Carlos Sainz Jr. Monza után Szingapúrban is pole pozíciót szerzett, és pályafutása során először végig vezetett egy versenyt, aminek révén – amellett, hogy megszakította a Red Bull példátlan győzelmi sorozatát – csapata, a Ferrari a 2022-es Osztrák Nagydíj után képviseltethette magát a dobogó felső fokán. Noha a spanyol végig az irányítása alatt tartotta a futamot, a hajrában különösen nagy nyomás nehezedett rá, hiszen a Mercedes-versenyzők a kettős győzelem reményében választott alternatív stratégiának köszönhetően nagy tempóban közeledtek rá, valamint Lando Norrisra.
SZEPTEMBER 15., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:33.350 | ||||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.120 | ||||||
SZEPTEMBER 16., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.065 | ||||||
Időmérő: 1. Sainz 1:30.984 | ||||||
SZEPTEMBER 17., VASÁRNAP | ||||||
A verseny: 1. Sainz, 2. Norris, 3. Hamilton | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | |||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl | |||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
A Scuderia versenyzője tudta, kulcsfontosságú, hogy közvetlen maga mögött tartsa a mclarenst, hiszen máskülönben az „ezüstnyilak" mindkettejüket levadásszák. Sainz pontosan ezért vállalta a kockázatot, és igyekezett DRS-sel segíteni a korábbi márkatársát, akinek így sikerült megvédenie a második pozícióját, s egyúttal bebiztosította az ő győzelmét is.
„Nagyon nehéz volt a futam előtt eldönteni, hogy meglesz-e a versenytempónk a győzelemhez, de úgy éreztem, hogy ha nem is lesz meg, akkor is a különbségek, a tempó és a gumik beosztásával teremthetek magamnak esélyt a sikerre. A biztonsági autó miatt korábban álltunk ki kerékcserére, mint szerettem volna, és tudtam, hogy hosszú etap vár rám a kemény gumikon. Magam mögött kellett tartanom George-ot (Russell), és folyamatosan lassítanom kellett őt, hogy ne adjak neki lehetőséget a biztonsági autónál vagy a közepes keverékre váltásra, és ez tökéletesen működött" – magyarázta, majd kitért arra is, eleinte a Mercedes stratégiaváltása sem ijesztette meg.
„Eleinte nem voltam ideges, mert úgy éreztem, elegendő tartalékom van ahhoz, hogy megnyomjam az utolsó tíz-tizenöt kört. Azonban amint emeltem a tempón, éreztem, hogy kopnak a gumik. Lando és én is sokat csúszkáltunk, és eléggé meglepett, a Mercedesek milyen gyorsan megelőzték Charles-t (Leclerc), és ledolgozták a hátrányukat Landóval és velem szemben. Ez volt az a pont, amikor tudatosult bennem, hogy nem lesz könnyű a vége, és igazi küzdelem lesz az utolsó öt-hat kör. Mindez arra sarkallt, hogy kicsit változtassak a stratégiámon. Pimasz DRS-löketet kellett adnom Landónak, ami mindkettőnket segített abban, hogy magunk mögött tartsuk a Mercedeseket, és megszerezzem a győzelmet a Ferrari számára, ami nagyszerű érzés."
Sainz tudta, hogy nagy kockázatot vállal Norris segítésével, de úgy érezte, ez a legjobb lehetőség arra, hogy megnyerje a futamot. „Egyetlen hibát sem követhettem el, nem csúszhattam meg, hiszen az azt jelentette volna, hogy Landónak előzési lehetőséget biztosítok nyitott hátsó szárnnyal. Egy ponton el kellett határoznom magam, adok-e neki DRS-t, és csak reméltem, hogy ez elég lesz ahhoz, hogy magunk mögött tartsuk a Mercedest."
„Volt egy konkrét kör, amikor Landónak védekeznie kellett a tizenhatos-tizenhetes kanyarban, amit követően nekem le kellett lassítanom az egyes és a hármas kanyar között, hogy újra DRS-t adjak neki. Úgy gondolom, ez a lépés megmentette a versenyemet és Lando második helyét is, mert szerintem, ha nem tettem volna, én is könnyű prédává váltam volna. Ha a Mercedesek megelőzték volna Landót, engem is könnyen maguk mögé utasítottak volna."
„Ezt a taktikát mindig észben tartod az olyan pályákon, mint amilyen a szingapúri, bizonyos helyzetekben ugyanis elég hasznos tud lenni. Noha gondolni rá egyszerű, kivitelezni már egyáltalán nem az, mivel extra nyomást helyezel magadra, és sok kockázat rejlik benne. Az egész arról szól, hogy elkötelezed-e magad amellett, hogy plusznyomást helyezz magadra. Én úgy éreztem, ez az egyetlen lehetőségem arra, hogy megnyerjem a versenyt, és én győzni akartam."
„Amikor 1.3–1.4 másodpercre voltam Lando előtt, miután védekeznie kellett, és lelassítottam az egyes és a hármas kanyar között, csak abban reménykedtem, hogy működni fog, hiszen nagyon rosszul is alakulhatott volna a számomra. Végül működött, és néha egyszerűen bíznod kell az ösztöneidben. Én bíztam benne, és ez az elmúlt két versenyhétvégén ki is fizetődött" – magyarázta a kétszeres futamgyőztes.
A spanyoltól DRS-nyitási lehetőséget kapó Norris bevallotta a leintés után, hogy tudta, nincs értelme annak, hogy offenzívát indítson a ferraris ellen. „Nem volt semmi szükség arra, hogy megpróbáljam megtámadni, hiszen minél jobban támadtam volna, annál kiszolgáltatottabbá váltam volna. Nem lennék dobogón, ha másként teszek. Tisztában voltam vele, hogy George nagy nyomás alatt fog tartani, és védekeznem is kellett. Az, hogy Carlos lelassított, és DRS-t adott nekem, amikor nagyobb lett a hátrányom, elég sokat segített. Úgy hiszem, mindketten okosan játszottunk, hogy ide kerüljünk."