Carlos Sainz Jr. révén a Ferrari hazai pályán szerzett pole pozíciót, így az előző évhez hasonlóan idén is egy piros autó várhatta az élről a piros lámpák kialvását a tomboló tifosók előtt Monzában. A spanyol versenyző mellől az egyéni vb-összetettet toronymagasan vezető és zsinórban az új rekordot jelentő tizedik győzelmére készülő Max Verstappen rugaszkodhatott el, míg a második sorban az első ferraris évében Olaszországban diadalmaskodó Charles Leclerc, valamint George Russell foglalhatott helyet.
SZEPTEMBER 1., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:22.657 | ||||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:21.355 | ||||||
SZEPTEMBER 2., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 1. Sainz 1:20.912 | ||||||
Időmérő: 1. Sainz 1:20.294 | ||||||
SZEPTEMBER 3., VASÁRNAP | ||||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Pérez, 3. Sainz | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 17., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | |||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | |||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl |
Sergio Pérez az ötödik, Lewis Hamilton a nyolcadik rajtkockából vághatott neki a versenynek, melynek legnagyobb kérdése az volt, megszakad-e a Red Bull és/vagy Verstappen sikerszériája.
Ami a stratégiát illeti, mindössze három versenyző, Hamilton, Valtteri Bottas, illetve Kevin Magnussen indult kemény gumin, míg a többiek a közepes keverék mellett tették le voksukat.
A rajtot az eredetileg tervezetthez képest húsz perccel el kellett halasztani, mivel Cunodai Juki előtt már a felvezető körben megadta magát az AlphaTauri, és a leparkolt autó mentése nem fejeződött be az újabb kör végéig. A japán az erőforrás meghibásodása miatt nem tudott elindulni az 51 körösre rövidülő futamon.
Sainz jól rugaszkodott el, sikerült megtartania a vezetést, mögötte változatlan sorrendben érkezett az első ötös. Bár Alexander Albon a startnál elvesztett egy pozíciót, a második körben visszaelőzte Oscar Piastrit, nem úgy, mint a visszaeső Hamilton és Fernando Alonso. A mercedeses a kilencedik, az Aston Martin spanyolja a tizenegyedik helyre szorult vissza.
Az első hármas meglehetősen közel maradt egymáshoz, a hetedik körben mindössze 1.4 másodperc választotta el egymástól az első Sainzot, illetve a harmadik Leclerc-t, és a trióra rövidesen elkezdett visszakapaszkodni a negyedik helyért küzdő Russell és Pérez is. Az élen harcoló trió között tíz kör elteltével kevesebb mint egy másodperc volt a különbség: Verstappen folyamatosan ott ólálkodott Sainz mögött, de nem igazán tudott fogást találni az egyenesben nagy tempót diktáló Ferrarin. A hollandhoz hasonlóan a csapattárs, Pérez is küszködött, a mexikói Russell Mercedese mögé ragadt be.
A nagy nyomást a 15. körig bírta Sainz, ugyanis akkor elfékezett az 1-es kanyarnál. Verstappen kapva-kapott a lehetőségen, és sikeres offenzívát indított a spanyol ellen, majd átvette a vezetést. A címvédő ezt követően hamar ellépett az egymást szorosan követő Sainz és Leclerc előtt, mögöttük Pérez előzte meg Russellt, és kezdte meg a felzárkózás. Huszonöt kör elteltével a keményen rajtoló Hamilton kivételével valamennyi versenyző túl volt az első kerékcserén: a hétszeres világbajnok ekkor másodikként haladt az élre visszaálló Verstappen mögött, majd Sainz, Leclerc és Pérez egészítette ki az első ötöst. A hatodik Russell öt másodperces időbüntetésben részesült, mivel a kiállása után úgy előzte meg Esteban Ocont, hogy közben kiszélesítette a pályát.
Hamilton a 28. körben szánta el magát az egyetlen cseréjére, amit követően, bár Alonso mögött tért vissza, rövidesen maga mögé utasította korábbi márkatársát, és megkezdte a visszakapaszkodást az előtte haladó McLarenekre. Noha Pérez viszonylag hamar felért a spanyol vetélytárs mögé, hosszú körökön keresztül nem tudott elmenni a szerinte néha szabálytalan eszközökkel is védekező Sainz mellett, míg hátrébb Hamilton keveredett csatába Piastrival, és kapott 5 másodperces időbüntetést.
A hétszeres bajnok ugyanis összeért az ausztrállal, akinek olyan mértékben sérült az első vezetőszárnya, hogy ki kellett állnia a bokszba is. Piastri az esetet követően nem tudta már visszaverekedni magát a pontzónába, viszont Hamilton Norrist, majd Albont is maga mögé tudta utasítani, ráadásul akkora előnyre tett szert, hogy nem bukott pozíciót a büntetése ellenére sem.
Bár Verstappen elhúzott az élen, mögötte nagy csata zajlott a másik két dobogós helyért: Pérez többszöri nekirugaszkodás után a 46. körben tudott elmenni Sainz mellett, akit Leclerc kezdett el támadni. A két ferraris az utolsó méterekig harcolt a pódium alsó fokáért, ám nem történt pozíciócsere.
Verstappen magabiztosan szerezte meg idénybeli 12., egymás utáni tizedik győzelmét, amivel megdöntötte a zsinórban aratott legtöbb siker rekordját. A kettős Red Bull-sikert Pérez tette teljessé, majd Sainz, Leclerc, illetve Russell egészítette ki az első ötöst. A hatodik Hamilton lett, mögötte Albon szelte át a célvonalat, a pontszerzők sorát pedig Norris, Alonso, illetve Valtteri Bottas tette teljessé.
A Daniel Ricciardót helyettesítő Liam Lawson a 11. helyen ért célba, Piastri a 12. lett. Bár utóbbi jegyezte a leggyorsabb kört, mivel nem zárt a top 10-ben, nem osztottak pluszpontot Monzában.
Az el sem rajtoló Cunoda mellett Esteban Ocon nem fejezte be a versenyt.
Folytatás két hét múlva a Szingapúri Nagydíjjal.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | - | |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 6.064 mp h. | |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 11.193 mp h. | |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 11.377 mp h. | |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 23.028 mp h. | |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 42.679 mp h. | |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 45.106 mp h. | |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 45.449 mp h. | |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 46.294 mp h. | |
10. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:04.056 p h. | |
11. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda | 1:10.638 p h. | |
12. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:13.074 p h. | |
13. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:18.557 p h. | |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.164 p h. | |
15. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:22.510 p h. | |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:27.266 p h. | |
17. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 39 | feladta | |
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 0 | nem indult |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 12 | 14 | 14 | 7 | 364 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 13 | 2 | 219 |
3. | Fernando Alonso | – | 7 | 14 | 1 | 170 |
4. | Lewis Hamilton | – | 4 | 14 | 2 | 164 |
5. | Carlos Sainz | – | 1 | 12 | – | 117 |
6. | Charles Leclerc | – | 3 | 9 | – | 111 |
7. | George Russell | – | 1 | 11 | 1 | 109 |
8. | Lando Norris | – | 2 | 10 | – | 79 |
9. | Lance Stroll | – | – | 9 | – | 47 |
10. | Pierre Gasly | – | 1 | 8 | – | 37 |
11. | Esteban Ocon | – | 1 | 8 | – | 36 |
12. | Oscar Piastri | – | – | 6 | 1 | 36 |
13. | Alexander Albon | – | – | 5 | – | 21 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | – | 9 |
15. | Valtteri Bottas | – | – | 3 | – | 6 |
16. | Csou Kuan-jü | – | – | 2 | – | 4 |
17. | Cunoda Juki | – | – | 3 | – | 3 |
18. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | – | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 583 |
2. | Mercedes | 273 |
3. | Ferrari | 228 |
4. | Aston Martin-Mercedes | 217 |
5. | McLaren-Mercedes | 115 |
6. | Alpine-Renault | 73 |
7. | Williams-Mercedes | 21 |
8. | Haas-Ferrari | 11 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 10 |
10. | AlphaTauri-Honda | 3 |