Egy szabad hétvége után folytatódott a bajnokság, a mezőny Sao Paulo után Las Vegas felé vette az irányt, ahol az év egyik legjobban várt sporteseményét rendezik a hétvégén. Az Formula–1 vezetősége mindent megtett annak érdekében, hogy minél nagyobb figyelmet érjen el, a program szerdán impozáns nyitóbulival vette kezdetét, míg az autók helyi idő szerint csütörtök este 20 óra 30 perckor – ez közép-európai idő szerint péntek reggel 5 óra 30 percet jelent –, vehették birtokba a 6.2 kilométer hosszú utcai pályát.
A versenyzők nem is vesztegették az időt, amint zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, a mezőny nagy része megkezdte a körözést, valamint az adatok gyűjtését, hiszen mindenki számára ismeretlen volt a terep. Már az első percektől kezdve használatban volt mindhárom keverék, a hivatalos beszállító, a Pirelli a C3-as, a C4-es, illetve a C5-ös, vagyis a három leglágyabb gumit hozta el kizárólag a jósolt hűvös időre alapozva.
Az első próbálkozásokat követően Charles Leclerc 1:40.909-es körrel állt az időlista élén, a monacóit tisztes távolságból a két különböző verziójú autót használó Haas párosa, Nico Hülkenberg (régi) és Kevin Magnussen (új) követte, majd Max Verstappen és Esteban Ocon zárta az első ötös sorát.
A körözés ugyanakkor nem tartott sokáig, bő tíz perccel a kezdés után lendült a piros zászló, ami – mint utóbb kiderült – egyben a gyakorlás végét is jelentette. A megszakítást a Netflix-kupán győzedelmeskedő, majd a kupáját összetörő Carlos Sainz Jr. idézte elő, miután megadta magát a hétvégére piros és fehér színekbe öltöző Ferrari. A spanyol nem sokkal a bokszutca bejárata előtt volt kénytelen félrehúzódni, miután a kormányán a kocsi leállítására felszólító üzenet jelent meg.
Mint a visszajátszásokból utólag kiderült, a pilóta a Stripen végighúzódó 1.9 km hosszú egyenesben hajtott át feltehetően egy meglazult csatornafedélen. A Ferrari-szerelők egyből a letakart Scuderia alját kezdték vizsgálni, míg a versenyirányítás bő tíz perc várakozás után arra a döntésre jutott, hogy nem indítja újra a gyakorlást.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) indoklása szerint a meglazult csatornafedél állt a szabadedzés lefújásának hátterében. A szövetség most elővigyázatossági okokból valamennyi csatornafedelet ellenőriz a nyomvonalon.
Nem sokkal később az Alpine a közösségi felületein jelezte, ki kell cserélnie a karosszériát Ocon autóját, miután az A523-as károkat szenvedett a meglazult csatornafedél miatt.
Ami az eredményt illeti, a meglehetősen rövidre záruló tréningen tehát Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak, őt a Haas kettőse, Verstappen, Ocon, Russell, Sainz, Cunoda, Pérez, valamint Bottas követte a top 10-ben.
Lewis Hamilton a 12. helyen végzett, míg Stroll, Piastri, Albon, Alonso és Sargeant mért kört sem tudott teljesíteni.
Folytatás az eredeti tervek szerint 9 órakor a második szabadedzéssel, az FIA ugyanakkor még nem közölte, hogy lesz-e programmódosítás az eset miatt.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:40.909 | átlag: 221.225 km/ó | 4 kör |
2. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:43.446 | 2.537 mp h. | 4 |
3. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:44.261 | 3.352 | 4 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:44.397 | 3.488 | 4 |
5. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:45.365 | 4.456 | 5 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:45.497 | 4.588 | 4 |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:45.824 | 4.915 | 4 |
8. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:45.908 | 4.999 | 5 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:46.793 | 5.884 | 4 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:47.147 | 6.238 | 5 |
11. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:48.253 | 7.344 | 5 |
12. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:48.513 | 7.604 | 4 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 1:48.650 | 7.741 | 4 |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:48.822 | 7.913 | 5 |
15. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:48.947 | 8.038 | 3 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | - | 2 | |
17. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | - | 2 | |
18. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | - | 2 | |
19. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | - | 2 | |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | - | 0 |