A Ferrari mennybe ment hazai pályán, és bizakodva érkezhetett meg az idény tizenhetedik helyszínére, Bakiba is, a hétvége kezdetén ugyanakkor nem a maranellói alakulat, hanem a McLaren számított a főszereplőnek, hiszen a wokingiak nagy lehetőség előtt állnak: átvehetik a vezetést a címvédő Red Bulltól a konstruktőri bajnokságban.
A „vörös bikák” eközben újabb kármentős versenyre készültek, miközben a Mercedes tovább kereste a válaszokat. Franco Colapinto (Williams) a második, míg Oliver Bearman az első teljes versenyhétvégéjét kezdhette meg, utóbbi a tizenkét büntetőpont nyomán egyfutamos eltiltást kapó Kevin Magnussent (Haas) helyettesíti Azerbajdzsánban.
Az első próbálkozásokat követően Max Verstappen nevével kezdődött az időlista, a hollandot az Azerbajdzsánban egy körön rendre remeklő Charles Leclerc, valamint Lewis Hamilton követte, míg az első ötös sorát Oscar Piastri és Nico Hülkenberg tette teljessé, amikor a pályára került törmelék nyomán rövid időre piros zászlóval meg kellett szakítani a körözést.
A mezőny bő negyven perccel a vége előtt kapott újra zöld jelzést, ekkor Alexander Albon és Esteban Ocon volt még adós mért körrel. A folytatásban a láthatóan felbátorodott Leclerc vette át a vezetést, ám a szabadedzése nem az időlista élén, hanem a falban záródott. A monacói versenyző félidőhöz közeledve hibázott, és szállt a falba a Ferrarival a 15-ös kanyarnál. Az eset miatt újabb kényszerszünet következett, ekkor Verstappen és Lando Norris volt még a top 3-ban.
Bár nem tartott sokáig a második megszakítás sem, a versenyzőknek nem volt túl sok lehetőségük a körözésre, hiszen alig tíz perccel később újra lengett a piros zászló. Az újabb kényszerpihenőt Colapinto váltotta ki, aki a 4-es kanyarnál találta el a falat, miután elvesztette az irányítást a Williams hátulja felett. A harmadik piros zászló ráadásul épp akkor érkezett, amikor előkerültek a lágy gumik, így kissé felborította a csapatok programját.
A mezőny bő tíz perccel a vége előtt folytathatta a munkát, az időlista élén ekkor Hamilton állt, akit a két McLaren követett a top 3-ban. Noha a folytatásban Verstappen először nem tudta megelőzni a hétszeres világbajnokot, az utolsó utáni pillanatban átvette a vezetést, és az élen zárta az első gyakorlást. A címvédő 313 ezreddel végzett a mercedeses előtt, míg az ugyancsak a végjátékban előrelépő Sergio Pérez lemaradása 376 ezred volt a harmadik helyen.
A negyedik Norris lett, majd Carlos Sainz Jr., Oscar Piastri, Fernando Alonso, George Russell, az autót törő Leclerc, valamint Daniel Ricciardo tette teljessé az első tízes sorát.
A Haas kettőse épphogy kiszorult a mezőny első feléből: Bearman a tizenegyedik, míg Nico Hülkenberg a tizenkettedik pozícióban zárt. Ocon eközben mért kör nélkül az utolsó helyet foglalta el, a francia motorprobléma miatt vesztett időt.
Folytatás 15 órakor a második szabadedzéssel.
7. AZERI NAGYDÍJ | |
SZEPTEMBER 13., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Verstappen 1:45.546 |
2. szabadedzés | 15.00–16.00 |
SZEPTEMBER 14., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 10.30–11.30 |
Időmérő | 14.00–15.00 |
SZEPTEMBER 15., VASÁRNAP | |
A verseny (51 kör, 306.049 km) rajtja: | 13.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | Szeptember 22., 14.00 |
Amerikai Nagydíj, Austin | Október 20., 21.00 |
Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros | Október 27., 21.00 |