Charles Leclerc magabiztos előnnyel szerezte meg idénybeli nyolcadik pole pozícióját, így ő várhatja az élről a piros lámpák kialvását. A 2019-es futamon győzedelmeskedő monacói célja nem lehet más, mint a győzelem, főleg, hogy Max Verstappen a büntetése után a negyedik helyről indulhat.
SZEPTEMBER 9., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:22.410 | |||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:21.664 | |||||
SZEPTEMBER 10., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:21.252 | |||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:20.161 | |||||
SZEPTEMBER 11., VASÁRNAP | |||||
A verseny (53 kör, 306.72 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Október 2., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | ||||
Október 7., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | ||||
Október 23., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
„Nem volt egyszerű időmérőm, hiszen tudtam, hogy potenciál van az autóban, de sokáig nem igazán tudtam összerakni a kört. Az utolsó Q3-as körömben aztán végül összeállt minden. Elégedett vagyok a körömmel és a teljesítménnyel is. Csodás érzés vezetni a kocsit, bízom benne, hogy sikerül megismételni a 2019-es sikert."
„Az utolsó körömben több kockázatot is vállaltam, mivel tudtam, hogy még időt kell találnom, végül sikerült."
George Russell több mint egy másodperces hátránnyal a hatodik pozícióban zárta a kvalifikációt, de a büntetések után ő foglalhat helyet az első sorban Leclerc mellett. A brit csalódott volt a nagy lemaradás miatt, de bízik benne, hogy a Mercedes versenytávon megint jobb lesz, mint egy körön.
„Az első szakasz még jól nézett ki, csak néhány tizeddel voltunk a Ferrari és a Red Bull mögött, és úgy gondoltam, hasonló lesz a helyzet a folytatásban is, ehhez képest három-négy tized helyett 1.4 másodpercet kaptunk a végén. Örülök neki, hogy Lando vagy Fernando legalább nem ugrott át minket, hiszen így megvan a második hely. Nem vagyok túlzottan csalódott, de kár, hogy ilyen nagy a hátrányunk."
„Szeretném azt hinni, hogy harcba szállhatunk Charles-lal és Maxszal, de nincs semmi esélyünk, túl gyorsak hozzánk képest. A dobogó lehet a cél számunkra, szóval remélem, hogy tiszta lesz a rajt, és versenyben leszünk. Nem igazán foglalkozunk Maxszal vagy azzal, hogy mit csinál, hiszen úgy is előttünk fog végezni. Tizenöt kör után nagy valószínűséggel vezetni fog. Monzában nem olyan könnyű előzni, mint Spában, de a fölényüknek köszönhetően könnyen vissza fog kapaszkodni."
Verstappen a harmadik leggyorsabb volt az időmérőn, ám az 5 helyes rajtbüntetése miatt a hetedik pozícióból rajtolhat. A holland már pénteken is úgy vélte, remek esélyei lehetnek a hátrasorolás ellenére is, és most is kiemelte, hogy a Red Bull elsődlegesen a versenytempóra összpontosított, így erős lesz vasárnap.
„Szoros volt a csata, de a nagyobb leszorítóerő mellett tettük le a voksunkat, ami hiába okoz némi hátrányt egy körön, a versenyen a segítségünkre lehet. Úgy hiszem, erős eredményt érhetünk el a futamon még akkor is, ha kicsit hátrébbról rajtolhatok. Összességében jó kört futottam, és élveztem. Érdekes verseny vár ránk."
„A Mercedes és a McLaren elég nagy hátrányban volt az időmérőn, szóval nem hiszem, hogy túl nagy fenyegetést jelentenének. Bízom benne, hogy nem alakul ki DRS-vonat, mert az megnehezítené az előzést."
Kalandosan alakult Nyck de Vries bemutatkozása, hiszen a pénteki első edzésen még Sebastian Vettel Aston Martinját vezethette, majd egy órával az utolsó tréning előtt megtudta, hogy Alexander Albont kell helyettesítenie a hétvége további részében. A thaiföldi vakbélgyulladás miatt került kórházba, és meg is kellett műteni.
De Vries kapva-kapott a lehetőségen, és a csapattársát, Nicholas Latifit megelőzve továbbjutott a Q2-be élete első Formula–1-es kvalifikációján. A Formula–2-ben és Formula–E-ben is bajnoki címet szerző pilóta a hátrasorolások után a nyolcadik rajkockából rugaszkodhat el.
„Valójában időmérőt felvezető show-t készültünk csinálni, kávézgattam, ettem a zabkásámat, aztán minden nagyon gyorsan történt. Nagyjából másfél órával az edzés előtt értesültem csak. A csapat nagyszerű volt, és nagyon jól fogadott. Remélem, Alex jól van, gyors felépülést kívánok neki."
„Ami engem illet, sosem vagyok elégedett magammal. Volt néhány jó köröm, főleg a Q1-es második próbálkozásom sikerült jól, de úgy érzem, több is lehetett volna benne. A két szakasz között megeszközöltünk pár módosítást is, de nem igazán váltak be, és a gumik előkészítése sem volt egyszerű a forgalom miatt."
„Az utolsó körömön ráadásul lenyomtam egy gombot is, aminek következményeként a fékerőelosztás másfél százalékkal hátra ment, ezért vesztettem el a kocsi hátulját a négyesben. Kissé csalódott vagyok emiatt."
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:20.161 | átlag: 7.7 km/ó |
2. | Max Verstappen* | holland | Red Bull-Honda | 1:20.306 | 0.145 mp h. |
3. | Carlos Sainz**** | spanyol | Ferrari | 1:20.429 | 0.268 |
4. | Sergio Pérez** | mexikói | Red Bull-Honda | 1:21.206 | 1.045 |
5. | Lewis Hamilton**** | brit | Mercedes | 1:21.524 | 1.363 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:21.542 | 1.381 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.584 | 1.423 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:21.925 | 1.764 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:22.648 | 2.487 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | - | |
11. | Esteban Ocon* | francia | Alpine-Renault | 1:22.130 | 1.252 |
12. | Valtteri Bottas*** | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.235 | 1.357 |
13. | Nyck de Vries | holland | Williams-Mercedes | 1:22.471 | 1.593 |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.577 | 1.699 |
15. | Cunoda Juki**** | japán | AlphaTauri-Honda | mért idő nélkül | |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:22.587 | 1.665 |
17. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:22.636 | 1.714 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:22.748 | 1.826 |
19. | Kevin Magnussen*** | dán | Haas-Ferrari | 1:22.908 | 1.986 |
20. | Mick Schumacher*** | német | Haas-Ferrari | 1:23.005 | 2.083 |
*: 5 helyes rajtbüntetés **: 10 helyes rajtbüntetés ***:15 helyes rajtbüntetés ****: a rajtrács végéről indulhat |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:20.922 | 1. | Sainz | 1:20.878 |
2. | Leclerc | 1:21.280 | 2. | Leclerc | 1:21.208 |
3. | Sainz | 1:21.348 | 3. | Verstappen | 1:21.265 |
4. | Pérez | 1:21.495 | 4. | Pérez | 1:21.358 |
5. | Russell | 1:21.785 | 5. | Hamilton | 1:21.708 |
6. | Csou | 1:22.003 | 6. | Russell | 1:21.747 |
7. | Gasly | 1:22.010 | 7. | Norris | 1:21.831 |
8. | Cunoda | 1:22.020 | 8. | Ricciardo | 1:21.855 |
9. | Hamilton | 1:22.048 | 9. | Alonso | 1:21.861 |
10. | Alonso | 1:22.089 | 10. | Gasly | 1:22.062 |
11. | Norris | 1:22.130 | 11. | Ocon | 1:22.130 |
12. | Ricciardo | 1:22.139 | 12. | Bottas | 1:22.235 |
13. | Ocon | 1:22.166 | 13. | de Vries | 1:22.471 |
14. | Bottas | 1:22.254 | 14. | Csou | 1:22.577 |
15. | de Vries | 1:22.567 | 15. | Cunoda | mért idő nélkül |
16. | Latifi | 1:22.587 | |||
17. | Vettel | 1:22.636 | |||
18. | Stroll | 1:22.748 | |||
19. | Magnussen | 1:22.908 | |||
20. | Schumacher | 1:23.005 |