F1: Verstappen magabiztos, Hamilton szenved Szuzukában

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2023.09.22. 11:39
null
A Red Bull újra magára talált (Fotó: AFP)
Max Verstappen és a Red Bull visszatért az élre a Formula–1-es Japán Nagydíjon: az RB19-essel kifejezetten elégedett holland bizonyult a leggyorsabbnak mindkét pénteki szabadedzésen. A riválisok már most lemondtak arról, hogy harcba szállhatnak a pole pozícióért, de nagyon kiélezett csatára számítanak a „vörös bikák" mögött.

 

 

A Red Bull és különösen Max Verstappen a Japán Nagydíj nyitó napján egyértelműsítette, a szingapúri formahanyatlás csak egyszeri kisiklás volt, hiszen mindkét szabadedzést az élen zárta Szuzukában. A holland az első tréningen 626, míg a másodikon 320 ezreddel előzte meg a közvetlen riválisát, s autója láthatóan jól mozgott a legendás aszfaltcsíkon.

37. JAPÁN NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 22., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.647
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.688
SZEPTEMBER 23., SZOMBAT
3. szabadedzés: 4.30–5.30
Időmérő: 8.00–9.00
SZEPTEMBER 24., VASÁRNAP
A verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja: 7.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Október 8., 19.00Katari Nagydíj, Loszaíl
Október 22., 21.00Amerikai Nagydíj, Austin
Október 29., 21.00Mexikói Nagydíj, Mexikóváros

Nagyon jól érzem magam, már az első körtől fogva élvezetes volt vezetni az autót. Úgy tűnik, erős napot zártunk a rövid és a hosszú etapokat tekintve is. Meglehetősen nagy a gumikopás ezen a pályán, ami vasárnap gondot okozhat, de eddig minden a legnagyobb rendben, jó rajtot vettünk a hétvégén" – kezdte az értékelést az egyéni vb-összetettet 151 ponttal vezető holland.

Verstappen már a csütörtöki sajtótájékoztatón kiemelte, a McLaren lehet az első számú kihívója Szuzukában, ám a pénteki gyakorlásokat alapul véve a Ferrari is nagy fenyegetést jelenthet rá.

„Úgy tűnik, elég szoros mögöttem a helyzet. A Ferrari és a McLaren is közel van, szóval érdemes figyelnünk rájuk. Végső soron azonban magunkra kell összpontosítanunk, és optimizálnunk kell a teljesítményt. Ha sikerül, magabiztos vagyok azt illetően, hogy harcban leszünk a pole pozícióért.”

Míg a kétszeres vb-első mindkét edzést az élen zárta, a csapattársa, Sergio Pérez mind a kétszer több mint egy másodperccel maradt el, és egy 11., valamint egy 9. hellyel kezdte a japán versenyhétvégét.

Az első szabadedzésen gondom volt a kocsi egyensúlyával, a másodikon ezen próbáltunk javítani, és úgy hiszem, elég jól feltérképeztük, melyik irányba kell elindulnunk. Sokkal jobb a helyzet, mint múlt héten volt, ami mindenképpen pozitívum. Izgatottan várom a kvalifikációt, hiszen elég nagynak tűnik a gumikopás, főleg ha olyan meleg lesz, mint jósolják. Hiszek benne, hogy szombaton és vasárnap is erősek leszünk” – tekintett előre a mexikói.

A „vörös bikák" és Verstappen győzelmi sorozatát múlt hétvégén megszakító Ferrari Japánban is jó formában kezdett, mindkét gyakorláson a második és a negyedik helyet szerezte meg, csak a versenyzői cseréltek pozíciót egymással.

„Úgy tűnik, közelebb vagyunk a riválisainkhoz, mint arra előzetesen számítottunk. Több megoldást is kipróbáltunk az autómon annak érdekében, hogy kényelmesebben érezzem magam benne, és elégedett vagyok az elért eredményekkel. Szombaton meg kell erősítenünk a pozíciónkatemelte ki a második edzésen előrébb záró Charles Leclerc.

Úgy tűnik, nagyon közel vagyunk a szokásos vetélytársainkhoz, és hasonló a helyzet ahhoz, mint az előző versenyen volt azzal az eltéréssel, hogy a Red Bull megint nagyon erős. Sok finomhangolást hajtottunk végre a kocsin, és több beállítást is kipróbáltunk, hogy megtaláljuk a legjobb kompromisszumot a hétvége folytatását illetőenértékelt a Szingapúrban diadalmaskodó Carlos Sainz Jr., aki a szuzukai délutánon 229 ezreddel maradt el a márkatárástól.

A versenyhétvége előtt a paddockban mindenki egyetértett abban, hogy erős lesz a McLaren Szuzukában. A wokingiak ennek megfelelően jó formában kezdtek: a Szingapúrban harmadik idei dobogóját megszerző Lando Norris két második, míg a fejlesztéseket megkapó Oscar Piastri hetedik és nyolcadik hellyel nyitott.

„Elég jó a tempónk, talán most voltunk az egyik legközelebb a Red Bullhoz pénteken, szóval a tempót figyelembe véve nagyon biztató a helyzet, a kocsi ugyanakkor összevissza csúszkál. Nagyon alacsony a tapadás, de szerintem nem csak mi küszködünk emiatt. Ha sikerül lenyugtatunk az autót, és megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt, akkor jó napunk lesz szombaton. A tempó rendben van, csak nehéz vezetni a gépetösszegzett a brit versenyző.

Kétlem, hogy rajtelsőséget szerezhetünk, a Red Bull újra magára talált, de úgy gondolom, nem vagyunk messze, és mindig közeledni is szoktunk, amikor kevesebb az üzemanyag, és feltekerjük a motort. Úgy hiszem, túl nagy célkitűzés lenne a pole pozíció, de fenyegetést jelenthetünk a rosszabb napot záró Mercedesre, és a jól teljesítő Ferrarira és Aston Martinra is. A csatánk velük fog zajlani szombatontette hozzá.

A hétvégén Toto Wolffot nélkülöző Mercedes már a hétvége előtt számolt azzal, hogy kevésbé fog feküdni az autónak a japán nyomvonal. Bár az „ezüstnyilak az első tréningen a mezőny második felében zártak, az eredménynek nem lehetett túl nagy jelentőséget nyilvánítani, hiszen nem használták a lágy keveréket. A második edzés eközben felemás képet mutatott: George Russell az ötödik, míg Lewis Hamilton több mint egy másodperces lemaradással a 14. pozícióban végzett.

„Eléggé alacsony volt a tapadás, különösen az első gyakorláson, ami miatt az autó folyamatosan csúszkált. Versenyzőként ez nem túl jó érzés, főleg, ha ilyen sok nagy sebességű kanyaron kell átmenned. A gumik is elég gyorsan fogynak, ami nagyon érdekes a verseny szempontjábóljelentette ki Russell, majd kitért az erősorrendre is.

A Red Bull újra elfoglalta a megszokott helyét az élen, ebben nincs semmi meglepő. Nagyon-nagyon gyors volt ma, de a másodiktól nem volt túl messze, szerintem még két tized benne volt, szóval a Ferrarival és Landóval jó csatát fognak vívni. Mi eközben fél másodperces hátránnyal követjük őket, így lesz még min dolgoznunk, hogy csökkentsük a különbséget. Vasárnap érdekes futam vár ránk a nagy gumikopás miatt.

Russellhez hasonlóan Hamilton is bízik benne, hogy előrelépnek, igaz, elmondta, egyelőre nem érzi magát túl magabiztosnak az autóban.

Nagyon szenvedünk, és hiányzott az önbizalmam is az autóban. Óriási a hátrányunk, az első edzésen két, míg a másodikon egy másodperccel maradtunk el. Nagyon nehéz megtalálni a megfelelő egyensúlyt, és nekünk nem is sikerült a második edzés végéig. Tisztában vagyunk vele, hogy sok munka vár ránk az éjszaka folyamán, javítanunk kell a kocsi teljesítményén, de hiszek benne, hogy sikerül előrelépnünk. Már volt ehhez hasonló nyitó napunk, és erősebben tértünk vissza szombaton. Kiderül, hogy ezúttal sikerülni fog-e. Igyekszünk fordítani a helyzeten, de az biztos, hogy nem fogunk nyerni a hétvégén.

JAPÁN NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:31.647 átlag: 228.105 km/ó 25 kör
2. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:32.273 0.626 mp h. 24
3. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:32.392 0.745 24
4. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:32.574 0.927 25
5. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:32.597 0.950 21
6. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:32.650 1.003 23
7. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 1:32.713 1.066 26
8. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:32.991 1.344 24
9. Liam Lawson új-zélandi AlphaTauri-Honda 1:33.005 1.358 28
10. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:33.040 1.393 17
11. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:33.043 1.396 25
12. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 1:33.129 1.482 23
13. George Russell brit Mercedes 1:33.310 1.663 24
14. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:33.448 1.801 24
15. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:33.516 1.869 22
16. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:33.699 2.052 22
17. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:33.860 2.213 24
18. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:33.975 2.328 23
19. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 1:34.212 2.565 27
20. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:34.831 3.184 23
JAPÁN NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:30.688 átlag: 230.517 km/ó 19 kör
2. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:31.008 0.320 mp h. 23
3. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:31.152 0.464 22
4. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:31.237 0.549 22
5. George Russell brit Mercedes 1:31.328 0.640 22
6. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:31.492 0.804 22
7. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:31.555 0.867 23
8. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 1:31.662 0.974 22
9. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:31.710 1.022 24
10. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:31.739 1.051 22
11. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:31.771 1.083 22
12. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:31.794 1.106 22
13. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:31.797 1.109 24
14. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:31.829 1.141 21
15. Liam Lawson új-zélandi AlphaTauri-Honda 1:32.141 1.453 23
16. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:32.165 1.477 16
17. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:32.169 1.481 23
18. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:32.178 1.490 26
19. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 1:32.179 1.491 22
20. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 1:32.320 1.632 25

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik