„Nyolc autó is harcba szállhat a pole pozícióért” – Norris szoros csatára számít a Hungaroringen

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2024.07.19. 21:53
A McLarenben megvan a sebesség, eredményre is váltja? (Fotó: Árvai Károly)
A Formula–1-es Magyar Nagydíj nyitó napján leggyorsabb kört futó Lando Norris rendkívül szoros küzdelmet vár a szombati időmérőn. A mclarenes arra számít, hogy akár négy csapat is harcba szállhat a pole pozícióért. Ami a riválisokat illeti, a Red Bull úgy érzi, beváltak a fejlesztései, és a Ferrari is erősebb formát mutatott, mint az előző versenyhétvégéken, nem úgy, mint a Mercedes, amelyik továbbra is szenved a meleg időjárási körülmények között, de abban bízik, sikerül némileg előrelépnie a folytatás előtt.

 

Noha jelentős fejlesztési csomaggal készült a Red Bull a Hungaroringre, az összes újítást megkapó Max Verstappen egyik pénteki szabadedzésen sem tudott az élen zárni. A címvédő az első gyakorláson 276, a másodikon 243 ezreddel maradt le az első helyről, előbbin Carlos Sainz Jr., utóbbin Lando Norris bizonyult a leggyorsabbnak. A holland a csütörtöki sajtónapon elmondta, az idény második felét nézve kulcsfontosságú, hogy működjenek a Magyar Nagydíjon bevetett frissítések, így nem meglepő módon ez jelentette az egyik központi témát, amikor a mogyoródi nyitó napról kérdezték.

„Jó napot zártunk. Természetesen még mindig sok munka vár ránk az autó optimizálását illetően, de úgy gondolom, erősen kezdtük a hétvégét. Fontos, hogy elmerüljünk a részletekben, és azon munkálkodjunk, hogy a lehető legjobb beállítással vághassunk neki az időmérőnek. Persze a második edzésen ott volt a piros zászlós megszakítás, aminek következményeként nem tudtunk olyan hosszú etapot teljesíteni, mint szerettük volna, de mindenkinél ugyanaz volt a helyzet. Megvizsgáljuk a dolgokat, és onnan dolgozunk tovább. Mindent összevetve jó péntekünk volt" – mondta bizakodóan a Hungaroringen 2022-ben és 2023-ban is diadalmaskodó holland.

Bár Sergio Pérez nem kapta meg a teljes fejlesztési csomagot, a frissítések egy része az ő autójára is felkerült, ami egyértelmű előrelépést hozott a számára. A mexikói a tizenegyedik helyen zárt első szabadedzést követően egészen a negyedik helyig lépett előre, és minden eddiginél kényelmesebben érezte magát a Red Bullban. „Remek péntekünk volt, és sikerült nagy előrelépést megtennünk a két gyakorlás között. Beváltak a módosítások, és a helyes irányba indultunk el. Jó ideje nem éreztem magam ilyen kényelmesen a kocsiban a hétvége ezen pontján. A nap folyamán megtett lépéseink a lehető legjobbak voltak, és ez igazán pozitív. Jól érezzük magunkat, és a hosszú etap is ígéretesnek tűnt. Úgy gondolom, még mindig tudunk javítani a beállításokon, és végeredményben csak az számít, hogy minden összeálljon a megfelelő pillanatban. El fog jönni a mi időnk, izgatottan várom a szombatot. Meglátjuk, mit tartogat számunkra a hétvége további része."

A Mercedes két győzelemmel a háta mögött érkezett meg Mogyoródra, az egyetlen helyszínre, ahol az elmúlt két évben pole pozíciót tudott szerezni hagyományos időmérő keretein belül. Noha a legutóbbi és a múltbeli sikerek kétségkívül adtak okot a bizakodásra, az „ezüstnyilak" óvatosan közelítették meg a hétvégét, hiszen nem tudták, meleg körülmények között is képesek-e fenntartani a jó tempójukat. A német csapat az első edzésen negyedik és tizedik, míg a másodikon ötödik és hetedik helyen végzett, lemaradása mindkét gyakorláson fél másodperc körül mozgott az aktuálisan élen záróhoz képest.

A magyarországi aszfaltcsíkon általában különösen jól teljesítő Lewis Hamilton az elrontott beállításokban látta a visszaesés okát, miközben a hosszú etapon mutatott tempójuk bizakodással töltötte el. „Határozottan nagyon meleg van ezen a hétvégén, de az év ezen időszakában ez a megszokott a gyönyörű Budapesten. A mai nem volt az eddigi idényünk legjobb napja, rossz volt a beállítás, és nem voltunk a legjobb formánkban sem. A két edzés között végrehajtottunk néhány változtatást, de semmi égbekiáltót. Van néhány ötletünk arra vonatkozóan, az autó miért nem volt a legjobb állapotában, szóval keményen fogunk dolgozni éjszaka, hogy javulhassunk a szombati folytatás előtt. Nem tudtuk hozni azokat a köridőket, mint a srácok, de a hosszú etapon mutatott tempónk erősnek tűnt."

A hétszeres világbajnok mellett a csapattársa, George Russell sem volt teljesen elégedett a nyitó nappal, és jelezte, meg kell érteniük, miért esnek vissza meleg körülmények között. „Nagy forróság volt ma! Az autóban nem volt olyan rossz a helyzet, mint előzetesen vártam, de a vasárnapi verseny közben biztosan megváltozik a véleményem. A garázsban mindenki nagyszerű munkát végzett ilyen nehéz körülmények között, a hőmérséklet a 35 Celsius-fokot is meghaladta. Sok kört és hosszú etapot is teljesítettünk, aminek köszönhetően rengeteg hasznos adat áll a rendelkezésünkre, amit az éjszaka folyamán átnézhetünk. Ez segíteni fog megszabni a stratégiánkat a hétvége további részére, és megmutatja, milyen lépéseket tehetünk meg annak érdekében, hogy javítsunk az autón szombatra."

Ami a hétvégi célokat illeti, a kétszeres futamgyőztes nem fogalmazott meg óriási elvárásokat. „A McLaren és a Red Bull is nagyon gyorsnak tűnt pénteken, szóval tisztában vagyunk vele, hogy van még hova fejlődnünk. Nem tűntünk olyan versenyképesnek a nagyon meleg körülmények között, aminek meg kell értenünk az okát. Izgatottan várjuk, mit tudunk tenni a folytatás előtt, remélem, az első öt pozícióért harcba lehetünk."

A Ferrari átdolgozott padlólemezzel és azzal a reménnyel érkezett meg Magyarországra, hogy a pálya a karakterisztikájából adódóan jobban kedvez az autójának, mint a legutóbbi helyszínek. A Scuderia remek formában is kezdett, hiszen Carlos Sainz Jr. bizonyult a leggyorsabbnak a nyitányon, míg a csapattársa, Charles Leclerc a harmadik lett, a folytatás ugyanakkor vegyes érzéseket váltott ki csapaton belül. Míg a spanyol a harmadik helyen végzett a második edzésen, a monacói piros zászlót idézett elő, amikor falnak csapta az autót a négyes kanyarnál. „Összességében jó napot zártunk, ami ezen a helyszínen mindig fontos, hiszen elég nehéz megtalálni a megfelelő beállításokat ezen a pályán. Ezenkívül a magas hőmérsékleti viszonyok miatt szükségszerű volt megnézni azt is, hogyan reagál mindhárom keverék az extrém hőségre. Hasznos információkat tettünk szert, és úgy tűnik, jobb formában vagyunk ezen a hétvégén. Ugyanakkor még mindig csak péntek van, szóval várjuk meg, hogyan alakul a szombat" – értékelt bizakodóan a spanyol.

Leclerc a balesete miatt sok időt vesztett el, de összességében meglehetősen optimistán várja a folytatást.  „Amikor elvesztettem, azt hittem, sokkal nagyobb lesz a kár. Nem olyan nagy, de nyilvánvalóan nem tudtuk folytatni az edzést, amit sosem akarsz. Annyit történt, hogy túl szélesre futottam a kerékvetőn, megcsúsztam a négyes kanyar közepén, és elvesztettem az autót. Az én hibám volt, vissza kell vágnom szombaton. Addig egészen jó volt a kocsi. Érzésre egyre jobb lett, és sokkal következetesebbek voltunk, mint az elmúlt három-négy hétvégén, ami jó hír. Sajnos a hibám miatt kevés kört mentem, de bízom benne, hogy a szombati szabadedzésen ezt pótolni tudjuk. Nem akarom elragadtatni magam, de érzésre jó. Még mindig úgy tűnik, hogy a McLaren mögött vagyunk, amelyik szupererősnek tűnik ezen a hétvégén. Jó érzések vannak bennem, ami mindig jó előjel. Most már csak mindent össze kell tennünk, remélhetőleg sikerül."

A nap legjobb idejét Norris jegyezte, a McLaren brit versenyzője pozitívan értékelt a nap végén, de rámutatott, nagyon határon mozog az autó. „Úgy érzem, megvan a sebesség az autóban, így minden arról szól, képes vagy-e kihozni belőle, amikor kell. Lehet gyors kocsid, amelyet könnyen lehet vezetni, az ideális világban így lenne, vagy lehet gyors autód, ami jobban a határon van, és nehezebb vezetni. Ebben az esetben egyensúlyoznod kell. A nagy része vezetői preferenciától függ. Jó érzés volt ma vezetni az autót, de a kényelemérzeten még lehetne javítani, hogy egynél több ilyen kört tudjak összetenni" – utalt a körre, amivel az élen zárta a második edzést.

„Nagyon szoros a helyzet a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull és mi közöttünk, arra számítok, hogy nyolc autó is harcba szállhat a pole pozícióért, ráadásul néhány másik kocsi is gyorsnak tűnt, mint például a Haas. Jó első napunk volt, de még vár ránk némi munka, ha komfortosabban szeretnénk érezni magunkat."

Folytatás szombaton 12 óra 30 perckor a harmadik szabadedzéssel.

1.Carlos Sainz Jr.spanyolFerrari1:18.713átlag: 200.368 km/ó27 kör
2.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda RBPT1:18.9890.276 mp h.20
3.Charles LeclercmonacóiFerrari1:19.0110.29829
4.George RussellbritMercedes1:19.1370.42428
5.Csou Kuan-jükínaiSauber-Ferrari1:19.1800.46724
6.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes1:19.2110.49826
7.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes1:19.2490.53626
8.Cunoda JukijapánRB-Honda RBPT1:19.2600.54726
9.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1:19.2650.55225
10.Lewis HamiltonbritMercedes1:19.2870.57429
11.Sergio PérezmexikóiRed Bull-Honda RBPT1:19.4400.72722
12.Daniel RicciardoausztrálRB-Honda RBPT1:19.5780.86527
13.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes1:19.6860.97324
14.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes1:19.7941.08122
15.Valtteri BottasfinnSauber-Ferrari1:19.8041.09128
16.Logan SargeantamerikaiWilliams-Mercedes1:19.8851.17226
17.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1:19.9761.26326
18.Esteban OconfranciaAlpine-Renault1:20.0231.31026
19.Kevin MagnussendánHaas-Ferrari1:20.2951.58227
20.Oliver Bearman*britHaas-Ferrari1:20.3711.65827
 * csak az első szabadedzésen vett részt 
magyar nagydíj, az első szabadedzés végeredménye

 

1.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes1:17.788átlag: 202.751 km/ó24 kör
2.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda RBPT1:18.0310.243 mp h.20
3.Carlos Sainz Jr.spanyolFerrari1:18.1850.39723
4.Sergio PérezmexikóiRed Bull-Honda RBPT1:18.2550.46723
5.George RussellbritMercedes1:18.2940.50620
6.Kevin MagnussendánHaas-Ferrari1:18.3150.52724
7.Lewis HamiltonbritMercedes1:18.3630.57520
8.Daniel RicciardoausztrálRB-Honda RBPT1:18.3710.58320
9.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes1:18.5140.72622
10.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes1:18.5190.73123
11.Valtteri BottasfinnSauber-Ferrari1:18.5860.79825
12.Logan SargeantamerikaiWilliams-Mercedes1:18.6110.82321
13.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes1:18.6180.83021
14.Esteban OconfranciaAlpine-Renault1:18.7540.96625
15.Nico HülkenbergnémetHaas-Ferrari1:18.7911.00325
16.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1:18.8881.10024
17.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1:19.1791.39125
18.Charles LeclercmonacóiFerrari1:19.2861.4988
19.Cunoda JukijapánRB-Honda RBPT1:19.6061.81813
20.Csou Kuan-jükínaiSauber-Ferrari1:20.0672.27925
magyar nagydíj, a második szabadedzés végeredménye

 

39. MAGYAR NAGYDÍJ
Július 19., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Sainz 1:18.713
2. szabadedzés1. Norris 1:17.788
Július 20., SZOMBAT
3. szabadedzés12.30–13.30
Időmérő16.00–17.00
Július 21., VASÁRNAP
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja:15.00
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Belga Nagydíj, Spa-FrancorchampsJúlius 28., 15.00
Holland Nagydíj, ZandvoortAugusztus 25., 15.00
Olasz Nagydíj, MonzaSzeptember 1., 15.00

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik