Noha az elmúlt napokban olyan híresztelések jelentek meg, hogy szponzorgondok miatt veszélybe kerülhet Csou Kuan-jü ülése, az Alfa Romeo a Szingapúri Nagydíj csütörtöki sajtónapján hivatalosan megerősítette a versenyző maradását. A Formula–1 történetének első kínai pilótája 2022-ben mutatkozott be az olasz-svájci csapat színeiben Valtteri Bottas csapattársaként.
SZEPTEMBER 15., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||||
2. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||||
SZEPTEMBER 16., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||||
SZEPTEMBER 17., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (62 kör, 305.54 km) rajtja: 14.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | |||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl | |||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
A finn kontraktusa eredetileg is 2024 végéig szólt, és most Csou hosszabbításával biztossá vált, hogy a következő évben is marad a pilótapáros.
„Mindig nagyszerű érzés, amikor szerződést kötsz a csapattal, főleg úgy, hogy tudom, mi készülődik. Büszke vagyok arra, hogy az Alfa Romeo tagja lehetek, és hálás vagyok a bizalomért. Az első naptól kezdve rendkívül keményen dolgoztam, és hihetetlen motivációt érzek, hogy minden egyes nap így tegyek."
„Nagyon jó kapcsolatot ápolok Valtterivel, és szorosan együttműködünk, hogy mindenkit előrébb vigyünk. Emellett nagyon izgatott vagyok, hogy végre lehetőségem lesz a csapattal Kínában versenyezni, hazai közönség előtt. Nagy pillanat lesz, és büszkévé tesz, hogy megoszthatom ezt azokkal, akik támogatnak” – utalt a pilóta arra, hogy a koronavírus-járvány miatti korlátozások az elmúlt években meghiúsították a futamrendezést Shanghajban.
A csapat Csou hosszabbítása mellett azt is megerősítette, hogy Théo Pourchaire marad a tartalék versenyző.
Az Alfa Romeo bejelentése után már csak három kiadó hely maradt a 2024-es rajtrácsra: az AlphaTauri még nem pontosította a jövő évi pilótapárosát, illetve a Williamsnél sem tekinthető egyelőre biztosnak Logan Sargeant maradása.
rajtszám | név (nemzetiség) | csapat | motor |
1 | Max VERSTAPPEN (holland) | Red Bull | Honda RBPT |
11 | Sergio PÉREZ (mexikói) | Red Bull | Honda RBPT |
44 | Lewis HAMILTON (brit) | Mercedes | Mercedes |
63 | George RUSSELL (brit) | Mercedes | Mercedes |
55 | Carlos SAINZ Jr. (spanyol) | Ferrari | Ferrari |
16 | Charles LECLERC (monacói) | Ferrari | Ferrari |
14 | Fernando ALONSO (spanyol) | Aston Martin | Mercedes |
18 | Lance STROLL (kanadai) | Aston Martin | Mercedes |
23 | Alexander ALBON (thaiföldi) | Williams | Mercedes |
? | Williams | Mercedes | |
10 | Pierre GASLY (francia) | Alpine | Renault |
31 | Esteban OCON (francia) | Alpine | Renault |
? | AlphaTauri (?) | Honda RBPT | |
? | AlphaTauri (?) | Honda RBPT | |
20 | Kevin MAGNUSSEN (dán) | Haas | Ferrari |
27 | Nico HÜLKENBERG (német) | Haas | Ferrari |
81 | Oscar PIASTRI (ausztrál) | McLaren | Renault |
4 | Lando NORRIS (brit) | McLaren | Renault |
77 | Valtteri BOTTAS (finn) | Alfa Romeo | Ferrari |
24 | CSOU Kuan-jü (kínai) | Alfa Romeo | Ferrari |