Az F1 közössége lélegzet-visszafojtva várja a fejleményeket a Christian Horner „helytelen magatartását” érintő vizsgálattal kapcsolatban, a Red Bull sikercsapatát ugyanis alapvetően rengetné meg a brit vezető esetleges távozása. Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy hivatalosan semmilyen részletet sem hoztak nyilvánosságra arról, pontosan ki és milyen vádakkal illette kollégái közül Hornert, de épp emiatt az összes forgatókönyvvel számolni kell.
Játsszunk el tehát a gondolattal, milyen folyamatokat indítana be a csapatot több mint 19 éve irányító szakember menesztése! Nos, nem állunk messze a valóságtól, ha azt mondjuk, Horner tapasztalata pótolhatatlan értéket jelent, átfogó feladatköreit pedig lehetetlen küldetésnek tűnik egy az egyben átvenni. Bár a hosszú távú stratégiai kérdésekben eddig Helmut Marko döntött a néhai tulajdonos, Dietrich Mateschitz iránymutatása alapján, a 80 éves osztrák egyéb okok mellett már csak hajlott kora miatt sem tudja átvenni a csapat mindennapos irányítását.
Vezérigazgatóként és istállófőnökként Horner élete folyamatos zsonglőrmutatvány: egyszerre kell rajta tartania a szemét a sportszakmai, pénzügyi, emberi erőforrásbeli folyamatokon, miközben sportpolitikai harcok sorát kell megvívnia csapaton kívül és belül egyaránt. Ha valaki majd két évtizeden át nap mint nap sikerrel helytáll ebben a darálóban, az sokat elárul kivételes képességeiről, így nélküle már biztos nem lenne ugyanaz a Red Bull Racing, mint eddig.
De talán ennél is fajsúlyosabb kérdés: mit szólna Horner menesztéséhez a csapat technikai géniusza, a sikergépezet legfontosabb fogaskereke, Adrian Newey? A 65 éves brit mérnökzseni már régóta nem tolerálja, ha bárki is beleszól munkájába, vagy a feje felett hoz fontos döntéseket – többek között emiatt hagyta el anno a Williamst, majd a McLarent is. A Red Bullnál állítólag a szerződésében is szerepel, hogy kizárólag az energiaital-cég legfelsőbb vezetője (korábban Mateschitz, most Oliver Mintzlaff) számít a főnökének, és mindig is nagyra becsülte, hogy ezt a felállást Horner sosem firtatta. Tízszer is meg kell tehát gondolni, hogy kit helyeznének a topcsapat élére, mert ha egy új vezérigazgató-csapatfőnök csak egy pillanatig elkezd izmozni Neweyval, a technikai főigazgató már veszi is a kalapját.
A Ferrari többször is megpróbálta elcsábítani – legutóbb olyan álomfizetéssel, mint ami csak a sztárpilótáknak dukál –, és ha a Red Bullnál veszélyben érzi autonómiáját, pályafutása megkoronázásaként valószínűleg nem lenne rest áttennie székhelyét Maranellóba. A lojalitás mellett már eddig is inkább családja miatt vonakodott váltani, mára viszont gyermekei felnőttek, ráadásul két legyet ütne egy csapásra, hiszen nemcsak a legendás Ferrarihoz, hanem Lewis Hamiltonhoz is csatlakozna, és épp nemrég árulta el: bánja, hogy eddig nem volt lehetősége a hétszeres világbajnokkal együtt dolgoznia. A dominók ráadásul ezután minden bizonnyal tovább dőlnének, mert például Max Verstappennek vajon milyen perspektívát nyújtana egy Horner és Newey nélküli Red Bull-istállónál versenyezni? És akkor a mérnöki gárdáról nem is beszéltünk…
A legfrissebb hírek szerint a Red Bull felső vezetése pénteken hallgatja meg a csapatfőnök álláspontját – az a nap a teljes Formula–1 szempontjából vízválasztó lehet.