Minden idők egyik legemlékezetesebb Magyar Nagydíja volt a 2021-es, amelyen az időjárás és egy rajtbaleset óriási káoszt okozott. Ennek köszönhetően meglepetésre Esteban Ocon került a mezőny élére, és mivel az akkori favoritoknak hátulról kellett előretörniük, sikerült is megőriznie a vezetést, és megnyerte élete első F1-es futamát. A francia versenyző ráadásul a bajnokság egyik legszebb trófeáját, a herendit kapta, amelyhez egészen eddig a hétig hozzá sem mert nyúlni.
„Vicces, hogy épp most hozza szóba a témát, mert pont két nappal ezelőtt vettem ki a dobozából– mondta Ocon a Nemzeti Sport felvetésére a Hungaroringen. –Kiemelt helyre tettem ki otthonom középpontjában, mostantól ott lesz kiállítva. Egyébként nagyon jó ünnepséget rendeztünk akkor a teljes csapattal. Még létezett a buborékrendszer a Covid miatt, de lefoglaltunk egy nagyon jó helyet Budapesten, ahol igazán jól éreztük magunkat. Megfizethetetlen élmény volt látni az őszinte örömöt mindenki arcán.”
„Természetesen nagyon szép emlékeket őrzök arról a hétvégéről, az karrierem eddigi csúcspontja, de egyébként Magyarország a győzelmem előtt is különleges volt számomra. A Hungaroring az egyik, ha nem a kedvenc pályám Szuzukával együtt. A mai napig emlékszem, micsoda támogatást kaptam a helyiektől, amikor először itt versenyeztem még a Formula-Renault alsóbb kategóriáiban. Imádom a kanyarok kombinációit a pályán, ahol mindig különleges verseny kerekedik. Nagyon szórakoztató akár csak egy kört is megtenni."
Az Alpine 26 éves versenyzője egyébként tényleg a kezdetektől fogva dicséri a Hungaroringet, tehát nem csupán illedelmességből, vagy azért beszél elismerően a mogyoródi pályáról, mert rajta aratta első győzelmét. Amikor megkérdeztük tőle, miért szereti ennyire ezt a szokatlan karakterisztikájú, kanyargós aszfaltcsíkot, csillogó szemmel kezdte sorolni a pozitívumokat:
„A legnagyobb kihívást, a hatos-hetes-nyolcas-kilences kanyart összekötő szakasz jelenti. Kompromisszumot kell hozni az egyikben azért, hogy gyors legyél a másikban. Ez az, amit igazán szeretek ebben a pályában: kigondolni, mennyire kell negatívan befolyásolni bizonyos részeket ahhoz, hogy utána a maximumot érd el. Itt nem úgy megy, hogy átszáguldasz az első kanyaron, aztán simán jöhet a többi. Ha elrontod az elején, a köridődnek lőttek. Ezt szeretem a Hungaroringben és Szuzukában is – ezért ez a két kedvenc pályám.”
Az erőviszonyokat tekintve idén hasonló csodának kellene történnie az újabb győzelemhez, de hát két évvel ezelőtt sem számított senki Ocon sikerére, mégis megtörtént. A francia versenyző szavaiból ugyanakkor egyértelműen érződik, ezúttal jóval kevesebbel is beérné:
„Nem szabad nyomást helyeznünk magunkra, ugyanúgy kell dolgoznunk tovább, ahogy eddig tettük. Ez a pálya elvileg jobban fekszik az autónknak, mint a korábbi helyszíneken. Tavaly már az új generációs autóval értük el az ötödik rajthelyezést, és végig versenyképesek voltunk a hétvégén, szóval megpróbáljuk megismételni ezt.”