Max Verstappen Abu-Dzabiban harmadszor, míg az idén hetedszer várhatta az élről a piros lámpák kialvását. Mellőle a csapattársa, Sergio Pérez, míg mögüle a Ferrari kettőse, Charles Leclerc és Carlos Sainz Jr. indulhatott. A Red Bull a győzelem mellett a mexikói egyéni második helyét kívánta bebiztosítani, azonban a Ferrari ezt mindenképpen meg szerette volna akadályozni.
NOVEMBER 18., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:26.633 | |||
2. szabadedzés: 1. Verstappen1:25.146 | |||
NOVEMBER 19., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:24.982 | |||
Időmérő: 1. Verstappen 1:23.824 | |||
NOVEMBER 20., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Pérez |
Sebastian Vettel az F1-es búcsúfutamára készült, rajta kívül Daniel Ricciardo, Nicholas Latifi és Mick Schumacher sem lesz ott a jövő évi rajtrácson, míg Fernando Alonso az Alpine-nal, Pierre Gasly az AlphaTaurival vágott neki az utolsó versenyének.
Verstappen jól rugaszkodott el, és sikerült megtartania az első helyet, mögé Pérez és Leclerc sorolt be változatlan sorrendben, míg a negyedik helyért Sainz és Lewis Hamilton csapott össze egymással. A brit a rajtnál megelőzte a spanyolt, ám a ferraris rövidesen visszatámadt, és a 6-os kanyarnál leszorította a Mercedest. Bár a bukótérbe kiszaladó Hamilton meg tudta tartani a pozícióját, a csapat kérésére később vissza kellett engednie maga elé a riválist.
Meglehet, a brit az elengedés után szinte azonnal visszavette a negyedik helyet, és hamarosan Leclerc-t kezdte támadni, végül az előrelépés helyett elkezdett hátraesni. A motorerő-visszaesésre panaszkodó hétszeres bajnokot rövid idő alatt Sainz és a csapattárs, Russell is maga mögé tudta utasítani, aminek következményeként hátracsúszott a hatodik helyre.
Az élmezőnyből elsőként Pérez állt ki kerékcserére, a mexikói a 16. körben váltott keményre, amit követően rövid időre Vettel is megelőzte őt. Míg a mexikói az önhibájából vesztett időt, Russell a csapat miatt bukott súlyos másodperceket, ráadásul büntetéssel is sújtották. A Mercedes ugyanis a viszonylag lassú kerékcsere után ráengedte a pilótáját Norrisra – a sportfelügyelők veszélyes kiengedés okán 5 másodperces időBüntetésben részesítették a britet.
Bár a Ferrari pénteken még szemlátomást szenvedett a gumikopás miatt, ezúttal pont azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy jobban bánik az abroncsokkal. Leclerc hat körrel Pérez után állt ki cserére, amit követően folyamatosan közeledni is tudott a Red Bull-osra. A „vörös bikák” elévágással igyekeztek orvosolni a helyzetet, így a mexikói a 34. körben meg is ejtette a második cseréjét.
A mexikói ezt követően nagy elánnal kezdte csökkenteni a lemaradását, miután úgy tűnt, a Ferrari átállt egykiállásos stratégiára Leclerc-rel. A monacói 10.5 szekundummal előzte meg a riválist tizenöt körrel a vége előtt, s a maranellóiak már ekkor is úgy érezték, újabb csere nélkül biztosan elvesztik a második helyet. Hamilton ugyanakkor némileg a kezükre játszott, hiszen Pérez hiába előzte meg őt, a brit az első alkalommal még vissza tudott támadni, aminek okán súlyos másodperceket vesztett a Red Bull-os.
Bár Pérez a kisebb fennakadás után rohamos tempóban kezdte csökkenteni a lemaradását, és három körrel a vége előtt már csak bő két másodperc választotta el egymástól az egyéni második helyért küzdő párost, a mexikói végül nem tudott előzési pozícióba kerülni.
Az idénybeli 15. győzelmét arató Verstappen mögött tehát Leclerc szelte át a célvonalat, aminek révén a monacói bebiztosított a második helyet az egyéni bajnokságban. A dobogó alsó fokára Pérez állhatott fel, míg negyedikként Sainz szelte át a célvonalat, az után, hogy Hamilton alatt három körrel a leintés előtt megadta magát a Mercedes. A hétszeres bajnok a nullázása miatt visszaesett a hatodik helyre az egyéni tabellán, ami pályafutása legrosszabb eredménye, hiszen eddig még egyszer sem zárt a top 5-ön kívül a végelszámolásnál.
Az ötödik Russell lett, mögött a leggyorsabb kört jegyző Lando Norris, Esteban Ocon, Lance Stroll, Ricciardo, és a búcsúzó Vettel zárta a pontszerzők sorát.
Ami a konstruktőri bajnokságot illeti, a Ferrari megtartotta a második, míg az Alpine a negyedik helyét, utóbbi csapat ráadásul úgy, hogy Alonso újabb kiesést volt kénytelen elkönyvelni. Bár az Aston Martin a pontok tekintetében végül kiegyenlített az Alfa Romeóval, a jobb eredményének köszönhetően utóbbi istálló maradt a hatodik pozícióban.
Ezzel véget ért a Formula–1 2022-es idénye, folytatás február 23. és 25. között a bahreini teszttel.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:27:45.914 | |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 8.771 mp h. | |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 10.093 mp h. | |
4. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 24.892 mp h. | |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 35.888 mp h. | |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 56.234 mp h. | |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 57.240 mp h. | |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:16.931 p h. | |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:23.268 p h. | |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:23.898 p h. | |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:29.371 p h. | |
12. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
14. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
15. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
18. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 3 kör h. | hidraulika |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 3 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 27 | hűtővíz-elfolyás |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 15 | 17 | 20 | 5 | 454 |
2. | Charles Leclerc | 3 | 11 | 19 | 3 | 308 |
3. | Sergio Pérez | 2 | 11 | 20 | 3 | 305 |
4. | George Russell | 1 | 8 | 20 | 3 | 275 |
5. | Carlos Sainz | 1 | 9 | 18 | 2 | 246 |
6. | Lewis Hamilton | – | 9 | 19 | 2 | 240 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 18 | 2 | 122 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 16 | – | 92 |
9. | Fernando Alonso | – | – | 14 | – | 81 |
10. | Valtteri Bottas | – | – | 9 | – | 49 |
11. | Daniel Ricciardo | – | – | 8 | – | 37 |
12. | Sebastian Vettel | – | – | 10 | – | 37 |
13. | Kevin Magnussen | – | – | 7 | – | 25 |
14. | Pierre Gasly | – | – | 6 | – | 23 |
15. | Lance Stroll | – | – | 8 | – | 18 |
16. | Mick Schumacher | – | – | 2 | – | 12 |
17. | Cunoda Juki | – | – | 4 | – | 12 |
18. | Csou Kuan-jü | – | – | 3 | – | 6 |
19. | Alexander Albon | – | – | 3 | – | 4 |
20. | Nicholas Latifi | – | – | 1 | – | 2 |
20. | Nyck de Vries | – | – | 1 | – | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 759 |
2. | Ferrari | 554 |
3. | Mercedes | 515 |
4. | Alpine-Renault | 173 |
5. | McLaren-Mercedes | 159 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 55 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 55 |
8. | Haas-Ferrari | 37 |
9. | AlphaTauri-Honda | 35 |
10. | Williams-Mercedes | 8 |