F1: Leclerc még nem volt ilyen lelkes; Hamilton megint a beállításokkal küzd

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2023.03.31. 12:06
null
Leclerc szerint előrelépett a Ferrari (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén Max Verstappen, míg a másodikon Fernando Alonso végzett az élen. Bár a holland még nem igazán tudta elkapni a ritmust Melbourne-ben, elégedett a Red Bull-lal, míg a jó napot záró spanyol kiemelte, hogy száraz folytatásban bízik. A Mercedesnél felemás volt a versenyzők érzése: Lewis Hamilton a beállításokkal bajlódott, míg George Russell arról beszélt, hogy jó irányba indultak el a módosításokkal. A fiatalabbik brithez hasonlóan Charles Leclerc is örül a változtatásoknak, a monacói úgy érzi, az idényük eddigi legjobb második tréningjét futották.

 

 

 

37. AUSZTRÁL NAGYDÍJ
MÁRCIUS 31., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.790
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:18.887
ÁPRILIS 1., SZOMBAT
3. szabadedzés: 3.30–4.30
Időmérő: 7.00–8.00
ÁPRILIS 2., VASÁRNAP
A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja: 7.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 30., 13.00Azeri Nagydíj, Baki
Május 7., 21.30Miami Nagydíj, Miami
Május 21., 15.00
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola

A vb-éllovas Max Verstappen még az első szabadedzésen elért idejével bizonyult a melbourne-i nyitó nap leggyorsabbjának. A holland az első, még teljesen száraz pályán zajló egyórás gyakorláson 1:18.790-nél állította meg a stoppert, míg a második tréning korai, még nagyrészt száraz idős szakaszában a harmadik legjobb időt futotta meg.

A nyitó napon bokszutcai gyorshajtás miatt a 700 eurós pénzbírságot is kapó holland meglehetősen sokat csúszkált a pályán, és egy megforgással is felhívta magára a figyelmet, de nem érzi úgy, hogy a kocsi beállításával lenne gond, és megosztotta azt is, már jól érzi magát, azután, hogy Dzsiddában még betegen versenyzett..

„Most már jól érzem magam, ami fontos a hétvége kezdetén. Az igazat megvallva nem a kocsival volt gond, egyszerűen nagyon kevés a tapadás a pályán. Az aszfalt már tavaly is nagyon csúszós volt, és nehéz működésre bírni rajta a gumikat. Kihívást jelent azonnal nyomni, ráadásul több megszakítás is volt, szóval nem igazán tudtam elkapni a ritmust."

„Az autó rendben volt, de nehéz pontosan megmondani, mi a helyzet. Sosem kerültünk abba a tartományba, hogy azt éreztem volna, uraljuk a gumikat. Ezt még tanulmányoznunk kell. Este elássuk magunkat az adatokban, és megnézzük, mihez kezdhetünk. Ha jó döntéseket hozunk, versenyképesek leszünk."

Az idén már két alkalommal is dobogóra álló Fernando Alonso elsőségével zárult az eső áztatta második edzés. A spanyol még az első próbálkozások alkalmával érte el az 1:18.887-es körét, s előzte meg 445 ezreddel a második Charles Leclerc-t. A kétszeres vb-első elégedetten nyilatkozott a nap végén, és elárulta, örülne-e annak, ha a folytatásban is esne az eső.

„Jó volt, az első edzésen bizonyos tesztelemeket próbáltunk ki, míg a második igazából alig húsz percig tartott. Lesz még munkánk szombaton, főleg a gumikkal, hiszen ma nem tudtunk hosszú etapokat teljesíteni. Mindenesetre az autó egyelőre jól működik, meglátjuk, ez holnap mire lesz elég."

Az előrejelzések szerint száraz idő lesz, és mi is azt preferálnánk, ha nem esne, hiszen Bahreinben és Dzsiddában is csak száraz körülmények között vezettük a kocsit. Örülnénk, ha száraz lenne a verseny, de mindenre felkészülünk."

ALONSO MELBOURNE-BEN MÁR NEM KAPNÁ VISSZA A 3. HELYET

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) pénteken tisztázta a szaúdi szabályértelmezési gondok után, hogy pontosan mi számít az autón történő munkának. Az új direktíva értelmében a kocsi vagy a versenyző érintése kézzel, különböző eszközökkel vagy felszereléssel, így az első és a hátsó emelőt is beleértve, munkának minősül az időbüntetés letöltése alatt. Egyedül a hűtők használata engedélyezett abban az esetben, ha nem érnek hozzá a géphez.

A szabálypontosítás értelmében Alonso Szaúd-Arábiában nem kaphatta volna vissza a harmadik helyet, így a spanyol az utolsó versenyző, aki megúszott egy ilyen esetet büntetés nélkül.

Az előretolt pilótafülke miatt szenvedő Lewis Hamilton az első edzésen kisebb meglepetésre be tudott férkőzni a két Red Bull közé, míg a másodikon a top 10-en kívül zárt. Noha az utóbbi tréningen csak néhány kört tudott megtenni száraz körülmények között, méghozzá a kemény keveréken, a hétszeres bajnok így is érezte, hogy nem jó irányba indultak el a beállítások terén.

Reggel még rendben volt, délután azonban nem. Elvégeztünk néhány változtatást a két gyakorlás között, de ezek egyáltalán nem működtek, ráadásul az eső is megérkezett, így nem a második volt a legjobb edzésünk. Az éjszaka folyamán módosítanunk kell, de az autó összességében ugyanolyannak érződik, mint az első két nagydíjon. Talán reggel valamivel jobb volt" – magyarázta a brit, aki kitért az esélyeikre is.

Nem hiszem, hogy harcba szállhatunk a Red Bull-lal. Megpróbáljuk a lehető legtöbbet kihozni a hétvégéből, de szerintem a tempónk az előző nagydíjhoz hasonlóan nagyjából az ötödik helyre lehet jó."

Míg Hamilton egyértelműen nem volt elégedett a módosításokkal, a csapattárs, George Russell sokkal pozitívabban nyilatkozott. „Sokat változtattunk a beállításokon, és sikerült előrelépnünk. Mostanság több dolgon módosítottunk annak érdekében, hogy a hétvége előrehaladtával jó tartományban legyen a kocsi. A pilótafülkében ülve elégedettséggel tölt el, amikor látod, hogy az autó javul a csapatmunkának köszönhetően. Az első tréningen nem igazán voltam elégedett, a másodikon azonban már sokkal jobb volt a helyzet."

Bár Russell tehát sokkal jobban érezte magát a változtatások után, abban egyetértett a honfitársával, hogy az ötödik hely lehet az elérhető cél a számukra. „Ha minden összeáll, akkor a harmadik sor is elérhető lehet, valahol az 5. és a 8. hely környékén lehetünk."

Charles Leclerc az első tréningen az ötödik, míg a másodikon a második pozícióban végzett. Bár a Ferrari nem hozott újításokat Melbourne-be, a versenyző úgy érzi, így is sikerült előrelépniük, és az elmondása szerint az idei évük eddigi legjobb második edzését tudhatják maguk mögött.

„Meglehetősen sok lehetőséget megvizsgáltunk a beállítási irányokkal kapcsolatban, és úgy érzem, jó irányba mentünk el. Ez még nem jelenti azt, hogy ugyanolyan teljesítményre leszünk képesek, mint a Red Bull, hiszen még mindig előnyben van hozzánk képest. Sok munka vár ránk, hogy valóban fel tudjuk venni a harcot, de minden erőnkkel azon vagyunk, hogy újabb lépéseket tegyünk meg előre."

„Az autó most jobbnak érződött, mint az elmúlt versenyeken, ami mindenképpen jó hír, és talán ez volt az eddig idényünk legjobb második edzése. Ez persze nem jelent túl sokat, de legalább van egy péntekünk, aminek pozitív a kicsengése.Most dogozunk tovább, hogy újabb lépést tegyünk a jö irányba, és remélhetőleg közelebb kerülünk a Red Bullhoz szombaton, és főleg vasárnap."

„Úgy hiszem, az időmérő megint szoros lesz. Ami a versenyt illeti, senki sem ment igazán magas üzemanyagszinttel, így valamelyest ugrás lesz az ismeretlenbe. A harmadik gyakorláson fogunk hosszú etapokat is futni, és remélhetőleg többet megtudunk róla. Úgy gondolom, a változtatásoknak köszönhetően valamivel nagyobb teljesítményre lehetünk képesek a versenyen. Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy mennyire szenvedtünk az előző futamon, és ilyen időkülönbséget nem dolgozol csak úgy le. Mindenesetre ez egy lépés a jó irányba."

AUSZTRÁL NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:18.790 átlag: 241.157 km/ó 17 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:19.223 0.433 mp h. 20
3. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:19.293 0.503 19
4. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:19.317 0.527 23
5. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:19.378 0.588 16
6. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:19.505 0.715 20
7. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:19.536 0.746 16
8. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 1:19.646 0.856 22
9. George Russell brit Mercedes 1:19.699 0.909 23
10. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:19.766 0.976 19
11. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:19.766 0.976 21
12. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 1:19.777 0.987 22
13. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:19.806 1.016 19
14. Nyck de Vries holland AlphaTauri-Honda 1:19.933 1.143 25
15. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 1:20.074 1.284 21
16. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:20.175 1.385 20
17. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:20.399 1.609 14
18. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:20.419 1.629 21
19. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:20.569 1.779 22
20. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:21.147 2.357 17
AUSZTRÁL NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:18.887 átlag: 240.860 km/ó 13 kör
2. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:19.332 0.445 mp h. 10
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:19.502 0.615 12
4. George Russell brit Mercedes 1:19.672 0.785 20
5. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:19.695 0.808 12
6. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:19.725 0.838 12
7. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:20.083 1.196 15
8. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:20.176 1.289 20
9. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:20.194 1.307 19
10. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 1:20.206 1.319 12
11. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:20.220 1.333 18
12. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:20.312 1.425 22
13. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:20.323 1.436 17
14. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 1:20.380 1.493 24
15. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:20.470 1.583 22
16. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:20.579 1.692 15
17. Nyck de Vries holland AlphaTauri-Honda 1:20.600 1.713 8
18. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:21.182 2.295 18
19. Kevin Magnussen finn Haas-Ferrari 1:21.266 2.379 18
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik