Az első szabadedzést szinte teljes egészében elmosta az eső Mogyoródon, míg a száraz pályán lezajló másodikon a változékony időjárás, a most hétvégén debütáló új időmérős formátum, illetve a megreformált gumileosztás rendezte át a csapatok szokásos felkészülési tervét, így a pénteki eredményekből nem lehetett messzemenő következtetéseket levonni.
JÚLIUS 21., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:38.795 | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:17.686 | |||||
JÚLIUS 22., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.811 | |||||
Időmérő: 16.00–17.00 | |||||
JÚLIUS 23., VASÁRNAP | |||||
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 30., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
Augusztus 27., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
Szeptember 3. 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
Charles Leclerc az élen, míg a vb-éllovas Max Verstappen, illetve a Pirelli változtatásait bíráló Lewis Hamilton az utolsó két helyen zárt, szóval érdekes utolsó gyakorlás várt a mezőnyre a napsütéses Hungaroringen.
Noha a körülmények ideálisak voltak, a csökkentett gumimennyiség ezúttal is éreztette a hatását, hiszen negyedóra elteltével öt versenyző, köztük a McLaren kettőse még mért körrel sem rendelkezett, ráadásul többen hosszabb etapokkal folytatták a felkészülést a vasárnapi futamra, így a lágy keverék sokáig elő sem került az élcsapatoknál.
Az első próbálkozásokat követően a vb-éllovas Verstappen 1:18.478-as körrel állt az időlista élén, a Red Bull-os előnye 8 század volt az első tréningen autót törő márkatárs, Sergio Pérez előtt, míg harmadik helyen a tavalyelőtti győztes Esteban Ocon érkezett bő 8 tizedes hátránnyal.
Félidőben továbbra is „vörös bikák” hollandja vezetett, mögötte azonban eléggé átalakult a sorrend. A második helyreValtteri Bottas zárkózott fel 11 ezredes lemaradással, majd Csou Kuan-jü, Lando Norris és Pérez tette teljessé az első ötös sorát, miközben Lewis Hamilton a tizedik, George Russell a tizennegyedik, Charles Leclerc a tizenhatodik, míg Carlos Sainz Jr. a huszadik, vagyis az utolsó pozícióban foglalt helyet.
A nagycsapatok pilótái közül elsőként a pályafutása első sikerét pont Magyarországon arató Fernando Alonso futott igazán gyors kört a piros oldalfestésű Pirelliken, a kétszeres vb-első 1:18.350-nél állította meg a stoppert, amivel el is foglalta az első pozíciót. Előnye azonban nem volt számottevő a korábban közepesen próbálkozó Verstappen előtt, ráadásul nem sokkal később az eggyel keményebb gumikon futó Norris is gyorsabbnak bizonyult nála.
A McLaren britje 268 ezreddel előzte meg az Aston Martin spanyolját, ami mindenképpen biztató képet mutatott a wokingiak tempójáról egy olyan aszfaltcsíkon, amely az előzetes várakozásaik szerint nem is igazán fekszik az autójuknak.
A Mercedes és a Red Bull negyedórával a vége előtt döntött úgy, hogy eljött az ideje a lágy gumis próbálkozásoknak: Hamilton 1:17.811-es körrel vette át a vezetést, és bizonyult 250 ezreddel gyorsabbnak Verstappennél. A brit, holland kettős mögé Pérez sorolt be további 13 ezredes hátránnyal, míg Russell csak Norris és Alonso mögé tudott felzárkózni.
A legtovább a Ferrari várt, Leclerc és Sainz ugyanis mindössze hat perccel a vége előtt teljesítette a gyors körét a lágy keveréken. A monacói a hetedik, míg a spanyol a nyolcadik helyre lépett előre – a Scuderia hátránya négy tized körül mozgott azon a pályán, amelyen előzetesen azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a pole pozícióért és a győzelemért is harcba száll.
A folytatásban már nem történt változás az élen: a Magyarországon csúcstartó Hamilton hangolhat az első helyen az időmérőre. A hétszeres világbajnokot Verstappen vezérletével a Red Bull duója követte, majd Hülkenberg, Norris, Russell, Leclerc, Sainz, Alonso és Bottas tette teljessé az első tízest.
A visszatérő Daniel RIcciardo a tizennyolcadik lett, míg a csapattársa, Cunoda Juki az utolsó helyen zárt.
Folytatás 16 órakor az időmérővel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:17.811 | átlag: 202.691 km/ó | 20 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:18.061 | 0.250 mp h. | 23 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:18.067 | 0.256 | 25 |
4. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:18.077 | 0.266 | 21 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.082 | 0.271 | 19 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:18.119 | 0.308 | 22 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:18.190 | 0.379 | 28 |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:18.234 | 0.423 | 29 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:18.350 | 0.539 | 20 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.489 | 0.678 | 24 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:18.536 | 0.725 | 20 |
12. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.544 | 0.733 | 23 |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:18.592 | 0.781 | 17 |
14. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:18.598 | 0.787 | 19 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:18.649 | 0.838 | 26 |
16. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:18.776 | 0.965 | 22 |
17. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:18.814 | 1.003 | 16 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 1:18.828 | 1.017 | 28 |
19. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:18.979 | 1.168 | 22 |
20. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:19.156 | 1.345 | 29 |