Már jó ideje beszédtémát jelent, hogy a Renault és az Alpine fontolgatja a Formula–1-es motorprogramja eladását vagy teljes átszervezését, aminek részeként elindultak a tárgyalások arról, hogy a francia alakulat ügyfélcsapattá szerveződik. A enstone-iak több motorgyártóval is felvették a kapcsolatot, és egybehangzó sajtóértesülések szerint a Mercedesszel jutottak a legközelebb az egyezséghez. Az esetleges együttműködést támogatja a csapathoz nemrég tanácsadóként szerződtetett Flavio Briatore is, aki a múlt hétvégén rendezett Magyar Nagydíj alatt többször is feltűnt a Mercedes motorhome-jánál.
Noha az előzetes hírek arról szóltak, hogy az együttműködés az erőforrásokat is érintő nagy szabályváltozások debütáló évében, vagyis 2026-ban venné kezdetét, egyes források szerint van rá esély, hogy az Alpine már a soron következő idénynek a Mercedes ügyfélcsapataként vághat neki, ami akár Carlos Sainz Jr.-t is meggyőzheti arról, hogy igent mondjon a francia istállónak. Az esetleges megállapodás keretein belül az enstone-i alakulat a motor mellett akár a hátsó felfüggesztést, valamint a sebességváltót is a németektől vásárolhatja, vagyis többek között az Aston Martin és a Williams által is alkalmazott struktúrával szeretné folytatni, ami a karosszériára is hatással lenne, hiszen a csapat jelenleg maga gyártja a szóban forgó elemeket.
Bár a RacingNews365 információi szerint egyelőre nem született végleges döntés a Renault motorrészlegéről, forrásai szerint erre már nem kell sokat várni, hiszen a márka a soron következő Belga Grand Prix előtt le szeretné zárni a kérdést. A francia és a német márka esetleges megállapodásáról eközben legkorábban a nyári szünetet követően érkezhet hivatalos bejelentés.
Ugyan az értesüléseket az Alpine és a Mercedes sem kommentálta, az „ezüstnyilakat" irányító Toto Wolff a silverstone-i versenyhétvégén egyértelművé tette, hogy nyitott egy új ügyfélcsapat szerződtetésére, amivel a 2026-tól Hondára váltó Aston Martint pótolhatná.
39. MAGYAR NAGYDÍJ | |
Július 19., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Sainz 1:18.713 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:17.788 |
Július 20., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:16.098 |
Időmérő | 1. Norris 1:15.227 |
Július 21., VASÁRNAP | |
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: | 1. Piastri, 2. Norris, 3. Hamilton |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | Július 28., 15.00 |
Holland Nagydíj, Zandvoort | Augusztus 25., 15.00 |
Olasz Nagydíj, Monza | Szeptember 1., 15.00 |