A konstruktőri bajnokságban 12 megszerzett ponttal a kilencedik, vagyis az utolsó előtti pozíciót elfoglaló Haas jelentős fejlesztési csomagot visz a hétvégi Amerikai Nagydíjra. Az idei második hazai versenyét futó csapat többek között a padlólemezen, az oldaldobozokon, valamint a motorborításon is módosításokat hajtott végre, amivel részben már a 2024-re készül.
OKTÓBER 20., PÉNTEK | ||||||
Szabadedzés: 19.30–20.30 | ||||||
Időmérő: 23.00–00.00 | ||||||
OKTÓBER 21., SZOMBAT | ||||||
Sprintidőmérő: 19.30–20.14 | ||||||
OKTÓBER 22., VASÁRNAP | ||||||
Sprint: 00.00–1.00 | ||||||
A verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja: 21.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Október 29., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||||
November 5., 18.00 | Sao Paulo-i Nagydíj, Sao Paulo | |||||
November 19., 7.00 | Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas |
A VF-23-as emellett egyedi festést is kap Austinban: az Amerikai Egyesült Államok zászlajának színei, valamint az amerikai alkotmány első szavai, a We the people, azaz „Mi, a nép" is helyet kaptak az autó oldaldobozán. Az istálló az új dizájnnal részben az Andrettinek üzent, amely nemrég megkapta 2026-ra a rajtengedélyt a Nemzetközi Automobil-szövetségtől (FIA).
„Mostanság elég sokat beszélnek az amerikai csapatokról, de még mindig mi vagyunk az egyetlen amerikai alakulat a Formula–1-ben. Évekig hallgattuk, hogy mi nem aknáztuk ki igazán az ebben rejlő lehetőségeket, de én mindig is azon az állásponton voltam, hogy először a paddockban kell kivívnunk a tiszteletet" – jelentette ki a csapatfőnök, Günther Steiner.
„Rövid idő alatt sok mindenen mentünk keresztül, és az út során nagyon hűséges, és egyre gyarapodó rajongói bázisra tettünk szert, ezzel is szeretnénk tisztelegni előttük. Igen, ez egy remek marketingfogás, de mindenki, aki a csapatban dolgozik, tudja, milyen szenvedélyesek, viccesek és őszinték a szurkolóink. Ezt a versenyt nekik ajánljuk, hiszen mi, az emberek tesszük azzá a Haast, ami” – tette hozzá.
A Haas legutóbbi pontját Szingapúrban szerző Magnussen a fejlesztésekkel kapcsolatban kiemelte, 2024-et tartják szem előtt. „Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem remélek nagy javulást, de úgy vélem, van egy másik eleme is annak, hogy megvalósul ez a fejlesztés: a jövő évre történő kutatás. Titkon mindannyian bízunk benne, hogy jobban fog teljesíteni a kocsi, mint korábban, de a legfőbb cél az, hogy tanuljunk a következő évi versenygépet illetően. Az autó bizonyos körülmények között jól teljesít, azonban ez egy nagyon szűk működési tartomány, amit ki kell szélesítenünk.”
„Felhasználóbarátabbá kell tennünk a különböző körülmények és pályatípusok mellett is, és remélhetőleg könnyebben fogjuk tudni követni az előttünk haladót, valamint a kocsi jobban is fog bánni a gumikkal.”