Felipe Massa 2008-ban mindössze egyetlen ponttal maradt alul a Lewis Hamilton elleni vb-küzdelemben, és vereségében kulcsszerepet játszott a szingapúri nullázása. A brazil a Nelson Piquet Jr. balesete miatt érvénybe lépő biztonsági autós szakasz alatt állt ki, de a Ferrari hibázott a tankolásnál, aminek következményeként visszaesett, és végül a 13. helyen látta meg a kockás zászlót, míg fő riválisa harmadikként futott be.
Egy évvel később, Piquet menesztése után kiderült, a pilóta a Renault parancsára, direkt idézett elő biztonsági autós fázist, ami miatt a francia alakulatot két évre felfüggesztették, illetve az akkori csapatfőnököt, Flavio Biatorét, és a technikai igazgatót, Pat Symondsot is megbüntették, miközben Massa azt próbálta elérni, hogy utólag töröljék a 2008-as Szingapúri Nagydíj végeredményét, aminek révén ő lett volna a bajnok, hiszen Hamilton elvesztette volna a harmadik helyezésért járó pontokat.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) szabályai szerint azonban erre nincs lehetőség, hiszen az év végi díjátadó esemény után már nincs mód változtatni a világbajnokság végeredményén. Emellett a szövetség a vizsgálatok alapján arra jutott, hogy a versenyen győzedelmeskedő Fernando Alonso, illetve a csapat többi része nem tudott a Renault-vezetőség tervéről, és így igazságtalannak tartotta volna a futam eredményének módosítását.
Az F1 akkori ügyvezetője, Bernei Ecclestone legutóbbi nyilatkozata ugyanakkor felkavarta az állóvizet, hiszen elismerte, ő és az FIA már a 2008-as idényzáró előtt rendelkezett elég információval ahhoz, hogy vizsgálatot indítson, de mindezt elhallgatták, hogy megóvják a sportágat. „Úgy döntöttünk, nem teszünk semmit, meg akartuk óvni a sportágat egy hatalmas botránytól. Pontosan ezért győztem meg a korábbi versenyzőmet, Piquet-t arról, hogy hallgasson egy ideig. A szabály értelmében a bajnokság végeredménye érinthetetlen volt a díjátadó gála után. Szóval a trófeát átadták Hamiltonnak, és minden rendben volt."
„Elég információnk volt ahhoz, hogy időben kivizsgáljuk az ügyet, és az alapszabályzat szerint ilyen esetben törölni kellett volna a szingapúri versenyt. Ez azt jelenti, hogy a bajnoki tabella szempontjából az a futam meg sem történt, és akkor Felipe lett volna a világbajnok, nem Hamilton."
Ecclestone nyilatkozata Massához is eljutott, aki a Motorsportnak megerősítette, most azt vizsgálja, vannak-e lehetőségei arra, hogy jogi útra terelje az ügyet. „Van egy szabály, amely kimondja, hogy nem módosítható a bajnokság végeredménye, amint a versenyző átvette a trófeát. Azután a dolgokon már nem lehet változtatni akkor sem, ha később bebizonyosodott valami. Annak idején a Ferrari ügyvédei beszéltek nekem erről a szabályról. Más ügyvédekhez is elmentünk, és ők is azt mondták, hogy semmit sem tehetünk. Szóval teljesen érthetően akkoriban nem hittem a dologban."
„Most, tizenöt évvel később azonban kiderült, hogy a királykategória korábbi tulajdonosa az FIA elnökével már 2008-ban tudott a dologról, de nem tett semmit, mert nem akart csorbát ejteni az F1 hírnevén. Szomorú tudni, hogy annak a versenynek a végeredményét törölni kellett volna, és akkor én lettem volna a bajnok. Én buktam a legtöbbet az eredménnyel. Szóval most utánajárok, hogy megértsük a helyzetet. Vannak szabályok, de több dolog függvénye, hiszen sok múlik a különböző országokon is.Tizenöt évvel később nem léphetsz vissza egy helyzet megoldásához. Azonban meg szeretném vizsgálni a szituációt, hogy mit mondanak a szabályok és a törvények. Kell, hogy legyen valamilyen elképzelésünk arról, mit tehetünk."
A brazil versenyző kiemelte, nem anyagi kompenzációt szeretne. „Sosem járnék utána ennek, ha csupán a pénz érdekelne. Csakis az igazság keresése motivál. Úgy gondolom, ha megbüntetnek valamiért, ami nem a te hibád volt, ha meglopnak, ha van egy elcsalt verseny, akkor igazságot kell szolgáltatni. Valójában az a helyes, ha törlik annak a futamnak a végeredményét. Ez lenne az egyetlen igazságszolgáltatás, amit ebben az ügyben tenni lehetne. Más sportágakban már láttunk ilyet, Lance Armstrongról például kiderült, hogy doppingolt, és ezért elvesztette az összes címét. Mi a különbség?" – tette fel a kérdést Massa, aki azt is elmondta, korábbi csapatával, a Ferrarival még nem beszélt az ügyről.
Bár Massa azon gondolkozik, hogy jogi útra terelje az ügyet, nincs reális lehetősége rá, hogy sikerrel járjon, hiszen az FIA sportkódexének értelmében egy adott futam végeredményét csak a leintést követő 14 napban lehet megóvni, és a díjátadó ünnepség előtt négy nappal valamennyi fellebbezési lehetőség megszűnik. A brazil emellett más bírósághoz sem fordulhatna, hiszen a nemzetközi Sportdöntőbíróságnak (CAS) nincs döntési hatásköre, mivel csak doppingügyek kapcsán működik együtt a szövetséggel.
Pontosan ezért nem nem óvta meg végül a Mercedes sem a 2021-es Abu-dzabi Nagydíj, és így a világbajnokság végeredményét sem, amikor Hamilton annak következményeként bukta el a bajnoki címet, hogy az akkori versenyigazgató, Micheal Masi nem követte a szabályokat.