Daniel Ricciardo az előző év végén szorult ki a rajtrácsról, amikor a McLaren Oscar Piastrit szerződtette a helyére annak ellenére is, hogy a többszörös futamgyőztes ausztrálnak még 2023 végéig érvényes szerződése volt. Bár Ricciardót több csapattal is összeboronálták, már akkor is jelezte, nem kíván minden áron a „száguldó cirkuszban” maradni, és pontosan ez a tényező nehezíti meg a visszatérés lehetőségét is.
Nagydíj | 232 |
Pole pozíció | 3 |
Dobogó | 32 |
Leggyorsabb kör | 16 |
Győzelem | 8 |
Legjobb vb-helyezés | 3. (2014, 2016) |
Kiesés | 37 |
A Red Bullnál jelenleg a harmadik számú versenyző feladatköreit ellátó ausztrál maga is elismerte, kételkedett abban, mennyire vágyik vissza a mezőnybe, de a hazai versenyén, az Ausztrál Nagydíjon tett látogatása ráébresztette, még nem érzi lezártnak az F1-es fejezetet az életében.
„Hiányzik, hogy a versenypályán legyek? Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem. Otthon a kanapémról néztem az első néhány futamot, és eléggé érdekes volt. Még akkor is, ha nem éreztem magam kényelmetlenül miatta. Azonban amikor elmentem Melbourne-be, a hazai versenyemre, minden érzés felerősödött bennem, ott voltam, beszippantottam az illatokat, hallottam a hangokat. Akkor éreztem, hogy még nem végeztem.”
„Nem látok a jövőbe, és nem is jelenthetem ki, hogy biztosan versenyezni fogok a következő évben. Tavaly egy részem azt gondolta, talán ennyi volt, de most érzem, hogy ennek nem így kell véget érnie. Jó érzéseim vannak, kezdenek összeállni a dolgok, és lassan értelmet nyer minden” – osztotta meg a gondolatait a Red Bull Bulletinnek adott nyilatkozatában.
Noha Ricciardo már a Brit Nagydíjat követő Pirelli-teszt keretein belül elfoglalhatja a Red Bull volánját, nincs túl nagy valószínűsége annak, hogy a „vörös bikák” színeiben térhet vissza állandó versenyzőként a rajtrácsra. Max Verstappen szerződése egészen 2028 végéig szól, és a csapattárs, Sergio Pérez helye is biztosított 2024 végéig – legalábbis papíron.
MÁJUS 26., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 13.30–14.30 | |||||
2. szabadedzés: 17.00–18.00 | |||||
MÁJUS 27., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 12.30–13.30 | |||||
Időmérő: 16.00–17.00 | |||||
MÁJUS 28., VASÁRNAP | |||||
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Június 4., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||||
Június 18., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | ||||
Július 2., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg |
Bár nemrég szárnyra kaptak olyan híresztelések, hogy a két versenyző kapcsolata a 2022-es Brazil GP-n történtek óta még inkább elhidegült, és ha szorosabbá válna a házon belüli csata, vagy esetleg a mexikói tényleges fenyegetést jelentene a hollandra, akkor az osztrák alakulat számára az lenne a jó megoldás, ha megválna tőle, az vitathatatlan, hogy az eddigi teljesítménye alapján Pérez tud a leginkább helytállni Verstappen márkatársaként Ricciardo távozása óta.
A Red Bull-ülés kétségtelenül kecsegtető lehet az ausztrál számára, viszont ahhoz, hogy egyáltalán szemernyi lehetősége nyíljon rá, az kellene, hogy a két versenyző között nagyon elmérgesedjen a viszony, vagy Pérez a várakozásokon alul teljesítsen az év hátralévő részében.
A Red Bull mellett a Mercedes, a Ferrari, illetve az Aston Martin tud még versenyképes opciót jelenteni Ricciardo számára, azonban a három istálló közül az utóbbi kettőnél nem várható üresedés, és az „ezüstnyilaknál” sem ő lenne az első számú befutó abban az esetben, ha Lewis Hamilton végül a távozás mellett döntene.
Bár a brit többször is egyértelművé tette, egyelőre nem gondolkodik a visszavonuláson, és a Mercedesszel képzeli el a folytatást, a Daily Mail több elismert brit és olasz forrásra hivatkozva nemrég arról számolt be, hogy a Ferrari elnöke, John Elkann megkörnyékezte a versenyzőt, és 40 millió fontos ajánlatot tett neki annak ellenére is, hogy pilótái a 2024-es évre érvényes szerződéssel rendelkeznek.
Olasz sajtóinformációk szerint a forgatókönyvek között szerepel egy esetleges helycsere Hamilton és Leclerc között, illetve az is, hogy a brit a monacói versenyző mellé érkezik Maranellóba, aminek következményeként a csapattársától sokszor elmaradó Carlos Sainz Jr. maradna ülés nélkül.
Noha utóbbi esetben tehát felszabadulna egy hely a Mercedesnél, a mclarenes Lando Norris neve mindenképpen Ricciardóé előtt szerepelne a listán, ráadásul a távozás körülményeit figyelembe véve a konstruktőri tabellán az ötödik és a hatodik pozíciót elfoglaló McLarenhez és Alpine-hoz sincs nagyon visszaút a számára (igaz, utóbbi istálló adott esetben még befutó is lehet, ám ehhez elsősorban az kell, hogy Pierre Gasly és Esteban Ocon között nagyon megromoljon a kapcsolat), így kijelenthető, rendkívül kevés esély van rá, hogy az ausztrál lehetőséget kap egy jelenleg versenyképes istállónál, vagyis mindenképp szét kell néznie a mezőny hátsó felében is.
Ricciardót nemrég szóba hozták az AlphaTaurival is, és egyes sajtóhírek arról szóltak, az ausztrál akár már Spanyolország után visszatérhet a mezőnybe, ha az egyelőre szenvedő Nyck de Vries nem mutat biztató jeleket a következő versenyeken. A tanácsadó, Helmut Marko azonban igyekezett lehűteni a kedélyeket, és reálisan nézve egyik fél szempontjából sem lenne értelemszerű egy ilyen lépés, hiszen a faenzaiak kifejezetten rossz formában vannak, és az ausztrál esetleges érkezése a fiatal Liam Lawson elöl venné el a lehetőséget.
Az ausztrál számára tehát három lehetséges út maradt: az Alfa Romeo, a Haas és a Williams. Ami a grove-iakat illeti, már tavaly is előkerült Ricciardo neve, ám a patinás istálló Logan Sargeantet szerződtette Alexander Albon mellé. Az amerikai újonc nagy valószínűség szerint kap még időt a bizonyításra, és az sem tűnik reálisnak, hogy az ausztrál pont az utolsó helyen álló csapathoz vágyakozna.
A Williams mellett a Haas is lehetséges opcióként szerepelt az előző évben, a csapatfőnök, Günther Steiner ráadásul már az idén is utalt rá, szívesen adna ülést Ricciardónak. Az amerikai gárda pillanatnyilag 8 megszerzett ponttal a hetedik helyet foglalja el csapatbajnoki tabellán, és már többször is villantott az elmúlt években, ami még a mezőny első felébe vágyó ausztrált is elgondolkodtathatja.
A Haashoz hasonlóan az Alfa Romeo is megfontolandó lehetőséget jelenthet, hiszen az Audi érkezése ígéretes jövőképet vetít előre, ugyanakkor erősen kérdéses, lenne-e hely Ricciardo számára. Valtteri Bottas már nemegyszer kifejezte maradási szándékát, és a finn teljesítményét tekintve a csapat is elégedett lehet, így nagy esély van a közös folytatásra. Ami Csou Kuan-jüt illeti, egyelőre nem biztosított a helye a következő idényre, és nem egyértelmű, hogy az olasz-svájci alakulat vele képzeli-e el a jövőt.
Ha a kínainak távoznia kellene Ricciardo neve előkelő helyen szerepelne a listán: az alakulat két tapasztalt versenyzővel vághatna neki az új korszaknak, és az ausztrál szempontjából is kifizetődő lehet hosszú távon, ha belevág a projektbe.