MEGÉRTE A VÁRAKOZÁS? Az első három versenyhétvége után közel egy teljes hónapot kellett várnunk a negyedikre. Egyes versenyzők is kifejezték nemtetszésüket a Kínai Nagydíj törlése miatti kényszerszünettel kapcsolatban, ráadásul a hosszú várakozás után igencsak felgyorsulnak az események – hat hét alatt öt futamot rendeznek.MEGÉRTE A VÁRAKOZÁS? Az első három versenyhétvége után közel egy teljes hónapot kellett várnunk a negyedikre. Egyes versenyzők is kifejezték nemtetszésüket a Kínai Nagydíj törlése miatti kényszerszünettel kapcsolatban, ráadásul a hosszú várakozás után igencsak felgyorsulnak az események – hat hét alatt öt futamot rendeznek.
MÁR AZ ELEJÉN GARANTÁLT VOLT A KÁOSZ. Idén először rendeztek sprintfutamos versenyhétvégét, ráadásul mindössze néhány nappal előtte ismertették a mezőnnyel az új lebonyolítási rendszert. Ennek értelmében mindössze egy 60 perces szabadedzésen gyakorolhattak a versenyzők, a hétvége hátralévő részében végig éles körülmények között hajthattak a pályára. Nem is alakult zökkenőmentesen a pénteki tréning...
HA LEHET HINNI A SZÁMOKNAK... Meglepte a Red Bullt Bakiban Charles Leclerc, aki pénteken elhappolta a pole pozíciót Max Verstappen elől. Ha megnézzük a tavalyi szezont, a holland versenyző is először csak az idény negyedik futamán rajtolhatott az első rajtkockából, ráadásul az első és a harmadik futamot be sem fejezte – az idény végén viszont második világbajnoki címét ünnepelhette. Leclerc hasonlóan indította a 2023-as szezont, és a számmisztikát nézve akár teremhet is még számára babér a folytatásban.
ÚJABB PILÓTA HARAGÍTOTTA MAGÁRA A CÍMVÉDŐT. Verstappen mindkét időmérőn lemaradt a pole pozícióról, ráadásul a szombati sprint sem alakult túl jól számára azt követően, hogy összeértek George Russell-lel, s megsérült az autója. A leintés után egymásnak feszült a két versenyző, Verstappen ráadásul durva kifejezéssel illette Russellt – a későbbi nyilatkozatok alapján is úgy tűnik, hogy a két pilóta véleménye az esetről azóta sem változott meg.
EGY ISTÁLLÓNÁL SZÓ SINCS SZÉTHÚZÁSRÓL. Korábbi csapatainál sok kritika érte Fernando Alonsót többek között azzal kapcsolatban, hogy nem annyira csapatjátékos. Az Aston Martinnál azonban egyelőre jól működik a csapategység, az azeri futamon például Lance Stroll lemondott arról, hogy megelőzze az előtte autózó Alonsót, aki „cserébe” arra kérte mérnökét, hogy osszák meg csapattársával az adatait a fékerőeloszlást illetően.
CSAK ENNYI KELLENE, ÉS PÉREZ TÖBBSZÖR NYERHETNE. Sergio Pérez mondhatja magát az egyetlen versenyzőnek, aki kétszer is nyerni tudott Bakiban. Érdekesség továbbá, hogy az immár hatszoros futamgyőztes mexikói ismét utcai pályán diadalmaskodott – eddigi győzelmei során egyedül az első alkalommal, Bahreinben nyert nem utcai pályán. Lehet, hogy ha falakat képzelne maga köre a szélesebb pályákon, többször ünnepelhetne a dobogó legfelső fokán?
ÚJABB ESET, AMELYET KI KELL VIZSGÁLNI. Láthattunk kemény ütközéseket Bakiban, ám a hétvége egyik legijesztőbb eseménye a futam leintését követően történt. A média tagjait ugyanis már az előtt odaengedték a top három versenyzőhöz, hogy minden pilóta visszatért volna a bokszutcába, így amikor például Esteban Ocon megérkezett, egyeseknek úgy kellett elugraniuk az autó elől. Nem meglepő módon a francia versenyző is úgy nyilatkozott később, hogy az FIA-nak a lehető leghamarabb lépéseket kell tennie, nehogy megismétlődjön az eset.
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 51 | ||
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 51 | 1:32'44.573 mp h. | 2.137 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 51 | 1:33'03.653 | 21.217 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 51 | 1:33'04.460 | 22.024 |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 51 | 1:33'27.927 | 45.491 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 51 | 1:33'28.581 | 46.145 |
7. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 51 | 1:33'34.053 | 51.617 |
8. | George Russell | brit | Mercedes | 51 | 1:33'56.676 | 1'14.240 |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 51 | 1:34'02.812 | 1'20.376 |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 51 | 1:34'06.298 | 1'23.862 |
11. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 51 | 1:34'08.937 | 1'26.501 |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 51 | 1:34'11.059 | 1'28.623 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 51 | 1:34'12.165 | 1'29.729 |
14. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 51 | 1:34'13.768 | 1'31.332 |
15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 51 | 1:34'20.230 | 1'37.794 |
16. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 51 | 1:34'23.379 | 1'40.943 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 50 | - | 1 kör |
18. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 50 | - | 1 kör |
FELADTÁK | Megtett körök | Kiesés oka | ||||
Csou Kuan-Jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 36 | feladta | ||
Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | baleset |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 2 | 4 | 4 | 1 | 93 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 3 | 4 | 1 | 87 |
3. | Fernando Alonso | – | 3 | 4 | – | 59 |
4. | Lewis Hamilton | – | 1 | 4 | – | 47 |
5. | Carlos Sainz | – | – | 3 | – | 35 |
6. | Charles Leclerc | – | 1 | 2 | – | 28 |
7. | George Russell | – | – | 3 | 1 | 27 |
8. | Lance Stroll | – | – | 3 | – | 26 |
9. | Lando Norris | – | – | 2 | – | 13 |
10. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
11. | Oscar Piastri | – | – | 1 | – | 4 |
11. | Esteban Ocon | – | – | 1 | – | 4 |
11. | Valtteri Bottas | – | – | 1 | – | 4 |
14. | Pierre Gasly | – | – | 2 | – | 4 |
15. | Csou Kuan-jü | – | – | 1 | – | 2 |
16. | Cunoda Juki | – | – | 2 | – | 2 |
17. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
18. | Alexander Albon | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 180 pont |
2. | Aston Martin-Mercedes | 85 |
3. | Mercedes | 74 |
4. | Ferrari | 63 |
5. | McLaren-Mercedes | 17 |
6. | Alpine-Renault | 8 |
7. | Haas-Ferrari | 7 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 6 |
9. | AlphaTauri-Honda | 2 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |