A Red Bull és különösen Max Verstappen a Japán Nagydíj nyitó napján egyértelműsítette, a szingapúri formahanyatlás csak egyszeri kisiklás volt, hiszen mindkét szabadedzést az élen zárta Szuzukában. A holland az első tréningen 626, míg a másodikon 320 ezreddel előzte meg a közvetlen riválisát, s autója láthatóan jól mozgott a legendás aszfaltcsíkon.
SZEPTEMBER 22., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.647 | ||||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.688 | ||||||
SZEPTEMBER 23., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 4.30–5.30 | ||||||
Időmérő: 8.00–9.00 | ||||||
SZEPTEMBER 24., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja: 7.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl | |||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||||
Október 29., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros |
„Nagyon jól érzem magam, már az első körtől fogva élvezetes volt vezetni az autót. Úgy tűnik, erős napot zártunk a rövid és a hosszú etapokat tekintve is. Meglehetősen nagy a gumikopás ezen a pályán, ami vasárnap gondot okozhat, de eddig minden a legnagyobb rendben, jó rajtot vettünk a hétvégén" – kezdte az értékelést az egyéni vb-összetettet 151 ponttal vezető holland.
Verstappen már a csütörtöki sajtótájékoztatón kiemelte, a McLaren lehet az első számú kihívója Szuzukában, ám a pénteki gyakorlásokat alapul véve a Ferrari is nagy fenyegetést jelenthet rá.
„Úgy tűnik, elég szoros mögöttem a helyzet. A Ferrari és a McLaren is közel van, szóval érdemes figyelnünk rájuk. Végső soron azonban magunkra kell összpontosítanunk, és optimizálnunk kell a teljesítményt. Ha sikerül, magabiztos vagyok azt illetően, hogy harcban leszünk a pole pozícióért.”
Míg a kétszeres vb-első mindkét edzést az élen zárta, a csapattársa, Sergio Pérez mind a kétszer több mint egy másodperccel maradt el, és egy 11., valamint egy 9. hellyel kezdte a japán versenyhétvégét.
„Az első szabadedzésen gondom volt a kocsi egyensúlyával, a másodikon ezen próbáltunk javítani, és úgy hiszem, elég jól feltérképeztük, melyik irányba kell elindulnunk. Sokkal jobb a helyzet, mint múlt héten volt, ami mindenképpen pozitívum. Izgatottan várom a kvalifikációt, hiszen elég nagynak tűnik a gumikopás, főleg ha olyan meleg lesz, mint jósolják. Hiszek benne, hogy szombaton és vasárnap is erősek leszünk” – tekintett előre a mexikói.
A „vörös bikák" és Verstappen győzelmi sorozatát múlt hétvégén megszakító Ferrari Japánban is jó formában kezdett, mindkét gyakorláson a második és a negyedik helyet szerezte meg, csak a versenyzői cseréltek pozíciót egymással.
„Úgy tűnik, közelebb vagyunk a riválisainkhoz, mint arra előzetesen számítottunk. Több megoldást is kipróbáltunk az autómon annak érdekében, hogy kényelmesebben érezzem magam benne, és elégedett vagyok az elért eredményekkel. Szombaton meg kell erősítenünk a pozíciónkat” – emelte ki a második edzésen előrébb záró Charles Leclerc.
„Úgy tűnik, nagyon közel vagyunk a szokásos vetélytársainkhoz, és hasonló a helyzet ahhoz, mint az előző versenyen volt azzal az eltéréssel, hogy a Red Bull megint nagyon erős. Sok finomhangolást hajtottunk végre a kocsin, és több beállítást is kipróbáltunk, hogy megtaláljuk a legjobb kompromisszumot a hétvége folytatását illetően” – értékelt a Szingapúrban diadalmaskodó Carlos Sainz Jr., aki a szuzukai délutánon 229 ezreddel maradt el a márkatárástól.
A versenyhétvége előtt a paddockban mindenki egyetértett abban, hogy erős lesz a McLaren Szuzukában. A wokingiak ennek megfelelően jó formában kezdtek: a Szingapúrban harmadik idei dobogóját megszerző Lando Norris két második, míg a fejlesztéseket megkapó Oscar Piastri hetedik és nyolcadik hellyel nyitott.
„Elég jó a tempónk, talán most voltunk az egyik legközelebb a Red Bullhoz pénteken, szóval a tempót figyelembe véve nagyon biztató a helyzet, a kocsi ugyanakkor összevissza csúszkál. Nagyon alacsony a tapadás, de szerintem nem csak mi küszködünk emiatt. Ha sikerül lenyugtatunk az autót, és megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt, akkor jó napunk lesz szombaton. A tempó rendben van, csak nehéz vezetni a gépet” – összegzett a brit versenyző.
„Kétlem, hogy rajtelsőséget szerezhetünk, a Red Bull újra magára talált, de úgy gondolom, nem vagyunk messze, és mindig közeledni is szoktunk, amikor kevesebb az üzemanyag, és feltekerjük a motort. Úgy hiszem, túl nagy célkitűzés lenne a pole pozíció, de fenyegetést jelenthetünk a rosszabb napot záró Mercedesre, és a jól teljesítő Ferrarira és Aston Martinra is. A csatánk velük fog zajlani szombaton” – tette hozzá.
A hétvégén Toto Wolffot nélkülöző Mercedes már a hétvége előtt számolt azzal, hogy kevésbé fog feküdni az autónak a japán nyomvonal. Bár az „ezüstnyilak” az első tréningen a mezőny második felében zártak, az eredménynek nem lehetett túl nagy jelentőséget nyilvánítani, hiszen nem használták a lágy keveréket. A második edzés eközben felemás képet mutatott: George Russell az ötödik, míg Lewis Hamilton több mint egy másodperces lemaradással a 14. pozícióban végzett.
„Eléggé alacsony volt a tapadás, különösen az első gyakorláson, ami miatt az autó folyamatosan csúszkált. Versenyzőként ez nem túl jó érzés, főleg, ha ilyen sok nagy sebességű kanyaron kell átmenned. A gumik is elég gyorsan fogynak, ami nagyon érdekes a verseny szempontjából” – jelentette ki Russell, majd kitért az erősorrendre is.
„A Red Bull újra elfoglalta a megszokott helyét az élen, ebben nincs semmi meglepő. Nagyon-nagyon gyors volt ma, de a másodiktól nem volt túl messze, szerintem még két tized benne volt, szóval a Ferrarival és Landóval jó csatát fognak vívni. Mi eközben fél másodperces hátránnyal követjük őket, így lesz még min dolgoznunk, hogy csökkentsük a különbséget. Vasárnap érdekes futam vár ránk a nagy gumikopás miatt.”
Russellhez hasonlóan Hamilton is bízik benne, hogy előrelépnek, igaz, elmondta, egyelőre nem érzi magát túl magabiztosnak az autóban.
„Nagyon szenvedünk, és hiányzott az önbizalmam is az autóban. Óriási a hátrányunk, az első edzésen két, míg a másodikon egy másodperccel maradtunk el. Nagyon nehéz megtalálni a megfelelő egyensúlyt, és nekünk nem is sikerült a második edzés végéig. Tisztában vagyunk vele, hogy sok munka vár ránk az éjszaka folyamán, javítanunk kell a kocsi teljesítményén, de hiszek benne, hogy sikerül előrelépnünk. Már volt ehhez hasonló nyitó napunk, és erősebben tértünk vissza szombaton. Kiderül, hogy ezúttal sikerülni fog-e. Igyekszünk fordítani a helyzeten, de az biztos, hogy nem fogunk nyerni a hétvégén.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:31.647 | átlag: 228.105 km/ó | 25 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:32.273 | 0.626 mp h. | 24 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.392 | 0.745 | 24 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:32.574 | 0.927 | 25 |
5. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:32.597 | 0.950 | 21 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:32.650 | 1.003 | 23 |
7. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:32.713 | 1.066 | 26 |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:32.991 | 1.344 | 24 |
9. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda | 1:33.005 | 1.358 | 28 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:33.040 | 1.393 | 17 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:33.043 | 1.396 | 25 |
12. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:33.129 | 1.482 | 23 |
13. | George Russell | brit | Mercedes | 1:33.310 | 1.663 | 24 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:33.448 | 1.801 | 24 |
15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:33.516 | 1.869 | 22 |
16. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.699 | 2.052 | 22 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.860 | 2.213 | 24 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:33.975 | 2.328 | 23 |
19. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:34.212 | 2.565 | 27 |
20. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:34.831 | 3.184 | 23 |
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:30.688 | átlag: 230.517 km/ó | 19 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:31.008 | 0.320 mp h. | 23 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.152 | 0.464 | 22 |
4. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:31.237 | 0.549 | 22 |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 1:31.328 | 0.640 | 22 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:31.492 | 0.804 | 22 |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:31.555 | 0.867 | 23 |
8. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:31.662 | 0.974 | 22 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:31.710 | 1.022 | 24 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:31.739 | 1.051 | 22 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:31.771 | 1.083 | 22 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:31.794 | 1.106 | 22 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:31.797 | 1.109 | 24 |
14. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.829 | 1.141 | 21 |
15. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda | 1:32.141 | 1.453 | 23 |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:32.165 | 1.477 | 16 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:32.169 | 1.481 | 23 |
18. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:32.178 | 1.490 | 26 |
19. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:32.179 | 1.491 | 22 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:32.320 | 1.632 | 25 |