GYORSAN BEESTELEDETT PÉNTEKEN.Ahogyan arra számítani lehetett, a pénteki időmérőn megérkezett az eső, s végül a terezettnél hamarabb le kellett inteni a harmadik szakaszt. Nemcsak az eső kezdett rá ugyanis igen intenzíven, hanem percek alatt annyira sötét lett, hogy a gyér látási viszonyok miatt sem volt biztonságos visszaengedni a mezőnyt a pályára.GYORSAN BEESTELEDETT PÉNTEKEN.Ahogyan arra számítani lehetett, a pénteki időmérőn megérkezett az eső, s végül a terezettnél hamarabb le kellett inteni a harmadik szakaszt. Nemcsak az eső kezdett rá ugyanis igen intenzíven, hanem percek alatt annyira sötét lett, hogy a gyér látási viszonyok miatt sem volt biztonságos visszaengedni a mezőnyt a pályára.
VISSZA AZ ISMERETLEN TEREPRE.Hiába indult rendkívül jól az idény az Aston Martin és különösen Fernando Alonso számára, a brit alakulat lemaradt az év közbeni fejlesztési versenyben, s versenyzői az utóbbi időben jóval ritkábban szállhatnak harcba az első soros rajtpozíciókért vagy a dobogós helyezésekért. Interlagosban azonban a kezükre játszottak a rendhagyó körülmények az időmérő végén, s kisajátították az első rajtsort a futamra – Lance Stroll számára azonban kevésbé volt ismert a rajtrács eleje.
ELFOGYTAK A SPRINTEK 2023-RA.Összesen hat sprintfutamot rendeztek idén, ebből hármat az elmúlt négy versenyhétvégén. A két évvel ezelőtt bevezetett rövidített futamok továbbra is megosztják a rajongókat, annyi azonban biztos, hogy a 2023-as idényből hátralévő két fordulót a megszokottak szerint, azaz egy időmérővel és egy versennyel bonyolítják le.
AZ ELŐTT VÉGE LETT, HOGY ELKEZDŐDÖTT VOLNA. Az első rajtsorból várhatta volna Charles Leclerc a piros lámpák kialvását a vasárnapi futamon, amelynek felvezető körében máris véget ért számára a hétvége. Közvetlenül a rajtot megelőzően ugyanis technikai probléma következtében kicsúszott, s Ferrariját a gumifal állította meg. Leclerc ráadásul jó ideig nem jutott vissza a paddockba, még akkor is a pálya mentén tévelygett, amikor a többek már visszatértek a bokszutcába a rajtot követő félbeszakításkor.
ÉLVEZETES PÁRHARC A DOBOGÓÉRT.Nagy versenyt futott Alonso Interlagosban, és magabiztosan autózott idénybeli nyolcadik dobogós helyezése felé, amikor megérkezett mögé Sergio Pérez. A Red Bull versenyzője hosszú körökön keresztül támadta Alonsót a harmadik pozícióért, és nem sokkal a futam vége előtt össze is jött az előzés. Csakhogy Alonso hamar visszaszerezte a pozíciót, amelyet mindössze 0.053 másodperccel Pérez előtt célba érve meg is védett.
Alonso és Pérez csatája lett az interlagosi futam egyik legemlékezetesebb jelenete, amely során a két versenyző rettentő sportszerűen csapott össze. A leintést követően a mexikói pilóta az interjúk helyszínéül szolgáló „ketrecben” odalépett Alonsóhoz, akivel mosolyogva megölelték egymást. A kétszeres világbajnok aztán elárulta, hogy azért megkérte Pérezt, többször ne helyezzen rá ekkora nyomást, hiszen már elmúlt 20 éves.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:26.07.136 |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 8.277 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 34.155 mp h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 34.208 mp h. |
5. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 40.845 mp h. |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 50.188 mp h. |
7. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 56.093 mp h. |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:02.859 p h. |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:09.880 p h. |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
11. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
12. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 kör h. |
14. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 2 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
George Russell | brit | Mercedes | 57 | |
Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 39 | |
Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 22 | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 0 | |
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 0 | |
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 17 | 19 | 23 | 8 | 524 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 18 | 2 | 258 |
3. | Lewis Hamilton | - | 6 | 20 | 4 | 226 |
4. | Fernando Alonso | - | 8 | 19 | 1 | 198 |
5. | Lando Norris | - | 7 | 17 | 1 | 195 |
6. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 3 | 20 | - | 192 |
7. | Charles Leclerc | - | 4 | 15 | - | 170 |
8. | George Russell | - | 1 | 18 | 1 | 156 |
9. | Oscar Piastri | - | 2 | 11 | - | 87 |
10. | Lance Stroll | - | - | 11 | - | 63 |
11. | Pierre Gasly | - | 1 | 13 | - | 62 |
12. | Esteban Ocon | - | 1 | 12 | - | 46 |
13. | Alexander Albon | - | - | 8 | - | 27 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 4 | - | 13 |
15. | Valtteri Bottas | - | - | 4 | - | 10 |
16. | Nico Hülkenberg | - | - | 2 | - | 9 |
17. | Daniel Ricciardo | - | - | 1 | - | 6 |
18. | Csou Kuan-jü | - | - | 3 | - | 6 |
19. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 3 |
20. | Liam Lawson | - | - | 1 | - | 2 |
21. | Logan Sargeant | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 782 |
2. | Mercedes | 382 |
3. | Ferrari | 362 |
4. | McLaren-Mercedes | 282 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 261 |
6. | Alpine-Renault | 108 |
7. | Williams-Mercedes | 28 |
8. | AlphaTauri-Honda RBPT | 21 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 16 |
10. | Haas-Ferrari | 12 |