A pilótapiacot megbolygatta Lewis Hamilton Ferrarihoz igazolásának híre, hiszen egy olyan élcsapatnál üresedett meg hely a 2026-os szabályváltoztatások előtt, amelynél úgy tűnt, hogy adott a versenyzőpárosa a következő évre.
A hétszeres világbajnok azonban aktiválta a kilépési záradékát, amivel Alexander Albon lépett elő az átigazolási piac egyik kulcsszereplőjévé, mivel amellett, hogy az egyik fő esélyeként tartják a Mercedes ülésére, sajtóértesülések szerint a Red Bull is megkereste, és 2025-től kezdődően hároméves ajánlatot tett neki. A „vörös bikáknál" ugyanis Sergio Pérez kontraktusa jár le az idei év végén, és ha nem nyújt kimagasló teljesítményt, szinte biztosra vehető a távozása.
Noha a Williams csapatfőnöke, James Volwes a hétfőn New Yorkban rendezett autóbemutatón igyekezett csillapítani a kedélyeket, és jelezte, a thaiföldi versenyzőt 2025 végéig köti szerződés az istállóhoz, Albon már nem fogalmazott ilyen világosan a jövőjével kapcsolatban. Az előző idényben az elmondása szerint eddigi legjobb formáját nyújtó pilóta úgy érzi, közel van a csúcshoz, és pályafutása ezen pontján olyan autót érdemelne, amellyel dobogókért, illetve futamgyőzelmekért küzdhet.
„Izgatottan várom, hogy lássam, hogyan fejlődik az FW46-os. Látni akarom, milyen lesz az autó a bahreini teszten, majd a következő négy-öt-hat versenyen, és szeretném azt érezni, hogy úgy javulunk, ahogyan azt a csapattól remélem. Teljes mértékben a Williamsre összpontosítok, és náluk képzelem el magam. Rendkívül fontos számomra a fejlődés mértéke. Majd az idő eldönti."
„Úgy érzem, közel vagyok a csúcsomhoz. Mindig lehet fejlődni, mindig vannak olyan területek, amikben javulhatok, de összességében az eddig gyűjtött tapasztalatommal, és ott, ahol most állok, úgy érzem, megérdemlek egy olyan autót, amivel dobogókért és futamgyőzelmekért harcolhatok. Ez az őszinte véleményem saját magamról."
Mindennél jobban szeretném, hogy ez a csapat a Williams legyen, és minden erőfeszítésemmel ezen vagyok. Ezen felül az számít, hogyan áll össze. Világosan látszik, főleg amikor a pilótapiacot nézem, hogy a csapatok ugyanazt a versenyzőt szeretnék 2025-re és 2026-ra. Alapvetően az alakulatnál szeretnék maradni. Ha a csapat ott fog tartani, ahol szeretném, akkor ez hosszú távú megállapodás lesz. Vagy mindent beleadunk, vagy semmit, ez az elképzelésem erről."
Ugyan a grove-i alakulat tavaly előrelépett, és a hetedik helyen zárt a konstruktőri bajnokságban, Albon arra számít, legkorábban 2026-ban vagy 2027-ben harcolhat a csapat rendszeresen pódiumért, vagyis ha nem lép, még várnia kell. „James mindig naprakészen tart az istálló fejlődésével kapcsolatban, tudom, milyen területeken kell dolgoznunk, és hogy ezekből melyek azok, ahol tudok segíteni. Nagyon nyitott ebben a tekintetben, és nyilván nagyon jó, ha ilyen kapcsolatod lehet a csapatfőnököddel."
„Időbe fog telni. Úgy gondolom, hogy 2026–2027 környékén jöhet el az ideje annak, hogy rendszeresen dobogós helyezésekért küzdhetünk, és ez nyilván még elég messze van. Nekem egyszerűen csak elégedettnek kell lennem ezzel az úttal, amit bejárunk, és fejlődéssel, amit elérünk. Teljesen világos, hol látom az alakulatot, és hol szeretném, hogy tartson. És ameddig tudok, asszisztálni fogok ehhez" – tette hozzá.
Albon a Sky Sportsnak adott nyilatkozatában arra is kitért, mennyire meglepte Hamilton döntése. „Sokkolt. Normális esetben egy-két héttel a bejelentés előtt már megneszeljük az ilyen jellegű lépéseket. De Spanyolországban voltam, és ugyanúgy meglepődtem, mint mindenki más. Csodálatos ez a sport számára. Jó ideje ez volt az egyik legnagyobb átigazolási hír, főleg a Formula–1-ben. Izgatottan várom, kissé furcsa belegondolni, hogy Lewis piros versenyruhában lesz."
A thaiföldi versenyző 27 megszerzett ponttal a tizenharmadik helyen zárt az egyéni vb-összetettben, miközben csapattársa, Logan Sargeant mindössze egy pontot gyűjtött.