Meglepő pole pozíciója ellenére Lewis Hamiltonnak hamar le kellett mondania arról, hogy kilencedik győzelmét arassa a Hungaroringen. A Mercedes versenyzőjének rajta közel sem sikerült tökéletesen, de elmondása szerint amúgy sem volt nagy esélye a végső diadalra.
„Azt csináltam, amit elterveztem, aztán egyszer csak kipörögtek a kerekeim, és megtámadtak a kettes kanyarba menet – emlékezett vissza a hétszeres világbajnok. – Végső soron mindez nem számít, mert nem lett volna meg a kellő sebességem ahhoz, hogy magam mögött tartsam a többieket. A futam egyetlen körében sem volt élvezetes vezetni autót, egyszerűen nem éreztem jónak ma. Valamiért visszaesett a tempónk, és ez nem változott a futam végéig. A hajrában tudtam, hogy úgysem tudom elkapni Sergiót, mert egyszerűen túl gyorsak a Red Bullok ahhoz, hogy meg lehessen őket előzni. A tegnapi egy jó nap volt, és ezt elkönyveljük pozitívumként, de messze vagyunk még attól, hogy futamot tudjunk nyerni.”
JÚLIUS 21., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:38.795 | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:17.686 | |||||
JÚLIUS 22., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.811 | |||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:16.609 | |||||
JÚLIUS 23., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Pérez | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 30., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
Augusztus 27., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
Szeptember 3. 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
Charles Leclerc sem élete futamán van túl, s bár a Ferrari a hétvége elején biztató jeleket adott a tempóját illetően, a versenyen nem sok esélye volt a Red Bull és a többi rivális ellen. Ráadásul Leclerc helyzetén egy-két hiba sem segített.
„Az első kerékcserém elég lassan sikerült, utána pedig öt másodperces időbüntetést kaptam, amiért túl gyorsan mentem a bokszutcában, szóval ez egy újabb nehéz hétvége volt – vélekedik a monacói. – Összességében frusztráló, mert úgy érzem, hogy az eredmény sokkal rosszabbnak tűnik, mint amilyennek én éreztem a versenyt. Rossz, amikor azt érzed, hogy jó munkát végzel az autóval, mégsem veszi észre senki, viszont amikor nem vagy elég jó, arra mindenki felfigyel.”
Akár dobogóra is állhatott volna a Magyar Nagydíj végén Oscar Piastri, végül azonban meg kellett elégednie az ötödik pozícióval. Mint a futam után kiderült, sérült padlólemeze is nehezítette az ausztrál újonc dolgát, ám Piastri szerint más tényező is rettentően hátráltatta.
„A gumik szemcsésedése kikészített ma – árulta el a McLaren-pilóta. – Nem vagyok benne biztos, miért volt ennyire rossz, szóval ezt még ki kell derítenünk. Ez egyike a kevés versenynek, amikor ezzel szenvedtem, és emiatt többször kellett kereket cserélnem. A nem túl rossz versenyem kulcsa az volt, hogy megkönnyítettem a saját dolgom, amikor jól sikerült az első etapom, utána azonban minden bonyolultabbá vált.”
Két évvel ezelőtt élete első (és eddig egyetlen) futamgyőzelmét aratta Esteban Ocon a Hungaroringen, az idei versenyhétvégét azonban biztosan nem fogja legszebb emlékei között őrizni. A francia versenyző futama csupán egy körig tartott, ráadásul a rajt után elszenvedett balesete – amelynek kiváltója Csou Kuan-jü volt – még annál is nagyobb volt, mint amilyennel kívülről látszott.
„Kilöktek az egyes kanyarban, ami mögött az állt, hogy Csou hibázott kicsivel hátrébb – ecsetelte Ocon. – Nagy volt a becsapódás, három vagy négy métert csúsztam a hátsó kerekeken, majd amikor földet értem, ismét megütöttem magam. Az ülésem két külön darabra tört, ami megmutatja, mekkora volt a baleset. Ezután sajnos mindkét autónk kiszállt a versenyből, de ezzel jár, ha a mezőny hátsó felében versenyzünk. A versenyzők ilyenkor nagyobb kockázatot vállalnak, de tisztában voltunk ezzel, és végül meg is láttuk a kárát. Jövő héten újabb verseny jön, de ez jó, mert így hamar elfelejthetjük ezt a hétvégét.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | – | |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 33.731 mp h. | |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 37.603 mp h. | |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 39.134 mp h. | |
5. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:02.572 p h. | |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:05.825 p h. | |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:10.317 p h. | |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:11.073 p h. | |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:15.709 p h. | |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
12. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
14. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
18. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 3 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 2 | feladta | |
Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1 | feladta |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 9 | 11 | 12 | 6 | 281 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 6 | 11 | 2 | 171 |
3. | Fernando Alonso | – | 6 | 12 | – | 139 |
4. | Lewis Hamilton | – | 4 | 11 | 1 | 133 |
5. | George Russell | – | 1 | 10 | 1 | 90 |
6. | Carlos Sainz | – | – | 11 | – | 87 |
7. | Charles Leclerc | – | 2 | 8 | – | 80 |
8. | Lando Norris | – | 2 | 6 | – | 60 |
9. | Lance Stroll | – | – | 8 | – | 45 |
10. | Esteban Ocon | – | 1 | 6 | – | 31 |
11. | Oscar Piastri | – | – | 4 | – | 27 |
12. | Pierre Gasly | – | – | 6 | – | 16 |
13. | Alexander Albon | – | – | 3 | – | 11 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | – | 9 |
15. | Valtteri Bottas | – | – | 2 | – | 5 |
16. | Csou Kuan-jü | – | – | 2 | – | 4 |
17. | Cunoda Juki | – | – | 2 | – | 2 |
18. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | – | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 452 |
2. | Mercedes | 223 |
3. | Aston Martin-Mercedes | 184 |
4. | Ferrari | 167 |
5. | McLaren-Mercedes | 87 |
6. | Alpine-Renault | 47 |
7. | Williams-Mercedes | 11 |
8. | Haas-Ferrari | 11 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 9 |
10. | AlphaTauri-Honda | 2 |