MÁRCIUS 31., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.790 | |||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:18.887 | |||||
ÁPRILIS 1., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 3.30–4.30 | |||||
Időmérő: 7.00–8.00 | |||||
ÁPRILIS 2., VASÁRNAP | |||||
A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja: 7.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Április 30., 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | ||||
Május 7., 21.30 | Miami Nagydíj, Miami | ||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola |
A vb-éllovas Max Verstappen még az első szabadedzésen elért idejével bizonyult a melbourne-i nyitó nap leggyorsabbjának. A holland az első, még teljesen száraz pályán zajló egyórás gyakorláson 1:18.790-nél állította meg a stoppert, míg a második tréning korai, még nagyrészt száraz idős szakaszában a harmadik legjobb időt futotta meg.
A nyitó napon bokszutcai gyorshajtás miatt a 700 eurós pénzbírságot is kapó holland meglehetősen sokat csúszkált a pályán, és egy megforgással is felhívta magára a figyelmet, de nem érzi úgy, hogy a kocsi beállításával lenne gond, és megosztotta azt is, már jól érzi magát, azután, hogy Dzsiddában még betegen versenyzett..
„Most már jól érzem magam, ami fontos a hétvége kezdetén. Az igazat megvallva nem a kocsival volt gond, egyszerűen nagyon kevés a tapadás a pályán. Az aszfalt már tavaly is nagyon csúszós volt, és nehéz működésre bírni rajta a gumikat. Kihívást jelent azonnal nyomni, ráadásul több megszakítás is volt, szóval nem igazán tudtam elkapni a ritmust."
„Az autó rendben volt, de nehéz pontosan megmondani, mi a helyzet. Sosem kerültünk abba a tartományba, hogy azt éreztem volna, uraljuk a gumikat. Ezt még tanulmányoznunk kell. Este elássuk magunkat az adatokban, és megnézzük, mihez kezdhetünk. Ha jó döntéseket hozunk, versenyképesek leszünk."
Az idén már két alkalommal is dobogóra álló Fernando Alonso elsőségével zárult az eső áztatta második edzés. A spanyol még az első próbálkozások alkalmával érte el az 1:18.887-es körét, s előzte meg 445 ezreddel a második Charles Leclerc-t. A kétszeres vb-első elégedetten nyilatkozott a nap végén, és elárulta, örülne-e annak, ha a folytatásban is esne az eső.
„Jó volt, az első edzésen bizonyos tesztelemeket próbáltunk ki, míg a második igazából alig húsz percig tartott. Lesz még munkánk szombaton, főleg a gumikkal, hiszen ma nem tudtunk hosszú etapokat teljesíteni. Mindenesetre az autó egyelőre jól működik, meglátjuk, ez holnap mire lesz elég."
„Az előrejelzések szerint száraz idő lesz, és mi is azt preferálnánk, ha nem esne, hiszen Bahreinben és Dzsiddában is csak száraz körülmények között vezettük a kocsit. Örülnénk, ha száraz lenne a verseny, de mindenre felkészülünk."
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) pénteken tisztázta a szaúdi szabályértelmezési gondok után, hogy pontosan mi számít az autón történő munkának. Az új direktíva értelmében a kocsi vagy a versenyző érintése kézzel, különböző eszközökkel vagy felszereléssel, így az első és a hátsó emelőt is beleértve, munkának minősül az időbüntetés letöltése alatt. Egyedül a hűtők használata engedélyezett abban az esetben, ha nem érnek hozzá a géphez. A szabálypontosítás értelmében Alonso Szaúd-Arábiában nem kaphatta volna vissza a harmadik helyet, így a spanyol az utolsó versenyző, aki megúszott egy ilyen esetet büntetés nélkül. |
„Reggel még rendben volt, délután azonban nem. Elvégeztünk néhány változtatást a két gyakorlás között, de ezek egyáltalán nem működtek, ráadásul az eső is megérkezett, így nem a második volt a legjobb edzésünk. Az éjszaka folyamán módosítanunk kell, de az autó összességében ugyanolyannak érződik, mint az első két nagydíjon. Talán reggel valamivel jobb volt" – magyarázta a brit, aki kitért az esélyeikre is.
„Nem hiszem, hogy harcba szállhatunk a Red Bull-lal. Megpróbáljuk a lehető legtöbbet kihozni a hétvégéből, de szerintem a tempónk az előző nagydíjhoz hasonlóan nagyjából az ötödik helyre lehet jó."
Míg Hamilton egyértelműen nem volt elégedett a módosításokkal, a csapattárs, George Russell sokkal pozitívabban nyilatkozott. „Sokat változtattunk a beállításokon, és sikerült előrelépnünk. Mostanság több dolgon módosítottunk annak érdekében, hogy a hétvége előrehaladtával jó tartományban legyen a kocsi. A pilótafülkében ülve elégedettséggel tölt el, amikor látod, hogy az autó javul a csapatmunkának köszönhetően. Az első tréningen nem igazán voltam elégedett, a másodikon azonban már sokkal jobb volt a helyzet."
Bár Russell tehát sokkal jobban érezte magát a változtatások után, abban egyetértett a honfitársával, hogy az ötödik hely lehet az elérhető cél a számukra. „Ha minden összeáll, akkor a harmadik sor is elérhető lehet, valahol az 5. és a 8. hely környékén lehetünk."
Charles Leclerc az első tréningen az ötödik, míg a másodikon a második pozícióban végzett. Bár a Ferrari nem hozott újításokat Melbourne-be, a versenyző úgy érzi, így is sikerült előrelépniük, és az elmondása szerint az idei évük eddigi legjobb második edzését tudhatják maguk mögött.
„Meglehetősen sok lehetőséget megvizsgáltunk a beállítási irányokkal kapcsolatban, és úgy érzem, jó irányba mentünk el. Ez még nem jelenti azt, hogy ugyanolyan teljesítményre leszünk képesek, mint a Red Bull, hiszen még mindig előnyben van hozzánk képest. Sok munka vár ránk, hogy valóban fel tudjuk venni a harcot, de minden erőnkkel azon vagyunk, hogy újabb lépéseket tegyünk meg előre."
„Az autó most jobbnak érződött, mint az elmúlt versenyeken, ami mindenképpen jó hír, és talán ez volt az eddig idényünk legjobb második edzése. Ez persze nem jelent túl sokat, de legalább van egy péntekünk, aminek pozitív a kicsengése.Most dogozunk tovább, hogy újabb lépést tegyünk a jö irányba, és remélhetőleg közelebb kerülünk a Red Bullhoz szombaton, és főleg vasárnap."
„Úgy hiszem, az időmérő megint szoros lesz. Ami a versenyt illeti, senki sem ment igazán magas üzemanyagszinttel, így valamelyest ugrás lesz az ismeretlenbe. A harmadik gyakorláson fogunk hosszú etapokat is futni, és remélhetőleg többet megtudunk róla. Úgy gondolom, a változtatásoknak köszönhetően valamivel nagyobb teljesítményre lehetünk képesek a versenyen. Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy mennyire szenvedtünk az előző futamon, és ilyen időkülönbséget nem dolgozol csak úgy le. Mindenesetre ez egy lépés a jó irányba."
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:18.790 | átlag: 241.157 km/ó | 17 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.223 | 0.433 mp h. | 20 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:19.293 | 0.503 | 19 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:19.317 | 0.527 | 23 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.378 | 0.588 | 16 |
6. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:19.505 | 0.715 | 20 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.536 | 0.746 | 16 |
8. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:19.646 | 0.856 | 22 |
9. | George Russell | brit | Mercedes | 1:19.699 | 0.909 | 23 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:19.766 | 0.976 | 19 |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:19.766 | 0.976 | 21 |
12. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:19.777 | 0.987 | 22 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:19.806 | 1.016 | 19 |
14. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:19.933 | 1.143 | 25 |
15. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:20.074 | 1.284 | 21 |
16. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:20.175 | 1.385 | 20 |
17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:20.399 | 1.609 | 14 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.419 | 1.629 | 21 |
19. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.569 | 1.779 | 22 |
20. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:21.147 | 2.357 | 17 |
1. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:18.887 | átlag: 240.860 km/ó | 13 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.332 | 0.445 mp h. | 10 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:19.502 | 0.615 | 12 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:19.672 | 0.785 | 20 |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:19.695 | 0.808 | 12 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:19.725 | 0.838 | 12 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:20.083 | 1.196 | 15 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.176 | 1.289 | 20 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:20.194 | 1.307 | 19 |
10. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:20.206 | 1.319 | 12 |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:20.220 | 1.333 | 18 |
12. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.312 | 1.425 | 22 |
13. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:20.323 | 1.436 | 17 |
14. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:20.380 | 1.493 | 24 |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.470 | 1.583 | 22 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:20.579 | 1.692 | 15 |
17. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:20.600 | 1.713 | 8 |
18. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:21.182 | 2.295 | 18 |
19. | Kevin Magnussen | finn | Haas-Ferrari | 1:21.266 | 2.379 | 18 |