Noha úgy tűnt, hogy a Mercedes komoly fenyegetést jelenthet rá, Max Verstappen az időmérő utolsó szakaszában nem inogott meg, és két erős kört tett össze, szemben George Russell-lel, aki az utolsó próbálkozása végén követett el nagy hibát, s elszalasztotta az újabb lehetőséget.
OKTÓBER 28., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:20.707 | |||||
2. szabadedzés: 1. Russell 1:19.970 | |||||
OKTÓBER 29., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Russell 1:18.399 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:17.775 | |||||
OKTÓBER 30., VASÁRNAP | |||||
A verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja: 21.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
November 13., 19.00 | Brazil Nagydíj, Sao Paulo | ||||
November 20., 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
A holland Mexikóban először, míg a mostani bajnokságban a hatodik alkalommal várhatja az élről a piros lámpák kialvását, és remek esélye van rá, hogy megszerezze a rekordot jelentő idénybeli 14. sikerét, amivel Michael Schumacher és Sebastian Vettel csúcsát adná át a múltnak.
„Csodálatos érzés megszerezni a pole-t. Nem volt könnyű az időmérő, hiszen az elején melegebb volt az aszfalt hőmérséklete, mint a harmadik edzésen, és nem is számítottam a rajtelsőségre. Nehéz jó kört összerakni ezen a pályán, és én végig küzdöttem a megfelelő egyensúly megtalálásával. A gyakorlás után végrehajtottunk néhány módosítást, és végül jobb ritmusba kerültünk.”
„Vasárnap hosszú út vezet az egyes kanyarig, szóval mindenekelőtt jó rajtot kell vennünk, de úgy érzem, gyors az autónk, és ez a legfontosabb.”
„Hihetetlen látni, milyen szenvedélyesek a rajongók, jó lenne, ha Checo (Sergio Pérez) ott lehetne mellettem. Remélem, szórakoztató versenyünk lesz, sok izgalommal.”
Russellnek jó sansza volt rá, hogy a Hungaroring után Mexikóban is kisajátítsa az első rajtkockát, ám az utolsó gyors körén nagyot rontott, és meg kellett elégednie a második hellyel. A fiatal brit csakis magát hibáztatja az elszalasztott lehetőség miatt, de bízik benne, hogy a futamon összecsaphatnak a Red Bull-lal.
„A csapat többet érdemelt. Az autó nagyszerűen működött, ami az ő kemény munkájuknak a gyümölcse. Már múlt héten is láthattuk Lewisnál, mire képes az autó, míg most úgy éreztem, megszerezhetjük a pole-t is, de elrontottam. Magamat hibáztatom, de a végső soron az időmérőn még nem osztanak pontokat, és izgatott vagyok, hogy visszatértem az első sorba. Harcba szállunk, a hosszú etapjaink jónak tűntek, szóval már alig várom a versenyt.”
Lewis Hamilton az első és a második szakaszban is a leggyorsabbnak bizonyult, azonban az időmérő végén több problémával is szemben találta magát. Gondja akadt a motorral, és az első mért körét pályakiszélesítés miatt törölték is, így mindent egy lapra kellett feltennie. A hétszeres világbajnok 5 ezreddel maradt el a csapattársától, és a harmadik helyről vághat neki a vasárnapi versenynek.
„Egyértelműen vannak pozitívumai az időmérőnek. A második és a harmadik hely csodálatos eredmény a számunkra. Az autó fantasztikusan működik ezen a hétvégén – mondta lelkesen, majd kitért arra is, mi hátráltatta a Q3-ban. – A motor rakoncátlankodott, nem tudom, pontosan mi volt a gond, de az biztos, hogy némi időt vesztettünk. Ennek ellenére elképesztő, hogy ilyen közel kerültünk. Mindenki nagyon büszke lehet magára a gyárban, és most csak abban reménykedem, hogy vasárnap harcba szállhatunk.”
„Még mindig a Red Bull számít a legyőzendő autónak. Három tized nagy különbség a kvalifikáción, nem tudom, honnan jött ez a különbség. Az erőforrás miatt hagytunk némi időt mi is a körben, de nem ennyit. Bízom benne, hogy a stratégiával nyomást helyezhetünk rájuk a versenyen.”
Az idén már kilenc pole-t jegyző Charles Leclerc-nek esélye sem volt harcba szállni az elsőségért, és végül csupán a hetedik rajtkockát szerezte meg. A monacói a frusztrált időmérő után elmondta, valamilyen probléma hátráltatta, és nem igazán tudja, mire számítson a futamon.
„Nehéz időmérő volt, egészen biztos vagyok benne, hogy van valami probléma. Utána kell járnunk. A motor miatt rengeteg időt vesztettünk az egyenesekben, és nagyon sok gond volt a vezethetőséggel is. Az erőforrás sem reagált jól a gázadásra, főleg nagy tempónál volt rendkívül nehéz. Szerintem ez egyszeri eset, igazán furcsa. Meg kell vizsgálnunk, és nagyon bízom benne, hogy a versenyre találunk megoldást rá. Ha sikerül, jó eredményt érhetünk el, ha nem, akkor nem igazán tudom, mire számítsak.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:17.775 | átlag: 6.6 km/ó |
2. | George Russell | brit | Mercedes | 1:18.079 | 0.304 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.084 | 0.309 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:18.128 | 0.353 |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:18.351 | 0.576 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.401 | 0.626 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:18.555 | 0.780 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.721 | 0.946 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:18.939 | 1.164 |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:19.010 | 1.235 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:19.325 | 0.773 |
12. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:19.476 | 0.924 |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:19.589 | 1.037 |
14. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:19.672 | 1.120 |
15. | Kevin Magnussen* | dán | Haas-Ferrari | 1:19.833 | 1.281 |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:20.419 | 1.250 |
17. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:20.419 | 1.250 |
18. | Lance Stroll** | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:20.520 | 1.351 |
19. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:20.859 | 1.690 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:21.167 | 1.998 |
* 5 helyes rajtbüntetés motorcsere miatt **: 3 helyes rajtbüntetés az Amerikai Nagydíjon elkövetett veszélyes manőver miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:19.169 | 1. | Hamilton | 1:18.552 |
2. | Verstappen | 1:19.222 | 2. | Sainz | 1:18.560 |
3. | Leclerc | 1:19.505 | 3. | Russell | 1:18.565 |
4. | Bottas | 1:19.523 | 4. | Verstappen | 1:18.566 |
5. | Sainz | 1:19.566 | 5. | Pérez | 1:18.615 |
6. | Russell | 1:19.583 | 6. | Bottas | 1:18.762 |
7. | Pérez | 1:19.706 | 7. | Ocon | 1:19.081 |
8. | Norris | 1:19.857 | 8. | Leclerc | 1:19.109 |
9. | Cunoda | 1:19.907 | 9. | Norris | 1:19.119 |
10. | Ocon | 1:19.945 | 10. | Alonso | 1:19.272 |
11. | Alonso | 1:20.006 | 11. | Ricciardo | 1:19.325 |
12. | Gasly | 1:20.256 | 12. | Csou | 1:19.476 |
13. | Ricciardo | 1:20.279 | 13. | Cunoda | 1:19.589 |
14. | Csou | 1:20.283 | 14. | Gasly | 1:19.672 |
15. | Magnussen | 1:20.293 | 15. | Magnussen | 1:19.833 |
16. | Schumacher | 1:20.419 | |||
17. | Vettel | 1:20.419 | |||
18. | Stroll | 1:20.520 | |||
19. | Albon | 1:20.859 | |||
20. | Latifi | 1:21.167 |