A Formula–1-es alakulatok a tesztek előtti autóleleplezések alkalmával igyekeznek a lehető legkevesebbet megmutatni új négykerekűjükből, néhány istálló egyszerűen a tavalyi versenyautót állítja ki az új festéssel. A csütörtökön kezdődő tesztre a legtöbb csapat szinte teljesen átalakította a három héttel korábban közszemlére tett autóját, az igazi bemutatkozás ugyanis Bahreinben lesz.
A mai tervező-elemző programokkal néhány fénykép elég ahhoz, hogy az istállók mérnökei a rivális autókat is aprólékosan elemezhessék, már órákkal a bemutatásuk után.
Ezért volt kissé merész a Ferraritól, hogy valós újításokat is tett a hivatalos bemutatón leleplezett kocsijára, az SF-23-ra.
A vetélytársaknak feltűnt egy rés az új autó oldalán, ez az úgynevezett S-csatorna bemeneti nyílása, az itt beáramló levegőt a hátsó légterelő és a fenéklemez felé tereli, javítva ezzel az autó aerodinamikai hatékonyságát.
A megoldás nehezen másolható, ha jól működik, előnyt jelenthet a Ferrari számára. Az olasz Formu1a.uno szaklap szerint több istálló is megkérte a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) ellenőreit, hogy mielőbb vizsgálják meg az autót, és mondjanak véleményt arról, szabályos-e. Ha szerencséjük van, az FIA jelentésében néhány szakmai titokra is fény derül…
Ez nem egyedi eset, több kérdés is felvetődhet az idény elején, és csak ezek tisztázását követően döntik el a riválisok, hogy érdemes-e lemásolni a megoldást.