A nyolc éven keresztül egyeduralkodó Mercedes jelentős hátrányban vágott neki a 2022-ben érvénybe lépő szabályváltoztatásoknak, és az azóta hibásnak elkönyvelt autókoncepcióját az idei évre is áthozta. Az előző évet a harmadik helyen záró „ezüstnyilak" negyedik erőként kezdték a mostani bajnokságot, ám lépésről lépésre közeledtek a riválisokhoz, és jelenleg a konstruktőri tabella második pozíciójában állnak. A német istálló 51 ponttal előzi meg az idényt remek formában nyitó Aston Martint, míg a Ferrari további egy ponttal marad el tőle, így sikerült némi előnyt kiépítenie a vetélytársak előtt.
AUGUSZTUS 25., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 12.30–13.30 | ||||||
2. szabadedzés: 16.00–17.00 | ||||||
AUGUSZTUS 26., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||||
AUGUSZTUS 27., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja: 15.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 3., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | |||||
Szeptember 17., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | |||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka |
A Mercedes technikai igazgatója, James Allison a jelenlegi második pozíció megtartását tűzte ki csapata egyik fő céljául a fennmaradó tíz nagydíjra. „Az év kezdetén a negyedik erő voltunk, és eléggé frusztráló volt látni, hogy kikapunk a partnercsapatunktól. A Ferrari is előttünk járt. Apránként haladva azonban megelőztük őket."
„Ebben minden közrejátszott: a stratégia, a tervezés, a megbízhatóság, a gyártás, illetve a versenyzők, akik képesek voltak kihasználni lehetőségeket, és pontokat kovácsolni belőlük. A konstruktőri második hely megtartása igenis fontos számunkra, főleg az idény második felében, amikor a fókusz a W15-ösre tolódik el" – jelentette ki a szakember, aki érdekes bepillantást adott arról, hogy a 2021-ben bevezetett költséghatár milyen hatással van az autó fejlesztésére, valamint miért lassítja a felzárkózást.
„Ha belegondolunk, a teljesítmény főként a szélcsatornából ered, és a szélcsatornában alkalmazott modell mindig előrébb jár, mint az autó. Van egy időbeni csúszás aközött, amit a kocsin látunk, és amit a szélcsatornában csinálunk, ennek mértéke azon múlik, milyen gyorsan tudjuk a tervezőirodába juttatni az elemet, és hogyan tudod azt legyártani. A költséghatár előtti időszakban tulajdonképpen kétnaponta kipróbálhattál dolgokat a szélcsatornában, ami után ádáz tervezés és építés következett. Ez azt jelentette, hogy mindössze néhány hetes időbeli eltolódás volt aközött, amit a szélcsatornában és a pályán láttunk."
„Manapság viszont két-három nagyobb fejlesztési csomagot engedhetsz meg magadnak az év során, és ezek között csak foltozgatni tudsz. Ahelyett, hogy azonnal a gyárba mész, amint találtál valamit, most találunk valamit, találunk valamit, találunk valamit, mire eljutunk oda, hogy azt mondjuk, »oké, ez már elég nagy ahhoz, hogy legyen belőle egy csomag, amit megengedhetünk magunknak. Megcsináljuk, és feltesszük a kocsira.« Ez azt eredményezi, hogy sokkal nagyobb a késés a szélcsatornán és a pályán látottak között."
„Mindez nem változtat a fejlődés sebességén, hiszen az mindig ugyanaz. De a gép ritkábban éri utol a szélcsatornát, és jóval nagyobb a csúszás. Ilyen hatással van ez ránk" – tette hozzá.