Max Verstappen bizonyult a leggyorsabb az idényzáró Abu-dzabi Nagydíj nyitó napján, és magabiztosan készülhetett a folytatásra, hiszen a Red Bull egy körön és a hosszú etapon is erős tempót diktált. A Mercedes a viszonylag kis hátránynak örült, és abban bízott, a folytatásban is közel tud maradni a „vörös bikákhoz”, míg a Ferrari lépéshátrányban kezdte a hétvégét, így fontos szabadedzés várt rá az időmérő előtt.
NOVEMBER 18., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:26.633 | |||
2. szabadedzés: 1. Verstappen1:25.146 | |||
NOVEMBER 19., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:24.982 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
NOVEMBER 20., VASÁRNAP | |||
A verseny (58 kör, 306.183 km) rajtja: 14.00 |
Az utolsó gyakorlás korai szakaszában a lágyon próbálkozó Lewis Hamilton vezetett, a hétszeres bajnok előnye 55 ezred volt Charles Leclerc előtt, míg a harmadik és a negyedik helyet elfoglaló Alpine lemaradása 2 és fél tized körül mozgott. Az első ötös sorát Carlos Sainz Jr. tette teljessé, a hatodik Sebastian Vettel volt, míg hetedikként George Russell érkezett a másik Mercedesszel úgy, hogy a 2–5. pozícióban állók a közepes, míg ő a piros oldalfestésű keveréken érte el a legjobbját.
Félidőben Sergio Pérez ugrott az élre, a mexikói 179 ezreddel előzte meg az eggyel lágyabb gumikon sokáig vezető Hamilton, miközben a csapattárs továbbra is a bokszban várakozott.
A tréning eléggé nyugodt mederben haladt, nem sokkal később azonban Pierre Gasly hívta fel magára a figyelmet. Az AlphaTauri versenyzője jobb első defektet kapott, miután ráhajtott a rázókőre, ami leszakította az első szárnya egy részét. A francia némi törmeléket is maga után hagyott a pályán, aminek következményeként rövid időre megjelent a piros zászló is.
Amellett, hogy Galsy az eset után hosszú időre eltűnt a garázsban, a rövid megszakításnak voltak egyéb következményei is, hiszen a gyanú szerint Hamilton nem tartotta tiszteletben a piros zászlós szabályokat, így a versenyzőnek jelenése lesz a sportfelügyelőknél még az időmérő előtt.
Az edzés utolsó harmadában megnőtt a forgalom a Yas Marina Circuit-en, és a versenyzők is folyamatosan javultak, ahogyan a körülmények egyre közelebb kerültek ahhoz, amilyenek a kvalifikáción várnak rájuk.
Az élen végül Pérez zárt 1:24.982-es körrel, az előnye 152 ezred volt a csapattárs, Verstappen előtt, míg a harmadik Hamilton hátránya 240 ezred volt. Negyedikként Russell érkezett, majd Lando Norris, Leclerc vezérletével a Ferrari duója, Daniel Ricciardo, az Aston Martinnal egyelőre magabiztos Sebastian Vettel és Alexander Albon tette teljessé az első tízes sorát.
Folytatás 15 órakor az időmérővel.
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:24.982 | átlag: 223.713 km/ó | 15 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:25.134 | 0.152 mp h. | 15 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:25.222 | 0.240 | 20 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:25.395 | 0.413 | 15 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.518 | 0.536 | 16 |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:25.571 | 0.589 | 24 |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:25.605 | 0.623 | 23 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:25.950 | 0.968 | 18 |
9. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:26.012 | 1.030 | 13 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:26.051 | 1.069 | 16 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:26.073 | 1.091 | 17 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:26.076 | 1.094 | 18 |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:26.170 | 1.188 | 19 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:26.189 | 1.207 | 17 |
15. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:26.239 | 1.257 | 12 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:26.298 | 1.316 | 20 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:26.356 | 1.374 | 21 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:26.473 | 1.491 | 19 |
19. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:26.482 | 1.500 | 17 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:26.646 | 1.664 | 14 |