvégén nagyon gyors, szóval nincs semmi meglepő benne. Nem volt ez rossz nap, versenyben vagyunk " – tette hozzá a holland.
Leclerc ötödikként zárt a Ferrarival, s a hátránya a fél másodpercet közelítette a leggyorsabbnak bizonyuló márkatárs mögött – mint utóbb kiderült, a motorral gyűlt meg a baja.
„Az első edzésen nem gyűjtöttünk túl sok adatot, hiszen elég kevés kört tudtunk futni az időjárás miatt, a másodikon aztán több problémával találtuk szemben magunkat. Nem tudom, hogy a közvetítésben bejátszották-e a rádióüzeneteket, a motorral voltak gondok, ami sokat rontott a vezethetőségen, de semmi súlyos, a bajok a beállításokból adódtak, szóval módosítunk rajta holnapra. Remélhetőleg szombaton problémamentes napunk lesz és kedvezően alakulnak a dolgok számunkra."
„A lágyakkal elég nehéz volt, nem éreztem magam olyan jól rajtuk, mint a közepeseken. Összességében azonban úgy érzem, hogy a teljesítmény megvan a kocsiban, ami mindenképpen pozitív hír."
Folytatás szombaton 13 órakor a harmadik szabadedzéssel.
1. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:42.249 | átlag: 207.411 km/ó | 9 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:42.781 | 0.532 mp h. | 10 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:42.967 | 0.718 | 8 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:43.801 | 1.552 | 7 |
5. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:43.895 | 1.646 | 3 |
6. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:46.171 | 3.922 | 4 |
7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:48.161 | 5.912 | 3 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:51.243 | 8.994 | 5 |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:51.373 | 9.124 | 5 |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:59.168 | 16.919 | 5 |
11. | George Russell | brit | Mercedes | - | 2 | |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | - | 3 | |
13. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | - | 2 | |
14. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | - | 1 | |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | - | 1 | |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | - | 4 | |
17. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | - | 3 | |
18. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | - | 4 | |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | - | 1 | |
20. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | - | 3 |
1. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:28.942 | átlag: 238.443 km/ó | 28 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.105 | 0.163 mp h. | 21 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:29.118 | 0.176 | 29 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:29.149 | 0.207 | 18 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:29.404 | 0.462 | 25 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:29.695 | 0.753 | 19 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:29.753 | 0.811 | 17 |
8. | George Russell | brit | Mercedes | 1:29.799 | 0.857 | 29 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:29.902 | 0.960 | 26 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:29.942 | 1.000 | 17 |
11. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.000 | 1.058 | 29 |
12. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:30.057 | 1.115 | 20 |
13. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:30.238 | 1.296 | 12 |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:30.263 | 1.321 | 14 |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.271 | 1.329 | 27 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:30.338 | 1.396 | 29 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:30.480 | 1.538 | 27 |
18. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:30.510 | 1.568 | 28 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:30.609 | 1.667 | 29 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:31.326 | 2.384 | 27 |